Gledene på forskudd?

Balder13

Flørter med forumet
Jeg er veldig glad i svigerfamilien min, men de er av den tanken at man ikke skal ha babyshower før babyen er kommet, ikke kjøpe eller pakke ut noe av møblene, vogn og så videre fordi det kan jo skje noe med babyen.
Jeg derimot som ønsker å gjøre ting klart og gleder meg til gutten kommer, syntes det er slitsomt å hele tiden skulle bli minnet på at jeg ikke må ta gledene på forskudd og at det fortsatt kan skje mye galt..

Hvordan tenker du/dere? Venter dere med all innkjøp til helt til slutt?

Her storkoser jeg meg med å pakke ut ting og stelle i stand som en del av ventetida. Kunne ikke falt meg inn å vente i tilfelle noe skulle skje med baby. Da hadde jeg levd i "frykt" og blitt småsprø. Gjør det som føles riktig for deg!:)

Husker jeg fikk litt slikt med føeste.. Ville ha alt klart i grei tid men det var helt unødvendig og alt kunne skje..

Denne gangen har ingen sagt noe og vi har snart det meste i hus før uke 30.

Skjønner det er slitsomt!! Pappa var litt sånn. Eller, de kjøpte jo noe klær før han kom osv, men vi skulle få vogn av han og konen og jeg ville ha den senest 3-4 uker før termin. Da var han og stemoren min litt sånn at det var jo ikke noe stress, og butikkene var jo åpne etter babyen var født også.. Fikk den heldigvis før da. Fødte to uker før termin så var glad for det. Gjør det dere føler er riktig. Ting kan jo gå galt, men sjansene for det er jo VELDIG små såpass sent, så de er jo nesten litt overhysteriske.

Denne gangen har vi jo alt vi trenger, så vi har ikke vært på noen babyshopping eller noe sånt, og heller ikke begynt å gjøre ting klart. Men det er bare fordi jeg ikke føler noe behov for det enda. Hadde nok gjort det om jeg hadde hatt lyst.

Skjønner det er slitsomt!! Pappa var litt sånn. Eller, de kjøpte jo noe klær før han kom osv, men vi skulle få vogn av han og konen og jeg ville ha den senest 3-4 uker før termin. Da var han og stemoren min litt sånn at det var jo ikke noe stress, og butikkene var jo åpne etter babyen var født også.. Fikk den heldigvis før da. Fødte to uker før termin så var glad for det. Gjør det dere føler er riktig. Ting kan jo gå galt, men sjansene for det er jo VELDIG små såpass sent, så de er jo nesten litt overhysteriske.

Denne gangen har vi jo alt vi trenger, så vi har ikke vært på noen babyshopping eller noe sånt, og heller ikke begynt å gjøre ting klart. Men det er bare fordi jeg ikke føler noe behov for det enda. Hadde nok gjort det om jeg hadde hatt lyst.

Det er akkuratt det jeg sliter med med svigers, siden det er de som skal kjøpe vogn så mener de at det er jo ikke vits i å hente den før midten av juli.. jeg har termin 27 juli. De ville heller ikke at jeg skulle pakke den opp fra esken før etter at babyen er kommet, for da kunne den jo leveres tilbake hvis noe skulle skje. Jeg skjønner jo at det er snakk om en del penger og slikt men jeg vil gjerne ha den i huset før jeg blir for tung og dessuten liker jeg å ha ting i orden før termin! Alt annet som vi skal ha som vi kjøper selv har jeg allerede begynt å sette opp og sortere alle babyklærne :happy:

Vi gjør som vi selv vil og har kjøpt absolutt alt i god tid :-) Skulle noe gå galt, så vil vi uansett prøve å få barn på nytt:-)

Heldigvis ingen slike tanker her i familien. Er godt å få ting på plass i god tid, selv om jeg syns det er litt ekstremt å kjøpe masse før uke 12. Til mini ble vognen bestilt i god tid og hentet ca en mnd før termin vel, og da var det meste på plass, stellebord, bilsete ol.
Nå er bilsete bestilt, uke 29 imorgen. Resten tenker jeg å pakke ut av boden nå fremover i mai.

Så at jollyroom hadde babygaranti eller noe sånt på alle produktene sine, at man kunne få levert tilbake uåpnede produkter om noe skulle skje inntil 4uker etter fødsel. Men føler jeg vil åpne og sjekke at bilsetet er uskadd før vi drar til føden, og ha det festet i bilen så vi slipper å styre med det etter fødsel...

Det er akkuratt det jeg sliter med med svigers, siden det er de som skal kjøpe vogn så mener de at det er jo ikke vits i å hente den før midten av juli.. jeg har termin 27 juli. De ville heller ikke at jeg skulle pakke den opp fra esken før etter at babyen er kommet, for da kunne den jo leveres tilbake hvis noe skulle skje. Jeg skjønner jo at det er snakk om en del penger og slikt men jeg vil gjerne ha den i huset før jeg blir for tung og dessuten liker jeg å ha ting i orden før termin! Alt annet som vi skal ha som vi kjøper selv har jeg allerede begynt å sette opp og sortere alle babyklærne :happy:
Kjedelig. Har du prøvd å få mannen til å snakke med de? Forklare at dere er veldig glad for at de faktisk kjøper vogn til dere, men at dere vil ha ting i stand til babyen kommer. For min del var det vel kanskje litt enklere å diskutere på det siden det var min egen pappa. Er nok verre å ta den diskusjonen selv når det er foreldrene til mannen.

Jeg ville gjort i stand til babyen kommer. Man kan uansett aldri forberede seg på om noe skulle gå galt. Det er sjelden at det skjer så sent i svangerskapet.

Nå skjedde akkurat det med oss, som dine svigerforeldre frykter. Vi mistet barnet vårt noen få uker før termin. Men jeg har aldri angret på at vi forberedte oss før fødselen.

Jeg er veldig glad i svigerfamilien min, men de er av den tanken at man ikke skal ha babyshower før babyen er kommet, ikke kjøpe eller pakke ut noe av møblene, vogn og så videre fordi det kan jo skje noe med babyen.
Jeg derimot som ønsker å gjøre ting klart og gleder meg til gutten kommer, syntes det er slitsomt å hele tiden skulle bli minnet på at jeg ikke må ta gledene på forskudd og at det fortsatt kan skje mye galt..

Hvordan tenker du/dere? Venter dere med all innkjøp til helt til slutt?

Har samme problem med min familie. Men jeg har forsøkt å forklare dem at dersom noe kommer til å skje, så skjer det uavhengig av hva jeg kjøper eller ikke, så de må bare la oss nyte svangerskapet og kose oss med forberedelsene :) Håper de har skjønt det...

Så kjipt!

Er det bare vogna? Tror i så fall jeg bare ville ventet, skulle nok klart å være tålmodig med bare én ting. Siden de betaler og tydeligvis vil være sikre. Eller fått mannen til å overtale dem, som noen sa. Si at det er lurt å bli kjent med mekanismer og få sett til at alt er i orden osv, og at risikoen er veldig lav (noen få promille).

Nei, ville aldri tenkt sånn som dem selv. Orker jo ikke gå rundt og forberede oss på noe fælt som er så lite sannsynlig. Og hvis noe så forferdelig skulle skje er vel bytting og penger og sånt det siste jeg tenker på.

Mine foreldre er helt like, men så mistet de også et 4 mnd gammelt barn...

Handler jo ikke om hvordan de synes det bør være. Handler jo om deg og babyen og hvordan dere vil ha det. De har hatt sin tur med sine barn. Folk må få gjøre som de vil. Det er jo litt rart å gi gave med betingelse på deres værste frykt spør du meg. Tilfelle babyen dør vil vi ha pengene igjen... Som om det var viktig i en slik situasjon.... Siste jeg hadde brydd meg om da var en vogn. Halve ventetiden er jo å glede seg.. Pessimister ;)

Jeg er en person som liker å være ute i god tid. Er 28 uker på vei. Kjøpt inn all storting. Skal monteres i helga. Mamma sa hun ville hjelpe oss med å kjøpe noe stort til oss. Men hun er så treig. Hun synes vi har så god tid. Så tok saker i egne hender å kjøpte inn ting vi vil ha selv, så kan de heller betale oss tilbake vist de vil bidra litt :) svigerforeldre har vi fått penger av og brukte de til å kjøpe seng og stellebord. Mangler masse småting nå som stelleprodukter, ammeting og sikkert flere ting :)

Uff, det må være en slitsom innstilling til livet generelt om de er sånn. Jeg tenker at man går glipp av veldig mye kos om man skal ta høyde for at det kan skje noe galt. Dersom det skjer noe så vil det jo være like vanskelig å håndtere uansett om man har gjort i stand til at babyen skal komme eller ei. Kos deg med forberedelsene i stedet :-)

Vi gjorde alt klart da vi ventet førstemann. Kjipe var at vi lå lenger på sykehuset enn vanlig pga lavt blodsukker på mini men det ordnet seg og har nå en frisk gutt. Hadde blitt sprø skulle jeg gått og tenkt på alt som kan gå galt. Tenker så lenge alt ser bra ut på oul og alt ser fint på ellers på kontrollene så kjører jeg på:-)

Back
Topp