Glede:)

_tredjepåvei

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberbarna 2019
Marsboerne 2023
Jeg går faktisk å gleder meg til fødselen jeg, har noen venner som jeg går gravid med, som går å gruer seg og syns det er rart at jeg gleder meg.. Men jeg gjør det altså. Alle små tegn jeg får smiler jeg bare av, og vet at det er et lite steg nærmere fødselen. Jeg kommer sikkert til å ligge der midt i fødselen og tenke " hvorfor gledet jeg meg til dette" men dette med fødsel er veldig nytt og spennede, er glad for å kjenne glede istedenfor angst. Er 39 uker i morra, og er så utålmodig på å få se gutten min nå. Mannen i huset begynner å glede seg masse han også nå, og spør meg hele tiden om når vi skal på sykehuset og om det skje noe snart, og det er gøy å se han glede seg nå. Han har igrunn ikke vist stort av følelser før de siste ukene så jeg blir egentlig litt rørt når han koser magen og smiler nå. Noen av dere som ikke har født nå, som gleder seg til fødselen?:-)

Jepp, jeg har gleda meg til fødselen helt sida uke 30, omtrent. Men nå er jeg 41+3, og begynner å bli alvorlig bekymret for å bli satt i gang. Det gleder jeg meg på ingen måte til - en mulig langdryg seanse, lenket til alskens instrumenter.. Nå er det vel en stor fare for at min fødsel vil bli ekstra overvåket uansett ettersom den blir så sent, men det hadde i allefall hjulpet å vite at det er kroppen min som gjør jobben, ikke medikamenter i en slange..

Jaja, blir første time med modningsakupunktur i dag, jeg krysser alt jeg har for at noe skal skje før fredagen er her!

Jeg gleder meg masse jeg også emoticon

Men hadde håpet det skulle skje av seg selv, men greit nok å bli satt igang også, det ble jeg sist også...

Skal bli nydelig og se lillegutten 

Jeg har det akkurat som deg, jeg gleder meg! Og kjenner glede over alle ting som skjer med kroppen, også det som er ubehagelig... Tenker at jeg kommer ett skritt nærmere. Pappaen spør også hver dag om det er i dag jeg skal føde, han er skikkelig utålmodig og gleder seg sykt :)) 

P.S. Hvis dere ikke har noe å gjøre, anbefaler jeg å se sesong 1 av Homeland! Bra serie :)

Hehe, godt å ha noe å glede seg til da:-) Sitter som regel å ser på serier etter husvasken og matlaginga er ferdig for dagen. Hos meg er det brothers and sisters det går i, er på femte og siste sesong nå. :-D

Masse lykke til, til dere som går på overtid nå. Krysser fingre og tær for at ting kommer i gang snart!

Gruet meg skikkelig til fødselen forrige gang. Har aldri hatt et "naturlig forhold" til fødsel. Jeg ble kvalm dersom det viste fra fødsler på tv (både mennesker og dyr). Måtte bare bytte kanal. Så i fødselsforberedelsen den gang så jeg endel på jordmødrene ol som da gikk  på tv. Hyperventilerte og grein om en annen  :(

Etter et fødselsforberedende kurs var jeg mye roligere og med full tiltro på "urkraften" og at "kroppen visste hva den skulle gjøre " gikk jeg for en naturlig fødsel med badekar og akupunktur som smertelindring. Kroppen var desverre ikke helt oppdatert på hva den skulle gjøre, men etter mye om og men fikk jeg verdens nydeligste datter lagt på brystet, og nå under to år etter, er jeg klar for å føde igjen. Etter samtale med lege skal jeg inn på føden denne gang og det blir mest sansynlig epidural. Og ja, kanskje jeg gleder meg litt. Ikke til smerten, men til å få lov til å føde en perfekt liten jente en gang til :)

Back
Topp