Glede seg- så tidlig?

fnuggi

Forelsket i forumet
Snakket med sambo ang. det å glede seg så tidlig. Han ønsker ikke å snakke så mye om det før uke 12 (tidligere SA) , klarer ikke å glede seg så veldig mye enda før han er innen for den "gyldne grensen".. men gynekologen sa jo tross alt at når vi hadde sett ett bankende hjerte så var det 95 % sjanse for at det gikk bra og det skal jo mye til for å være en av de 5 %.. men sjansen er jo der jo selfølgelig..
Er det dumt å glede seg så tidlig? (er i uke 5+7)..
Jeg tenker jo på at om det ikke går bra så er no det naturens gang.. men siden jeg har sett ett bankende hjerte, kan ikke jeg da slappe litt mer av?

Hihi :P om du er i uke 5,7 så tror jeg du trygt kan si at du er i uke 6 ;)

Ja jeg tenker litt på det der jeg også, med tanke på at det endte i SA sist med oss også.
Jeg og sambo har funnet ut at vi må bare glede oss og være positive for at det skal gå bra. Vi kan ikke gå rundt å være redde eller overse at jeg er gravid i 12 uker.

Vi koser oss å tenker på hvordan det kommer til å bli med baby i hus, og det å ha troa på at det går bra tror jeg er en god innstilling!

Haha, uke 6:P glemt hvordan dette fungerte :P ute av gamet etter 2 åringen :P

Det å  i det hele tatt bli gravid er et mirakel i seg selv, og det fortjener masse godfølelse og glede. Så nyt det og gled dere over det. :)
Jeg har mange venner som har opplevd SA, og tanken har uroet meg mange ganger. Men jeg velger å legge de tankene bort. Jeg tenker at det er ingen grunn til at dette skal gå galt. Jeg velger å tro at positive tanker hjelper på et sunt svangerskap.
Og skulle det mot all formodning gå galt, må jeg bare takle det der og da. Heldigvis er det slik at de fleste bekymringer blir det aldri noe av ;) Så forsøk å gled dere over det faktum at du er gravid og hjertet slår <3 klem

Å bli foreldre handler om å være bekymret for at noe vondt skal skje...resten av livet. Så gled dere nå og ikke lev i fortidens sår eller fremtidens bekymringer. :)

Ylva82 skrev:
Å bli foreldre handler om å være bekymret for at noe vondt skal skje...resten av livet. Så gled dere nå og ikke lev i fortidens sår eller fremtidens bekymringer. :)

Enig, selvom det kan være vanskelig. har en sa bak meg selv og har litt blanda følelser selv. skal på ultralyd til torsdag og håper virkelig på et bankende hjerte da.. tror ikke jeg kan slappe helt av før jeg ser det.

Back
Topp