Glede og bekymring

gubben&gamla

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
fra og være sterk og stabil til og bli ett vrak forandre seg på sekunder, en tanke, ett ord eller en opplevelse...
Uff alt en kan ta seg nær av og bekymre seg for som ellers hadde vært bagateller...
Jeg har sluttet og se nyheter og kan ikke lenger se program om sykdom eller lese artikler om det.
Håper legen sender henvisning til tul i morgen etter legetimen...
Har ett fantastisk svangerskap så langt og er stort sett ganske lykkelig, men så kommer tankene om sa og ma. Her kan jeg altså gå lykkelig uvitende og så er det kanskje ikke noe liv inni der???
Har hatt en ma, men da følte eg at ikke alt stemte og hadde litt små blødninger...
7+6 i dag og ingen antydning til mage akkurat hehe... bare større daier og kvalm hele døgnet

Skjønner så godt hva du mener.. er mitt 3 svangerskap og alt har gått bra hittil. Men jeg gråter for alt. seinest i går når jeg leste at Aune Sand trekker seg fra skal vi danse for å la ho som gikk ut få plassen i stedet:laughing025Jeg prøver virkelig å ikke tenke på alt som kan gå galt. jeg blokker det ut så godt jeg kan. vi skal ikke på tidlig ultralyd så her må vi bare pent vente til vi skal på ultralyd i desember. Så her går jeg bare å venter på å kjenne liv etterhvert. forrige gang kjente jeg det i uke 14 så venter i spenning❤ Er 10+0 i dag;) man slapper mere av når man begynner å kjenne den boblingen i magen❤ Men veit at jo nærmere ultralyd vi kommer jo mer nervøs blir i alle fall jeg.. Merker godt at humøret går fort opp og ned.. Jeg husker godt i mitt første svangerskap at hele min verden raste når jeg mistet ett egg i gulvet når jeg dreiv å skulle lage eplekake til selskapet jeg skulle ha for gubben min samme dagen:laughing025. Så bare gled deg:laughing025 for det blir ikke noe bedre jo lenger ut i svangerskapet man kommer:) Men vi kommer oss igjennom det❤ Og jo lenger du kommer ut i svangerskapet nå jo mindre er sjansen for å miste❤

Skjønner så godt hva du mener.. er mitt 3 svangerskap og alt har gått bra hittil. Men jeg gråter for alt. seinest i går når jeg leste at Aune Sand trekker seg fra skal vi danse for å la ho som gikk ut få plassen i stedet:laughing025Jeg prøver virkelig å ikke tenke på alt som kan gå galt. jeg blokker det ut så godt jeg kan. vi skal ikke på tidlig ultralyd så her må vi bare pent vente til vi skal på ultralyd i desember. Så her går jeg bare å venter på å kjenne liv etterhvert. forrige gang kjente jeg det i uke 14 så venter i spenning❤ Er 10+0 i dag;) man slapper mere av når man begynner å kjenne den boblingen i magen❤ Men veit at jo nærmere ultralyd vi kommer jo mer nervøs blir i alle fall jeg.. Merker godt at humøret går fort opp og ned.. Jeg husker godt i mitt første svangerskap at hele min verden raste når jeg mistet ett egg i gulvet når jeg dreiv å skulle lage eplekake til selskapet jeg skulle ha for gubben min samme dagen:laughing025. Så bare gled deg:laughing025 for det blir ikke noe bedre jo lenger ut i svangerskapet man kommer:) Men vi kommer oss igjennom det❤ Og jo lenger du kommer ut i svangerskapet nå jo mindre er sjansen for å miste❤
Å herlighet eg hadde håpet det bare var i 1 trimester en var så gal...
Nå har eg lest om alle symptomene til folk og lure på om eg kanskje ikke er gravid allikevel hehe...
Ikke mørkere ringer på brystene, ikke noe særlig utflod og kjenner ikke livmoren.
Kanskje det bare er innbilning som gjør testene sterkere.
Har vel sikkert tatt over 30 strimmel tester og 4 digitale hehe... siste sa endelig 3+
Uff hvorfor gjør en dette med seg selv da???

Nå har eg lest om alle symptomene til folk og lure på om eg kanskje ikke er gravid allikevel hehe...
Ikke mørkere ringer på brystene, ikke noe særlig utflod og kjenner ikke livmoren.
Har vel sikkert tatt over 30 strimmel tester og 4 digitale hehe... siste sa endelig 3+

Jeg har ikke mørkere ringer på brystene enda heller:) Og det er like normalt å ikke ha så mange symptomer som det er å ha mange:) Akkurat nå såå er det bare trøttheten og utflod som er mine symptomer. og at magen vokser. Du er nok fortsatt gravid skal du se❤ Man kan av og til lure på hvorfor man utsetter seg for alt det her men det er så verdt det til slutt❤

Gla eg skal på kontroll i morgen så ska han få klemme å undersøke litt så føles det kanskje mer ekte ut etterpå hehe...

Så spennende at dere ikke skal på TUL. Jeg hadde akkurat tenkt å starte en tråd og spørre om alle skal det.. Er så nysgjerrig på hvor vanlig det er. Hva er grunnen til at dere ikke har valgt det? Er dere ikke redde for å gå helt til uke 18 og så finne ut at det ikke er noe liv? Jeg husker jeg tenkte at det ikke var noe poeng i mitt første svangerskap. Men etter å ha lest alt for mye om MA i dette forumet ble jeg jo helt paranoid og krøp til korset og bestilte :) Men har fortsatt ikke bestemt oss helt i dette svangerskapet

Så spennende at dere ikke skal på TUL. Jeg hadde akkurat tenkt å starte en tråd og spørre om alle skal det.. Er så nysgjerrig på hvor vanlig det er. Hva er grunnen til at dere ikke har valgt det? Er dere ikke redde for å gå helt til uke 18 og så finne ut at det ikke er noe liv? Jeg husker jeg tenkte at det ikke var noe poeng i mitt første svangerskap. Men etter å ha lest alt for mye om MA i dette forumet ble jeg jo helt paranoid og krøp til korset og bestilte :) Men har fortsatt ikke bestemt oss helt i dette svangerskapet
Jeg har gått igjennom to svangerskap fra før og det var ikke så vanlig med tul for 9 og 11 år siden så har aldri vært noe alternativ for oss å gjøre det. Og jeg tenker sånn at det er jo ingen garanti for at det ikke kan gå galt uansett. f.eks så kunne vi tatt tul i uke 7 og fortsatt endt opp med at det ikke er noe liv i uke 18. Og vi ønsker heller å bruke 1500 kr på 3D ultralyd seinere i svangerskapet:)

Det er veldig individuelt hvordan folk opplever kroppen i svangerskapet. Mannen min skulle man nesten tro opplever sitt første svangerskap (ikke på seg selv da hahaha) selv om han har barn fra før, for jeg opplever helt andre ting enn exen hans gjorde. Så han spør meg innimellom, for han skjønner ikke at ting jeg opplever er vanlig for gravide, for exen hans hadde ikke de problemene/opplevelsene.

Last edited:
Jeg er like nervøs som deg! Klarer nok ikke roe meg før uke 12. Tenker hele tiden at jeg kan miste når som helst! Etter å ha opplevd en SA har jeg blitt helt tullete...

Det ble bestilt tul til meg i dag så får jeg se hvor lenge vi må vente...
Ble ikke helt kontrollen eg hadde håpet på, men er jo bare 8 uker så det ble satt av dobbelt time til uke 12.
Jeg kommer inn under risiko svangerskap pga helsa og så hadde vist alderen til mannen min litt og si...
føler jo på meg at alt er bra. Kvalm hele døgnet osv, men er liksom for frisk til og være gravid hehe

Back
Topp