Gled deg til fødselen!!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Gled gruer meg da forrige fødsel var så traumatisk mot slutten. Men prøver virkelig å tenke positivt denne gangen:-)

Jaaaaa da er det jo endelig på tide å få møte den lille tulla❤ holde henne, se henne og lukte henne, alt for første gang! D er jo vondt med rier, men for hver ri er man ett steg nærmere, og så er d forbigående med den smerten

Siden jeg har født før så ser jeg ikke frem til smertene. Men en fødsel er jo det største jeg har opplevd, er jo helt rått hvilke krefter vi har i kvinnekroppen. Og alle følelsene når bebisen blir lagt på brystet mitt. Ja jeg gleder meg!!♥

Nei, jeg gleder meg ikke til fødselen, da jeg ikke forbinder det med glede..
Selvfølgelig verdens beste følelse å få ut babyen, men selve fødselen kunne jeg nok fint klart meg uten.. :(

Men såklart, håper på en god fødselsopplevelse denne gangen, å at jeg kanskje kan få et litt bedre inntrykk av fødsel etter denne, enn hva jeg fikk sist...

Jeg vil også glede meg til fødsel, men akk, blir nok planlagt ks igjen :(

Ja gleder meg :-D
Langt ifra noen drøm sist, lang, hard og ikke helt uproblematisk, men fortsatt det mest fantastiske jeg har vært med på ♡

nei.. idiotisk oppfordring. Hvem gleder seg vel til å få smerter i "nå dør jeg" kategorien? men det er et nødvendig onde, og når det er over har jeg tro på at det meste er glemt. Vi husker at vi syns det var vondt (på samme vis som at vi husker vi syns det var vondt feks å falle av sykkelen, rotfylle en tann osv)., men psykologisk sett er de fleste av oss satt sammen slik at vi ikke husker selve følelsen av smerte.

nei.. idiotisk oppfordring. Hvem gleder seg vel til å få smerter i "nå dør jeg" kategorien? men det er et nødvendig onde, og når det er over har jeg tro på at det meste er glemt. Vi husker at vi syns det var vondt (på samme vis som at vi husker vi syns det var vondt feks å falle av sykkelen, rotfylle en tann osv)., men psykologisk sett er de fleste av oss satt sammen slik at vi ikke husker selve følelsen av smerte.

Jeg tror litt på det at hvis du er redd før du går inn så binner kroppen seg og alt blir verre, men hvis en tenker at dette kan være alt fra fint til jævlig, men jeg takler det- så gjør du det!
Skal ikke undervurdere tankens kraft- placebo er ikke ett ukjent fenomen!

Jeg tenkte aldri at "nå dør jeg" ved sist fødsel- men hadde ett par ganger jeg tenkte at " bare få ut den babyen- NÅ" .
Klart det er vondt- hvis noen sier noe annet lyver de, men i motsetning til all annen smerte så sitter du igjen med noe fantastisk på slutten!

Så jeg ser ingen grunn til å skremme seg selv- tenk heller at du aner ikke hva som kommer og at du garantert takler det!
Ingen fødsel er heldigvis lik

Ja, gleder meg!
De to fødslene jeg har hatt har vært fantastiske (selvfølgelig er det vondt som f***, men en fantastisk opplevelse!) :)

Jeg har hele veien vært bestemt på å ha en positiv innstilling til hele fødselen :-) Jeg vet det blir så vondt som jeg aldri kan forestille meg på forhånd. Men jeg gruver meg ikke. Gleeeder meg sånn til å møte jenta mi, og siden fødselen er siste skritt på veien før jeg har henne hos meg, så gleder jeg meg til den også :)

Gleder meg jeg! Er spent på om det har noe for seg med bringebærkapsler og jordnøttolje :)

Jeg gleder meg masse.
Prøver å tenke at dette fikser stort sett kroppen helt selv så lenge man prøver å puste, beholde roen og ikke få panikk. Komplikasjoner kan jo oppstå men da er det bare å sette sin lit til helsepersonell rundt en og håpe at alt går bra :)

Back
Topp