Glava/isolasjon

LolitaSummer

"En stolt Løve Mamma"
Mailykke 2018
Vi har en kjeller som ikke er utnyttet. Derfor driver vi nå å deler inn rom, lekter, isolerer etc. for å få nok barnerom. Vi har i dag kun 2 soverom og han har 2 barn fra før. Men istad når vi stod nede å isolerte merket jeg at jeg begynte å hoste veldig og det irriterte slimhinnene i halsen. Derfor lurer jeg på om disse partiklene er farlige å puste inn med take på babyen? Siden så mange andre kjemikalier ikke er bra som maling, hårfarge etc...

nei, den kan ikke skade den lille, men den kan skade deg. Disse partikler kommer gjennom luftveiene i din lunge. Det er ingenting som gå over i blodet og dermed ikke farlig for den lille. Men du MÅ bruke en støvmaske! Det er bitesmå glasspartikler som du puster inn og derfor skal glava ikke hanteres uten støvmaske. 

Ikke farlig for den lille, men for deg ja, som de andre sier.
Jeg har vært med på å isolere i huset vårt og skal nå til med en runde til igjen
i innervegger, skal bruke maske denne gangen også, får kjøpt sånn 5...eller var det 6-pk med engangsmasker på Byggmakker til under 200,- [:)] Kjempekjekke [:)]

Takker for svar :)) Så det er såpass risikabelt for meg altså...har jeg aldri tenkt over.
Vært mye rundt isolasjon og må vel innrømme at jeg ikke har tatt forhåndsreglene dere snakker om:(( Aldri for sent å lære da ;)) tusen takk :))

Back
Topp