glassmaling?

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
hei:) eg bare lurer på ka det heter det du maler på glass og setter i steikeovnen.. er det glassmaling det heter?
og er det bare maling, glass/fat og steikeovn eg trenger for å lage sånne glass/fat med navn på?

er ikkje så flink med å forklare men håper noen av dere forstod ka eg mente:)

Har brukt både glassmaling og porselensmaling. Tror nesten jeg har brukt hobbylakk også.
Glassmaling er best på blankt glass. Porselensmaling på hvitt. Tror du får kjøpt begge deler både på "boks", altså sånn små krukker i div farger og på sånn penn. De pennene er geniale om du bare skal skrive tekst. Tørkes i stekeovn.

Bordkort til bryllupet vårt var vinglass, malt hvite med porselensmaling, påført med skumgummisvamp (gammel madrass) tørket i ovnen, skrevet på med rød glassmalingpenn.(Ser ut som en tykk tusj)

Glassmaling blir litt gjennomsiktig. Porselensmaling dekker bedre.
Om du leter opp fargekart på panduro.no, så ser du forskjellen.

PS: sånne billige ballonglass i 12pk og hvite kopper/fat fra ikea fungerer fint til dette formålet[;)]

dette hørtes utrolig spennende ut. lyst og legge ut bilde av d dere har laget?
trodde man måtte ha egen ovn til sånn glassmaling jeg. [&:]

Vanlig stekovn fungerer helt fint [:)]

Skal se om jeg får tatt bildet i morgen[:)]

tusen takk for svar:) bra det er noen som har peiling;) tenkte å lage noen sånne til oldeforeldrene til gutten min.
tenkte han kunne male litt på ene siden ( han er 1 år så det kan jo bli spennende) og at eg skrev navna på andre siden.
ka er best at han bruker isåfall? [:)]

Back
Topp