Glad, og sjukt redd!

IdaL10

Andre møte med forumet
Spiralen ble tatt ut i januar og idag fikk vi endelig vår første positive test! ❤️ Terminkalkulator viser at jeg er i uke 4+0, jeg er så hinsides glad men sammen med gleden dukket en redsel opp. Har hatt mensensmerter/murringer/kramper de siste tre dagene, også idag. Vil påstå de er av samme styrke som når jeg forventer mens innen kort tid - men heldigvis ingen blødning.
Som førstegangs gravid aner jeg jo ikke hvor mye/lite av kramper som er normalt så da blir man jo såklart småredd - vil jo så gjerne at dette skal gå… Kan noen please fortelle meg litt om hvordan de har det/har hatt det i denne uken og tiden framover sånn at jeg ikke trenger å overtenke eller bli unødvendig bekymret?

Gratulerer :Heartred

det er helt normalt med murringer/ strekking i livmoren, men hvor mye eller lite varierer fra person til person :) og så kan symptomer komme og gå litt :) spennende å være gravid :Heartred

Tror det pleier å gå helt til rundt uke 5 med med hvor der murrer så mye jeg tror mensen kommer hver gang jeg er på do. ❤️

Helt normalt med murringer, akkurat slik som når mensen kommer. Jeg har fortsatt det til tider enda, jeg er 5+1. Dette går bra ❤️ Gratulerer!

Spiralen ble tatt ut i januar og idag fikk vi endelig vår første positive test! ❤️ Terminkalkulator viser at jeg er i uke 4+0, jeg er så hinsides glad men sammen med gleden dukket en redsel opp. Har hatt mensensmerter/murringer/kramper de siste tre dagene, også idag. Vil påstå de er av samme styrke som når jeg forventer mens innen kort tid - men heldigvis ingen blødning.
Som førstegangs gravid aner jeg jo ikke hvor mye/lite av kramper som er normalt så da blir man jo såklart småredd - vil jo så gjerne at dette skal gå… Kan noen please fortelle meg litt om hvordan de har det/har hatt det i denne uken og tiden framover sånn at jeg ikke trenger å overtenke eller bli unødvendig bekymret?

Sånn var det hos meg også. Var så forberedt på mens etter ei helg med stikninger og murringer, at jeg ble overrasket da det ikke var noe mandag morgen. Så da tok jeg en test.

Har hatt flere slike utover uka også, men nå har det gitt seg litt mer. Nesten som det ville hvis jeg faktisk hadde hatt mensen. Men er visst normalt å ha både lite og mye slikt, og i flere uker enn jeg har hatt.

Jeg er gravid i uke 20 og dette er mitt fjerde svangerskapet. Alle svangerskapene har startet med mensmurringer og mye vondt nedentil. Gått over etter noen uker hver gang. Veldig vanlig.

Sniker: med mini var jeg på legevakta da jeg testet positivt pga smerter i mage og rygg. Han blir to i oktober. I dette svangerskapet visste jeg hva smertene var, og er nå 24+4.

Det er like normalt med smerter som ikke, og så lenge du ikke blør hadde jeg prøvd å slappe av :) gratulerer med spiren og håper den sitter til termin!

Nå har jeg desverre bynt å blø. Startet som rosa utflod i går kveld og idag er det tydelig mer rosa/rødt ferskt blod på papiret. Håper ikke blødningen øker, men brystene er ikke like ømme som de var så jeg frykter at dette var kjemisk (er jo bare i uke 4+2)

Fikk positiv test idag og tok bilde av den for å sammenligne streken med ny test om noen dager.
Håper fortsatt, men innerst inne er jeg helt knust.

Edit: Har bestemt meg for å dra til legen idag, vil gjerne utelukke EXU

Last edited:
Nå har jeg desverre bynt å blø. Startet som rosa utflod i går kveld og idag er det tydelig mer rosa/rødt ferskt blod på papiret. Håper ikke blødningen øker, men brystene er ikke like ømme som de var så jeg frykter at dette var kjemisk (er jo bare i uke 4+2)

Fikk positiv test idag og tok bilde av den for å sammenligne streken med ny test om noen dager.
Åh krysser fingrene for deg❤️❤️❤️

Krysser fingrene og sender gode tanker :Heartred

Krysser fingrene og sender gode tanker :Heartred

Har vært hos legen nå, måler Hcg i blod idag og ny blodprøve på torsdag. Så da får vi i alle fall svar før helga… Blir noen lange dager, men blødninga har heldigvis ikke økt på - håpet lever ❤️

Last edited:
Back
Topp