Glad og overrasket! :)

-Siri-

Flørter med forumet
Hei :)

Når jeg var på ultralyden fikk jeg vite at jeg hadde fremliggende morkake og at dette kunne gjøre at jeg kjente liv senere.
Jeg leste litt om det og det sto også at man kanskje ikke kunne kjenne spark utenpå magen grunnet at morkaken fungerte som en støtdemper.
Jeg syntes det var litt trist, men det var greit så lenge han lille hadde det fint.

I et par uker mente jeg at det var liv i magen jeg kjente. Kjentes ut som luftbobler. Det var mye luftbobler til slutt, ikke vonde eller noe, nesten behagelige. Vil nok tro at det er han :)
Og sent i forrige uke mente jeg at jeg kjente noe utenpå. Trodde kanskje det var lemus for jeg bruker å få de på de underligste plasser. Men de lemusene har jeg når kjent 3 av 4 dager, så jeg tror det sønnen min som ligger der og sparker godt :)

Kan kanskje være at morkaken ligger høyt oppe da? For det er ned mot buken jeg kjenner sparkene :)
Det er så spennende og jeg hadde ikke ventet dett så tidlig etter det ultralyd-damen sa.

Er det noen andre som har opplevd lignende (de med fremliggende morkake)?

Hei :)

Når jeg var på ultralyden fikk jeg vite at jeg hadde fremliggende morkake og at dette kunne gjøre at jeg kjente liv senere.
Jeg leste litt om det og det sto også at man kanskje ikke kunne kjenne spark utenpå magen grunnet at morkaken fungerte som en støtdemper.
Jeg syntes det var litt trist, men det var greit så lenge han lille hadde det fint.

I et par uker mente jeg at det var liv i magen jeg kjente. Kjentes ut som luftbobler. Det var mye luftbobler til slutt, ikke vonde eller noe, nesten behagelige. Vil nok tro at det er han :)
Og sent i forrige uke mente jeg at jeg kjente noe utenpå. Trodde kanskje det var lemus for jeg bruker å få de på de underligste plasser. Men de lemusene har jeg når kjent 3 av 4 dager, så jeg tror det sønnen min som ligger der og sparker godt :)

Kan kanskje være at morkaken ligger høyt oppe da? For det er ned mot buken jeg kjenner sparkene :)
Det er så spennende og jeg hadde ikke ventet dett så tidlig etter det ultralyd-damen sa.

Er det noen andre som har opplevd lignende (de med fremliggende morkake)?

Har samme som deg, begynte ikke å kjenne liv før i uke 20:) da kjente jeg det nederst og ganske kraftig med engang:happy: nå er jeg i uke 23 og kjenner liv hver dag:)

Kjente fra uke 14-15 med foranliggende! Men er tredjegangs. Var veldig svakt i starten da;)

Hadde sist gang og kjente liv fra uke 19. De ble aldri veldig sterke da, men kjente og så det mye bedre på utsiden enn innsiden:)

Spark i "starten" kjennes jo ut som leamus. Het kalles kidden for lemus, nettopp pga at det føles slik når han beveger seg/sparker :)

Har foranliggende, men mer over på den ene siden enn andre. Kanskje din også er litt slik. Kjenner godt med spark nå, 21 uker i morgen, men da stort sett bare ene siden. Er førstegangs, kjent liv fra uke 16.

Jeg er og førstegangs.
Jeg kjente først liv inni i begynnelse av uke 20 og utenpå i midten av uke 21 :)

Er andregangs og har kjent liv fra uke 15, vi kjente utenpå i uke 18 og ser nå i uke 19 sparkene på utsiden :) Morkaken ligger foran med meg, men litt til siden, slik at den trolig ikke har kommet i veien for spark :)

Har morkaken foran, og fikk akkurat samme beskjed som deg. Er andregangs og har faktisk kjent liv siden ca uke 14 (bobler) selv om morkaken ligger der og demper. Før OUL reagerte jeg på hvorfor bevegelsene ikke ble sterkere, men fikk jo det fint forklart på ultralyden. Nå derimot, uke 23 hopper og danser magen ustanselig, pappa kjente førte livet på utsiden uke 20, og jeg kjenner masse liv hele dagen, akkurat som med storesøster. Selv om da var morkaken bak, så dette virker som en sterk baby ifht henne, og hun har vist seg og være temmelig sterk likevel :P

Jeg har også morkaken i fremre vegg, dette er fjerde barnet og første gang jeg har det. Med de andre kjente jeg bevegelser fra uke 13/14, denne gangen kjente jeg ikke helt tydelig før nesten uke 20. Er i uke 23 snart nå, og mannen har kjent bevegelsene også etter uke 21. Men jeg/vi kjenner dem ganske langt nede, under navelen og nedover liksom. Så jeg tror morkaken ligger litt høyt oppe. Veldig uvant, fordi med de andre på denne tiden så kunne jeg se på hele magen hvordan babyen beveger seg! Spent å se hvordan det utvikler seg med spark osv. :)

GravidHønemor:
Jeg og kjenner sparkene fra navelen og ned. Og bevegelsene :)
Det var sikkert derfor jeg trodde de aller første bevegelsene jeg kjente var luftbobler :P

Jeg er veldig spent på de litt mer kraftige sparkene/bevegelsene. Tror ihvertfall mannen min virkelig gleder seg til å kjenne noen :)

Så herlig!
Det er sikkert den lille du har kjent ja. :)
Leamus kan være hikke for eksempel.

Jeg har hatt foranliggende morkake i de 3 siste (av 4) svangerskapene og har kjent liv sent. Ca fra uke 19. Nå er jeg vel uke 22 et-eller-annet og kan tydelig se at magen "danser" når han beveger seg inni der. Men som oftest kjenner jeg spark helt nede rundt og under skambeinet. Men det tror jeg har mer med måten han ligger på enn hvor morkaken er.

Har morkaken oppe, forran og bak, hva nå enn det betyr. Men kjenner nesten ingen bevegelse opp mot lungene. Men det kan kanskje være like greit :-P

Har morkaken oppe, forran og bak, hva nå enn det betyr. Men kjenner nesten ingen bevegelse opp mot lungene. Men det kan kanskje være like greit :-P

Helt på toppen den da? :P
Den er jo litt stor og, eller lang..? Det så ut som om min dekte en del, ihvertfall slik jeg fikk se det på ultralyden.

Back
Topp