Glad guttemamma

sAlabim

Betatt av forumet
Jeg er mamma til to vidunderlige gutter. En stor del av de som får vite at jeg er gravid tar det for gitt at jeg nå ønsker intenst at det skal bli ei jente. Det kjenner jeg at faktisk sårer meg litt! Jeg er så utrolig takknemlig og glad for at jeg har fått akkurat de barna jeg har. Om dette skulle vise seg å være en tredje gutt synes jeg det er helt fantastisk og ganske kult å være mamma til en brødregjeng på tre, og vil ikke savne en datter i det hele tatt. Er det vanskelig å forstå? Er jeg i overkant hårsår?
 
Jeg er mamma til to vidunderlige gutter. En stor del av de som får vite at jeg er gravid tar det for gitt at jeg nå ønsker intenst at det skal bli ei jente. Det kjenner jeg at faktisk sårer meg litt! Jeg er så utrolig takknemlig og glad for at jeg har fått akkurat de barna jeg har. Om dette skulle vise seg å være en tredje gutt synes jeg det er helt fantastisk og ganske kult å være mamma til en brødregjeng på tre, og vil ikke savne en datter i det hele tatt. Er det vanskelig å forstå? Er jeg i overkant hårsår?

Jeg er i akkurat samme posisjon som deg. Babyen i magen var en overraskelse; vi var egentlig ganske ferdige og fornøyde med de to nydelige guttene våre. Folk rundt oss tar for gitt at vi inderlig ønsker oss "den jenta vi aldri fikk" og omtrent alle snakker som om vi krysser alt vi har for at det ikke er en gutt. Jeg vet de ikke mener noe med det, men jeg kjenner litt på det, jeg også. Jeg har aldri hatt noe savn etter å få en jente og kjenner ikke noe mer på det nå. Vi har virkelig ingen preferanser og det er like fantastisk, uansett om det blir jente eller gutt :)
 
Har det NØYAKTIG samme her. Har to gutter etterhverandre og ble gravid igjen tre mnd etter forrige fødsel. Da var det mye styr og hele svangerskapet endte halvveis. Vi visste ikke på forhånd hva som lå i magen, men det var enda en liten gutt <3 Jeg var så enormt stolt over vår lille englegutt som kjempet så lenge, men veldig mange andre sa at det var bra det ikke var jente denne gangen. Gutter hadde vi jo fra før så det gjorde liksom ingenting å miste en.. Nå er det kun familien som vet det og de håper bare vi får en levende baby denne gangen, samme hva :) er ganske sikker på at jeg har endel bekjente som kommer til å slenge noen kommentarer om at det er påtide med en jente, så det gruer jeg meg til..
 
Har det NØYAKTIG samme her. Har to gutter etterhverandre og ble gravid igjen tre mnd etter forrige fødsel. Da var det mye styr og hele svangerskapet endte halvveis. Vi visste ikke på forhånd hva som lå i magen, men det var enda en liten gutt <3 Jeg var så enormt stolt over vår lille englegutt som kjempet så lenge, men veldig mange andre sa at det var bra det ikke var jente denne gangen. Gutter hadde vi jo fra før så det gjorde liksom ingenting å miste en.. Nå er det kun familien som vet det og de håper bare vi får en levende baby denne gangen, samme hva :) er ganske sikker på at jeg har endel bekjente som kommer til å slenge noen kommentarer om at det er påtide med en jente, så det gruer jeg meg til..

For en grusom og ubetenksom ting å si! Sender deg en stor klem <3
 
Har det NØYAKTIG samme her. Har to gutter etterhverandre og ble gravid igjen tre mnd etter forrige fødsel. Da var det mye styr og hele svangerskapet endte halvveis. Vi visste ikke på forhånd hva som lå i magen, men det var enda en liten gutt <3 Jeg var så enormt stolt over vår lille englegutt som kjempet så lenge, men veldig mange andre sa at det var bra det ikke var jente denne gangen. Gutter hadde vi jo fra før så det gjorde liksom ingenting å miste en.. Nå er det kun familien som vet det og de håper bare vi får en levende baby denne gangen, samme hva :) er ganske sikker på at jeg har endel bekjente som kommer til å slenge noen kommentarer om at det er påtide med en jente, så det gruer jeg meg til..
Så vondt å høre om det som skjedde med deg, håper du har ekstra god støtte rundt deg i dette svangerskapet. For en meningsløs kommentar å komme med til noen som er i en allerede veldig vond situasjon! Klem herfra også.
 
Er kjempe godt å høre andre si det samme! Jeg har bare en gutt, men når vi har fortalt at vi er gravid igjen sier alle: Håper det blir jente denne gangen då....

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om kjønn! Hatt en lang vei for å bli gravid, så min eneste tanke er at jeg håper at barnet er friskt og at svangerskapet går bra ❤️
 
Skjønner veldig godt hva du mener! Bare vi har to jenter. Vi blir like glad uansett hva det blir og ønsker oss bare en frisk og fin baby :) Men flere rundt oss maser mye " bare innrøm at dere håper det blir en gutt". Det er en smule plagsomt!
 
Synes det der er så teit selv. Har en datter.
"Du ønsker vel en gutt da eller?"
Jeg ønsker et friskt barn jeg! Og nå er jeg jo veldig vant med jente, så tanken på å håndtere en gutt er jo nesten skummel :p
 
Når det er sagt var svigersøster helt gal :p det var krise hvIs nr to også ble gutt. Hun fikk heldigvis jente :p
 
Før eg ble gravid håpet eg på en jente. Vet ikke om det var det at eg ville ha en av hver eller om det bare henger igjen fra når eg var liten jente og lekte med dukker. Mine dukker var alltid jenter! Men med en gang eg så den positive testen betydde det ingenting! Eg håper at barnet mitt e friskt og kan leve livet sitt som det vil. Hvilket kjønn det har betyr ingenting! E vannvittig spent, men blir like gla uansett hvem det er som bor i magen min :Heartred
Har også fått bemerkniger om at "håper det e en jente". Eg prøver å la vær å bry meg. Men e nesten litt skremmende å tenke på at det e det folk bryr seg om når noen e gravid. At de skal få et barn av hvert kjønn.....
 
Så vondt å høre om det som skjedde med deg, håper du har ekstra god støtte rundt deg i dette svangerskapet. For en meningsløs kommentar å komme med til noen som er i en allerede veldig vond situasjon! Klem herfra også.
Ja heldigvis får vi mye ekstra oppfølging fra sykehuset. Det er også de samme personene vi forholder oss til hver gang, personer vi er trygge på <3 Denne gangen skal det gå bra! Vi er jo kjempeglad for at vi forhåpentligvis skal få en liten til i søskenflokken, men gleden blir liksom litt overskygget når jeg vet hva som venter av kommentarer :( takk for klem <3
 
Sånt irriterer meg skikkelig også! Vi har bare en fra før da. En jente. Vi har prøvd i 2,5 år og bli gravide nå og vi fikk det til gjennom IVF. Alle tror at det blir gutt denne gangen og jeg blir litt irritert. Så jeg blir jo litt sånn at jeg håper det blir jente bare fordi at da tar de feil :p skikkelig teit. Er jo det samme for meg om det blir jente eller gutt. Jeg vil bare at det er friskt.
 
Kjenner veldig godt til det, vi har bare 1 gutt men det er bare gutter i familien så vi får mange kommentarer på at dette "bør" bli en jente, vi har jo så mange bunader i kjelleren osv. (Bare jenter i min generasjon). Sikkert spøkefullt ment, men vi er ekstremt klare på at vi ikke bryr oss, så ganske irriterende.
 
Jeg har bare ei fra før men får samme kommentar om at det nå er gutten som kommer osv. Jeg svarer at det driter jeg i så lenge ungen er frisk, og legger faktisk til at det hadde vært enklere om det var jente for da vet jeg hva jeg skal gjøre og vi har masse utstyr mest for å bare stikke noe tilbake ;)
 
Hehe.. sitter i samme båt her. To nydelige gutter fra før og en bebis i mage som alle ønsker det blir en jente. Blir det en jente , selvfølgelig blir jeg glad. Men ikke noe mindre hvis det blir en gutt! Min minste fra før har også en medfødt genfeil som kommer fra pappa med hjerteproblemer. Så her er all fokus på at et friskt barn, det er det som teller! :) tror alle disse menneskene som sier dette med at de håper det blir jente osv osv. Ikke mener noe slemt med det, men kanskje glemmer oss som sitter i det! :) her tar vi iallefall det vi får med åpne armer :D
 
Jeg kjenner igjen det der så utrolig godt..
Her i familien et det bare jenter. Vi har to jenter og min bror har to jenter. Så jeg får høre ganske mye at det hadde vært sååååååååååå gøy med en gutt nå.. vi har.prøvd i 3.år å bli gravide... tror man virkelig vi bryr oss om KJØNN? :(
 
Jeg har bare ei fra før men får samme kommentar om at det nå er gutten som kommer osv. Jeg svarer at det driter jeg i så lenge ungen er frisk, og legger faktisk til at det hadde vært enklere om det var jente for da vet jeg hva jeg skal gjøre og vi har masse utstyr mest for å bare stikke noe tilbake ;)
Sånn har vi det også! Så om man har 1 eller flere får man høre slikt uansett! Vi har jente og tenker at kommer det ei jente til så har vi faktisk alt etter forrige, men blir det gutt blir vi like glade for det og :)
 
Her er det også veldig sånn, har 2 gutter og ei jente. Jeg har fått ei jente og det holder for meg, også syns jeg det er så mye enklere å være guttemamma Jenta mi er mye mer innviklet ;)
 
Jeg har to gutter og ei jente. Alle maser og sier at er det jenta som kommer nå. Jeg bryr meg ikke hvilket kjønn det er, så lenge det er friskt. Skjønner ikke hvorfor folk ikke skjønner det. Og som hockey_mamma sier over her så synes jeg det er enklere og være guttemamma for mi jente er også innviklet ;) Hun er bare 10 år men skulle tro hun var tenåring :p
 
Back
Topp