Gjort klart til baby kommer?

Farskapspapirer ? Er det noe man må ordne :wideyed:

Her måtte far være med til jordmor og signere papirer foran henne som sa at han var barnefar.
Visstnok kommet noen nye regler på dette i 2017.
Om ikke dette signeres, så fikk vi beskjed at barnefar ville komme opp som ukjent.
De vil helst ha dette unnagjort før du kommer på føden :) I alle fall i Bergen.
 
Jeg har vasket alt av klær og brettet dem, men skal levere inn bachelor 10. mai samt at jeg har en eksamen 12. mai. Frem til da håper jeg mannen blir ferdig med rommet, slik at mellom eksamen 12. mai og neste eksamen 19. mai så kan jeg innrede og gjøre alt klart i tilfelle hun skulle kommer før. Mannen er akkurat ferdig med å sette opp vegger og gipse dem, håper han får begynt å sparkle imorgen, så er det kun å legge gulv og maling igjen før jeg kan innrede :D

Skulle veldig gjerne hatt alt klart nå, fordi jeg har så vondt i bekkenet, og alt jeg gjør er smertefullt, men jeg kjenner det er godt også å få prioritert skolen først, det er vanskelig nok som det er når jeg er gravid kjenner jeg. :p
Så flink du er! :) Masse lykke til med eksamen :)
 
Her måtte far være med til jordmor og signere papirer foran henne som sa at han var barnefar.:):):)
Visstnok kommet noen nye regler på dette i 2017.
Om ikke dette signeres, så fikk vi beskjed at barnefar ville komme opp som ukjent.
De vil helst ha dette unnagjort før du kommer på føden :) I alle fall i Bergen.

Det har ikke jeg blitt fortalt, må høre med jordmor om vi og må ordne med dette :)
 
Alle som ikke er gift må vell fylle ut farsskapspapirene. Du får gjort det på noen sykehus. De andre må gjøre det til jordmor eller på nav.
 
Her er ting sånn halvveis på stell. Barnerommet er ferdig malt, men er nå et oppbevaringsrom for diverse senger. Sprinkelseng er i boks, men ikke skrudd sammen, barnevogn har vi to av, bilsete er i hus, bleier, klær, smokk, stelleprodukter og stellebord, men mangler stellematte. Ingen klær er vasket ennå, og sykrhusbag må pakkes. Er 33+4, så har heldigvis ennå tid.
 
Farskapspapirer ? Er det noe man må ordne :wideyed:
Signerer det junemamma sa [emoji4] er man gift er han registrert som far automatisk, men om man er samboere/kjærester må han bekrefte det [emoji6] mener han signerte med førstemann på sykehuset, men de ønsker helst at det er i orden før fødsel [emoji4] hør med jordmor [emoji6]
 
Signerer det junemamma sa [emoji4] er man gift er han registrert som far automatisk, men om man er samboere/kjærester må han bekrefte det [emoji6] mener han signerte med førstemann på sykehuset, men de ønsker helst at det er i orden før fødsel [emoji4] hør med jordmor [emoji6]


Da skal jeg høre med henne 18 Mai til neste time :):):)
 
Da skal jeg høre med henne 18 Mai til neste time :):):)
Jeg tok med med farskapsskjema da min samboer ikke var med til jordmor. Jordmor sa han kan stikke innom helsestasjonen i etterkant uten meg med legg og signere skjemaet. Jordmora sa også at det går ikke å signere på sykehuset når man er der for å føde, så det er nok best å ordne det nå.
 
Krybben er satt opp, siste vask skal henges opp nå, senga er på plass (med sengetøy, men det må vaskes før baby skal ligge der), stellebordet er satt opp, bilstol er kjøpt inn. Vi har det meste vi trenger, mangler bare laken og dynetrekk til krybben, samt noen småting. Må også sjekke vogna og se om den er i god stand. Må sikkert fylle på luft.
 
Tror det kun gjelder Bergen pga at Helse Vest bruker elektronisk melding for utsendelse av melding om fødsel..
Kjenner flere som har fått samme beskjeden i Oslo så det er nok ikke derfor.
 
Jeg har jo gjort omtrent ingenting (!) siden jeg skrev her forrige gang....! Plutselig er jeg 34+0, nå må noe skje :p Vaskesjau resten av uka da :rolleyes:

Men, spørsmål: jeg har en skumgummimadrass til vuggen etter min første. Selv om den er gammel er den nesten ubrukt, og er nok bare litt støvete. Kan jeg vaske den i maskin på 60 grader, eller må jeg holde meg til 40?
 
Back
Topp