Gjorde du noko spesielt for å bli gravid?

M

Moderator Marte

Guest
Kanskje du gjorde noko spesielt for å bli gravid?
Kanskje du brukte kjerringråd, eller hormonmedisinar?
Kanskje du blei gravid med IVF?
Eller kanskje du fylgjte med på syklusen din og dine fruktbare dagar? :)
 
Jeg hadde vært prøver i 10 måneder, og hadde alltid mellomblødning mellom EL og mens og mistenkte at dette skyltes manglende progesteron. Gynekologen var ikke så interessert i å utrede meg før samboer var testet (noe vi ikke var helt klare for på det tidspunktet), så i mellomtiden valgte jeg å testet ut Wild Yam fra helsekost.

Første pp på Wild Yam var første syklus uten antydning til mellomblødning, og positiv G-test 11 dager etter EL. .... mulig det var tilfeldig men ;)
 
Hvor lenge hadde du vært prøver før du fikk letrozol? Og måtte mannen utredes først?

Hadde vel prøvd ca 1 år før vi søkte hjelp. Tok ultralyd av meg samt sædprøve av mannen. Fikk letrozol samme dag som vi tok disse prøvene, da jeg fikk påvist pcos under ul. Men dette var med første. Med nummer 2 fikk jeg letrozol så fort vi begynte å prøve
 
Dro på ferie uten el tester og temping :)
Har nok så stresset gjennom alle ppeene, men på ferien fikk jeg slappe av og koble vekk tankene:smug:
 
Vi har prøvd kjempelenge, og i vår sa jeg at nå ville jeg ha en pause fra alt det. Så fulgte ikke med på når jeg hadde eggløsning eller noe. To måneder senere var jeg gravid..
Hadde hatt en operasjon for endometriose da, og skulle i gang med ivf. Så tenker jo at den operasjonen hjalp på.
 
Slet med å bli gravid etter begge MA’ene.

Siden jeg har regelmessig syklus med positive el-tester hver måned fikk jeg tips av gynekolog å prøve skylling av egglederne. Har ikke tette eggledere, men det er visst en økt sjanse for graviditet etter skylling, uten at det er noe dokumentert. Prøvde skylling fordi vi slet med å bli gravide i 10 måneder etter første MA, ble gravid med en gang. Mistet da i MA igjen og slet med å bli gravid i 6 måneder til. Prøvde enda en skylling og ble gravid med en gang igjen og denne gangen ser det ut som det går bra :happy:
 
Vi prøvde å unngå å bli gravid:hilarious: men her sitter nr 4. blir tydeligvis lett gravid, da det bare en nr 3 vi startet prøvingen med. Da rakk vi 2pp'er. Har aldri brukt el-tester. Med nr 2 så klaffet det 3.mnd før vi skulle prøve. Det var den gangen vi fant ut at å "hoppe av i svingen" ikke funket for oss:hilarious:

Så godt å høre at det har klaffet for flere som har prøvd ei stund:Heartred
 
Back
Topp