Gjorde du noe spesielt for å bli gravid?

Hehe... Tja, si det :p
1 og 2 gang jeg ble gravid har jeg nesten vært fristet til å si "Den mnd det gikk var den gangen vi ikke tenkte NOE på EL eller det å bli gravid", men denne gangen tror jeg endelig at jeg har motbevist denne teite teorien folk har om at "det hjelper å slappe av". Synes ikke jeg har gjort annet i mars/april enn å stresse med sexing, kjenne på kroppen etter eggløsningstegn og kjenne etter symptomer ;)
Så denne perioden vil jeg si at det hjalp å stresse litt ekstra mye..... Hehe!
 
Denne gangen trodde jeg at jeg var forsen til el. Dro på tur mandag med kobben, jeg kom i gjenn natt til torsdag, og el var onsdag, og vi hadde ikke samleie før kvelden torsdag, og jammen gikk det :D
 
Etter 7pp uten hell, prøvde jeg solvipect, da satt den :)
 
Masse som løste seg ang hvor vi skulle bo osv. Pluss at vi hadde det veldig godt og omtrent nyforelsket og hadde masse sex 1-2 ganger for dagen og drakk grapefruktjuice. Men vi begge følte hele mnd at this is it, nå skjer det! Og vips var det to streker :p
 
Når vi begynte å prøve for 4 månder siden så begynte jeg å ta alt av multivitamin, omega 3 ++. Drakk mye vann og spiste sundt. Etter 3 månder med prøving så begynte jeg med Wild yam.
 
Denne mnd prøvde vi egentlig ikke så veldig. Begge var utslitt etter en påske med mye og lange dager på jobb. Ikke testet jeg etter El, men en gang eller to med sex var det som skulle til.
 
Vi har vært prøvere i 2 år. Har gått noen PP nå på pergotime, men forrige mnd tvingte jeg gyn til å gi meg letrozole isteden. Og ser ut som det funket som bare det ;)
 
Veldig likt her som for deg JennyAngelica! Prøvd i 1 år og gikk rett på letrozol, men så langt har det gått på første forsøk :-D Svak positiv strek i går, skal teste igjen i morgen for å være helt sikker...
 
Veldig likt her som for deg JennyAngelica! Prøvd i 1 år og gikk rett på letrozol, men så langt har det gått på første forsøk :-D Svak positiv strek i går, skal teste igjen i morgen for å være helt sikker...

Da er vi i samma båt da :D svak positiv her også idag, så venter med spenning på morgendagen :D
 
Var det en grunn for at dere ikke fikk det til selv?
Jeg har pcos, som i seg selv kan gi større sjanse for SA, og tror det også er større sjanse etter bruk av letrozol. Så jeg er engstelig...
 
Var det en grunn for at dere ikke fikk det til selv?
Jeg har pcos, som i seg selv kan gi større sjanse for SA, og tror det også er større sjanse etter bruk av letrozol. Så jeg er engstelig...
Jeg har også pco/PCOS :) har hatt SA 2 ganger før. Men går på metformin nå som tydeligvis skal kunne forebygge litt. Etter hva jeg har hørt så er det pergotime som kan gi større sjanse for SA pga den gjør livmorsslimhinnen tynnere enn vanlig :) er det som skal være fordelen med letrozole, at den har ikke den bivirkningen :)
 
Da håper jeg! Men bør jeg kontakte gynekologen som har hjulpet meg og gitt meg letrozol, og bedt om metformin? Hva er det...?
 
Da håper jeg! Men bør jeg kontakte gynekologen som har hjulpet meg og gitt meg letrozol, og bedt om metformin? Hva er det...?
Du kan jo høre med gyn :) jeg fikk det allerede for nesten ett år siden fordi det skulle hjelpe mot cystene og hormonbalansen. Er egentlig en diabetes medisin, men de har funnet ut at den er bra for dem med pco også :) søk litt om det på nettet så finner du mye bra fakta:) det meste av info er på engelsk da siden er veldig vanlig i andre land enn Norge :)
 
Skal ringe gyn neste uke. Takk for tips! Håper vi kan følge hverandre lenge her! :)
 
Positiv? Denne testen tok jeg nettopp. Innbilte meg at den skulle være mye tydeligere positiv enn den jeg tok for to dager siden, men den er fremdeles så svak... Man får vel ikke falsk positiv test av noen grunn?
 

Vedlegg

  • 1429939217499.jpg
    1429939217499.jpg
    16,7 KB · Visninger: 75
Positiv? Denne testen tok jeg nettopp. Innbilte meg at den skulle være mye tydeligere positiv enn den jeg tok for to dager siden, men den er fremdeles så svak... Man får vel ikke falsk positiv test av noen grunn?
Kjempe fin strek! Gratulerer så mye! :D
 
Back
Topp