Gjorde dere noe ut av ungdomstiden deres?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg kjenner jeg angrer litt i dag når jeg ser tilbake.
Jeg har ei jente på facebooken min som har vel blitt enn 21 år nå kanskje.
Hun tok ett år i fjor som aupair i usa, samtidig som hun var der reiste hun gjennom hele landet.
Så kom hun hjem en 6 mnd så var hun i gang igjen.
Det siste mnd nå så har hun vært i hele sør øst Asia og Australia og for enn opplevelse.
Kunne ønske jeg var litt smartere enn det jeg va,r å bo hjemme spare penger å oppleve ting før jeg startet livet mitt.
Hadde det alt for travelt jeg og hadde gjeld på nesten 1 mill, leilighet og bil før fylte 19.
Nå som jeg er 28 ser jeg at jeg gikk jo glipp av masse, selv om jeg har hatt ett fantastisk liv.
Men det er når man er ung man virkelig kan gjøre slik.[:D]

Gjorde dere noen spennede eventyr eller gjør dere nå?
Eventyr for meg er også å reise å studere i enn annen by.[:D]
Husker jeg tenkte når jeg var rundt den alderen at det hadde jeg lyst til, men jeg turte ikke å bare pakke baggen, tenk om jeg ble helt alene[X(]

Reiste på backpackertur i sørøstasia med 2 andre venninner da vi var rundt 20 år. Glad jeg gjorde det, for da ble jeg kvitt rastløsheten i kroppen, men andre kan bli helt bitt av reisebasillen å aldri roe seg...

Angrer på at jeg ikke kom meg på universitet eller høyskole å fikk oppleve studietiden som fri og frank og uten barn. Kommer sikkert til å begynne på høyskole en gang snart, men blir ikke samme opplevelsen med to barn, mann, hus, bikkje og stasjonsvogn...volvo såklart[;)]

Jeg var mamma jeg...

ORIGINAL: forvirretmor

Jeg var mamma jeg...

sign denne.. traff sambo når jeg var 17, ble gravid som 18 åring, mamma som 19 åring[;)]

mange ting jeg kunne tenkt meg å ha gjort, men jeg angrer ikke på at jeg ikke gjorde det..
det er tid nok i massevis framover, og jeg tar gjerne med meg T på mine opplevelser.. [:)]

Jeg drakk og festa! [;)] Tar de store opplevelsene nå jeg, sammen med gutten min [:)] 

Jeg festa som ett helvete og var ett år på folkehøyskole.. Ble gravid som 19 åring, men følte faktisk at jeg hadde rast fra meg.. Angrer ikke på noe av det, men angrer på at jeg ikke gikk mer skole. 

ORIGINAL: Dollface

mange ting jeg kunne tenkt meg å ha gjort, men jeg angrer ikke på at jeg ikke gjorde det..
det er tid nok i massevis framover, og jeg tar gjerne med meg T på mine opplevelser.. [:)]

Sign, bare bytt ut "T" med "A".[:)]

skal vi se... ble sammen med min kjære da jeg var 15.. dilta etter han hvert ledige sekund og skolerte meg etterpå det.. til jeg ble 23/24... så var jeg ferdig utdannet og fikk meg jobb..  bortsett fra det har jeg vært en tur til Strømstad [:D]

Hihi.. så enkelt var det vel ikke, men vil ikke påstå at jeg har opplevd verden akkurat. Men jeg trives godt med livet mitt!

[8|]Ja... Altså,jeg ble mamma som 18 åring... Fikk ei jente som desverre døde i mors liv i uke 34.
Så,fra å være "snill og grei" ,relativt altså... (den jenten hadde fått far ukjent på papirene) hadde jeg to år fra jeg var 18-20 hvor jeg rakk å gjøre nok til at det holder for minst en livstid... Var bla. på 3 mnt fottur HELT ALENE i fjellene i sør Spania,bodde en sommer i Christiania... Men har ikke gjort noe som jeg angrer på!!

Å bli mamma er selvfølgelig den største opplevelsen man faktisk kan oppleve, ingenting kan overgå det.
Men etter jeg ble mamma så følger det med også ansvar som jeg faktisk ikke kan fra si ifra meg.
Jeg kan ikke bare røske barnet opp fra barnehage/ skole, selge hus, bil, si opp jobben for å reise verden rundt.
Den sjansen kunne jeg hatt før jeg valgte å etablere meg.
Å oppleve ting med min sønn er fantastisk og ingen som ikke har barn forstår helt det.
Men jeg var vel heller ikke det jeg mente med tråden. Jeg synes det er spennende å lese om mennesker som har turt å reise rundt, studere ett annet sted bare for opplevelsen sin.
Ikke overhode ment som noe negativt mot "unge" mødre eller som ikke hadde det behovet. Og valgte enn helt annen retning enn det jeg gjorde. For jeg valgte familie livet.

hadde drømmer og planer klare - skulle bare gjøre mer ferdig med lærlingetida som resepsjonist før jeg skulle ut å reise og jobbe i varmere strøk......kom ikke lengre enn 4mnd inn i læra før jeg fannt ut jeg var 4mnd på vei med eldstesnuppa

flytta hjem til mamma og roa meg fort....så begynnte mammatilværelsen....

Jeg angrer på at jeg ikke reiste og gjorde mer som ung og fri før jeg fikk barn og ble mer "låst fast".

men den gang da var jeg mer opptatt av etablering og det var mitt ønske. og nå ønsker jeg meg frihet. rart man ønsker seg det man ikke har[8D]

Var på utplassering på Azorene i 5 uker, og det angrer jeg ikke på!
Ellers "levde jeg livet" med festing osv..

Traff gubben da jeg var 15 år og 9 mnd, men er glad jeg "prøvde" en del andre før den tid *knis*...
Sammen har vi vært på en drøss konserter, fester, ferier osv sammen..

Angrer ikke på noe eller noen [8D][;)]

Jeg var et år borte som utvekslingsstudent da jeg gikk på videregående (i Karibien) og reiste en del før jeg tilslutt etablerte meg.. Bl.a en lang backpackertur til Sør-Amerika og Karibien.. Har flyttet rundt en del og prøvd mye forskjellig i forhold til jobb og har bl.a bodd i England et par år.. Traff min mann når jeg var 31 og det var vel omentrent da jeg hadde "etablert" meg skikkelig med egen leilighet og bil... Er glad for at jeg har reist en del og "rast fra meg" før jeg fikk barn iallefall...

Oh yes! Den har jeg virkrlig fått levd ut! Litt vel lenge kanskje?! [:D] Jeg flyttet til London uten å kjenne en sjel der eller å ha en fast plass å bo med ni kolli bagasje. Jeg var 23 og drittlei hjembyen min. Hadde drømt om å flytte til London leeenge. Fikk skoleplass der og da dro jeg! Det er det lureste jeg noen gang har gjort. Jeg var jo litt overhvelmet og matt der jeg stod på Heathrow med disse 9 koffertene og bagene mine som jeg ikke fikk plass til på en tralle en gang. Hadde booket rom på en Bed & Breakfast i Camden for en uke. Men jeg måtte bli der litt lenger til jeg fant meg noe mer permanent. Det bare boblet i magen da jeg hadde droppet av alle tingene mine og jeg måtte ut en tur og kjenne på nabolaget. Ååååå det var så deilig! Jeg ble der i 10 år. Har truffet en haug med fantastiske mennesker, b.la mannen min. Masse musikk og konserter! Jeg er veldig glad for at jeg turde å dra uten å vite hva eller hvor eller hvordan. Som sagt, det lureste jeg noen gang har gjort! [:D] London!

ja..jeg levde masse på kort tid..ble mamma da jeg var 21..
men har gjort masse... [:)]

men sier ikke nei til en fest nå heller da om jeg kan dra og har mulighet[8D]

Blei gravid når eg var 17 og mamma når eg var 18... så nei, kan ikkje sei eg gjorde noke av det kaliberet du snakkar om[:D][8D]

jeg reiste helt alene til slummen i bangkok å jobbet på home of praise.. det var virkelig fantastisk! men angrer på at jeg ikke var MYYYE LENGER!..

ellers er jeg egentlig ganskefornøyd.. ville jo reist mer, men ser ikke på det som et nederlag, har jo maaaange år å reise på :)

Jeg koste meg med å bo på hybel med en venninne, festet og fartet på sydenturer med venninner, og studerte et år av bachelorgraden min i USA. Det er det beste året i mitt liv, USA er mitt andre hjemland! Misforstå meg rett, livet med barn er fantastisk, men også veldig slitsomt. Når jeg var i USA var absolutt ALT moro! Forelesningene, leksene, husarbeidet i "dorm" sammen med min amerikanske venninne, og selvsagt alt det som alltid er morsomt, som reiser, shopping, kino/cafe/restauranter/konserter etc. Tok en langweekend i New York, Spring Break i Miami og en treukers tur til San Fransisco, Las Vegas og Los Angeles. Angrer ikke på noe [:)]

Back
Topp