Gjorde dere noe spesielt I dåpen?

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Jeg har laget egen dåpsbok der gjestene skal skrive seg inn I, og laget plass slik at de kan skrive hilsner og vi skal skrive inn gavene. Skal lime inn bilder og dåpskort og skrive litt om dåpen på første siden.

Har også tenkt å ha et tegnebord til ungene, der de kan tegne en tegning til dåpsbarnet som vi kan lime inn I dåpsboka.

Har dere noen forslag på mer vi kan Gjøre I dåpen? Kunne tenkt meg en "fotobu" med kamera og barter, briller osv på pinner, der folk kan gå å ta bilder av seg selv. Men klarer ikke helt se for meg hvordan det skal fungere. Vil så gjerne få mest ut av dagen, så kom gjerne med forslag på hva vi kan Gjøre :)

Me gav gaveposer til ungane med litt godteri og litt aktiviteter, det slo bra an. Tenker at fotobu passar bedre i eit bryllup enn ein dåp. Viktigaste er å kose seg samen, treng ikkje skje så mykje, det er jo ikkje så mange timar det er snakk om heller:)

Me bestilte forresten serviettar med dåpsdato og navn på, og bestilte invitasjonen og bordkort i samme stil:)

Hm det er en dåp, ikke bryllup eller 30 års lag. Kommer jo an på gjestene selvsagt, men hos oss var snittalderen 50+, minst, og tror ikke fotohjørne hadde vært vits i å styre med. Viktigst å passe på at alle gjestene blir fotografert med dåpsbarnet, få presten med på bilde med fadrene osv

Skal du være mest mulig MED den dagen vil jeg anbefale deg å ikke legge flere planer men å heller være tilstede og la følelsene være der.

Mitt beste minne er å lese dikt til henne.

for en koselig ide å ha dåpsbok <3 her er det både lenge til termin og dåp, men er i tenkeboksen allerede :p

Vi gjorde ikke så mye. Tiden gikk fort nok med spising, gaveoppakking, bildetaking og skravling.

Ingenting spesielt her, bar sosial sammenkomst med nærmeste familie. Mat, gaver, kaffe og kaker.

Syns det passer bedre i bryllup jeg.

Vi glemte å ta bilder tilogmed vi:p

Vi har familie og venne dåp. Så skal vi ha en kokk som skal presentere buffeen. Barna får egen mat og leker i eget rom. Håper det slår ann

Synes ikke en bør ha for mye "aktiviteter" i en dåp.. Er jo dåpsbarnet som skal være i fokus, og dåpsbarnet kan jo ikke være med på alle disse aktivitetene, blir jo utslitt nok med et selskap:p
Vi hadde minnebok, som folk skrev dåpshilsen i, ellers så tok vi familiebilder utenfor kirken:) resten av dagen gikk til å spise masse god mat og snakke med alle familiemedlemmene:)

Jeg ser for meg å ha en bok der hver kan skrive en liten hilsen hvor vi kan lime inn bilder av den enkelte (eller i par, feks tante og onkel) sammen med barnet :) Pluss litt tekst og bilder om dagen, hva barnet fikk, litt om dagen (dato, vær, sted) osv :)

Blir verken navnedag eller dåp hos oss, men uformell feiring av barnet uten innblanding av tro og livssyn :)

Til dåpsdagen for datteren min hadde jeg i laget klar babyalbumet hennes og lagt frem slik at gjestene kunne se hva som hadde skjedd de første fire månedene av livet hennes. Et annet alternativ er å printe ut mange babybilder og henge på en snor med klesklyper over gavebordet.

Et annet tips, ha med smokk og en flaske med mat til kirken. Det er ikke like lett å amme med bunad eller kjole, og det var for oss den enkleste måten å holde hun rolig på.

Lykke til :)

Til dåpsdagen for datteren min hadde jeg i laget klar babyalbumet hennes og lagt frem slik at gjestene kunne se hva som hadde skjedd de første fire månedene av livet hennes. Et annet alternativ er å printe ut mange babybilder og henge på en snor med klesklyper over gavebordet.

Et annet tips, ha med smokk og en flaske med mat til kirken. Det er ikke like lett å amme med bunad eller kjole, og det var for oss den enkleste måten å holde hun rolig på.

Fikk hun varm eller kald melk da? Vi skal nemelig døpe jenta vår sammen med 7 andre! :O så jeg har tenkt på å ta me en flaske, får jeg regner med at det blir en lang dag i kirken....

Fikk hun varm eller kald melk da? Vi skal nemelig døpe jenta vår sammen med 7 andre! :O så jeg har tenkt på å ta me en flaske, får jeg regner med at det blir en lang dag i kirken....
Varm.. Vi varmet den godt opp før vi dro og puttet den i en termopose. Var ikke den på bilde, men en som ligner.. :)

dbb_chevron2_hres.jpg

Back
Topp