Mammamais
Elsker forumet
Her er en tråd til dere alle i morgen kveld. Her kan dere legge inn alt dere har sett i løpet av dagen som fikk blodtrykket til å stige, så slipper dere å legge dere oppskaket og skjelven.Juliette skrev:
I fjor så jeg en gutt, kanskje rundt 5 år, som satt i vogn (??!) på 17 mai og med et forovervendt teppe over kroppen (fra hans vinkel blir jo da blomstermønsteret på teppet opp-ned). Mora gikk ved siden av viftende med flagget, med et fornøyd smil rundt munnen. Ropte hurra og og gratulerte forbipasserende med dagen, uten å ofre et eneste blikk på vogna. Meeeget spesielt! Håper jeg slipper slike opplevelser i morra, men jeg orker ikke grue meg heller. Håper på det beste
Skjønner at du er ute etter å lage en morsom tråd, men ble litt provosert av startemnet jeg da. Nå vet ikke jeg om du kjenner denne moren, men ut ifra mine erfaringer med såpass store barn i vogn, så ville jeg tenkt at dette er en mamma som har et funksjonshemmet barn. Jobber selv med flere store barn som trenger å bli trillet i vogn. Trenger ikke bare å være fordi de ikke kan gå, kanskje må de også skjermes litt og vognen kan være et beroliggende sted, noe som kan være spesielt viktig på en dag som dette. At du henger deg opp i at teppet er feil vei. Tanken som slo meg var at dette også kanskje var bevisst. Mulig barnet hadde kognitive vansker og kanskje ble forstyrret av mønsteret. Dette er ikke uvanelig. Lur løsning, med å snu teppet.
Er ikke ute etter å skape en diskusjon, men å opplyse, slik at du kanskje viser denne eller andre mammaer som tar med seg barn som krever litt ekstra ut på en slik dag.