Gjester i dåp

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Vi har invitert dåpsbarnets beste og oldeforeldre, tanter og onkler, og søskenbarn, pluss evt. Faddere om de er utenom familien. Nå lurer jeg litt på om man kanskje bør invitere storesøsknene sine faddere ( de som er venner av oss) når minsten skal døpes? Dere som har flere barn, har dere invitert eldre søsken sine faddere?

Vi inviterte og våre tanter/onkler og søskenbarn. Hun er ennå enebarn og har ingen søskenbarn. Så hadde blitt litt stusselig:)

Har ikke hatt dåp enda selv, men har Vært I mange nok til at det ikke finnes noen fasit. Et vennepar inviterte alle vennene sine I dåpen til begge barna sine. Vi kommer til å Gjøre det samme som lilleblomst_15.

Det finnes ingen fasit på det. Jeg vet mange kun inviterer nærmeste familie og faddere om de er venner. Selv ba vi barnets beste- og oldeforeldre, tanter og onkler. Våre tanter og onkler, samt mine søskenbarn (har veldig god kontakt, men ikke med mannens..de ble derfor ikke bedt) Vi ba fadderen til eldste, da det er en som står oss nær og som også vil ha mye med baby å gjøre, samt 3 vennepar.

Vi har invitert dåpsbarnets beste og oldeforeldre, tanter og onkler, og søskenbarn, pluss evt. Faddere om de er utenom familien. Nå lurer jeg litt på om man kanskje bør invitere storesøsknene sine faddere ( de som er venner av oss) når minsten skal døpes? Dere som har flere barn, har dere invitert eldre søsken sine faddere?
Vi har invitert de samme som deg, og vi inviterer ikke fadderne til storesøsknene. Faddere som ikke er i familie blir invitert til bursdager og det som ellers skjer bare med sitt fadderbarn, ikke med søsknene.

Jeg hadde nok ikke gjort det trur jeg, men så har jeg desverre nesten ikke kontakt med den ene fadderen til frøkna, den andre fadderen har jeg fått tilbake kontakten med og jeg er fadder til begge barna der. Regner med hu blir fadder til lillebror også og derfor inviteres hun med mann og barn :)

Hadde ikke inkludert faddere til storesøsken men hvorfor ikke?

Når vi skal ha dåp invitere vi de som du nevner. Barnets beste-oldeforeldre, tanter og onkler og Evt faddere utenom.

Har aldri hørt om noen som invitere faddere til de andre ungene. Er selv ikke invitert i dåp til søskene til de to jeg er invitert i dåp til.

Om dere har god kontakt og godt involvert i hverandres liv, så hvorfor ikke :)

Vi gjorde det samme som dere pluss våre egne onkler og tanter.

Back
Topp