Gjester i dåp/navnefest

GitteW

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Planleggingen av prinsens dåp er i full gang, og jeg er så usikker på gjestelista. Samtidig som jeg syns dåp skal være en intim sak hadde det jo vært hyggelig om flest mulig kunne dele dagen med oss. Vi står nå mellom å invitere besteforeldre, oldeforeldre, tanter, onkler og faddere og å invitere disse i tillegg til tanter og onkler av oss. Heller mest mot det første alternativet, da nummer to vil doble gjesteantallet og også heve utgiftene betraktelig.

Hvor mange og hvem inviterer dere til dåp/navnefest?

Vi inviterte våre foreldre, søsken og besteforeldre, samt hans tante og onkel og deres barn.

Jeg ble ganske skuffet og litt betenkt om onkelen og tanten følte de ikke hadde noe der å gjøre siden de valgte tur på hytta framfor dåp... Vi ble ikke invitert til dåpen til deres barnebarn, men det betød ikke så mye da vi vet tanta har en stor familie. Det gjør meg usikker på om vi skal be dem denne gangen, da...

Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange vi ble, men vi var under 20 personer, så middagen og kaffen foregikk hjemme hos oss.

Vi inviterte våre foreldre, søsken og besteforeldre, samt hans tante og onkel og deres barn.

Jeg ble ganske skuffet og litt betenkt om onkelen og tanten følte de ikke hadde noe der å gjøre siden de valgte tur på hytta framfor dåp... Vi ble ikke invitert til dåpen til deres barnebarn, men det betød ikke så mye da vi vet tanta har en stor familie. Det gjør meg usikker på om vi skal be dem denne gangen, da...

Jeg husker ikke nøyaktig hvor mange vi ble, men vi var under 20 personer, så middagen og kaffen foregikk hjemme hos oss.
Ikke greit å vite hva folk tenker :/ Skjønner godt at du blir betenkt!
Da var dere omtrent like mange som vi vil bli med første alternativ. Syns vi heller mest mot det, altså... Er ikke vant til store dåpsfester i familien her.

Vi skal være foreldre og søsken med familie. Blir 24 stk, 25 med dåpsbarnet :-)

Ikke greit å vite hva folk tenker :/ Skjønner godt at du blir betenkt!
Da var dere omtrent like mange som vi vil bli med første alternativ. Syns vi heller mest mot det, altså... Er ikke vant til store dåpsfester i familien her.

Jeg syns det er greit å ikke la dåp bli så voldsomt til festdag, og heller ha det lite og koselig. :)

Vi inviterer våre søsken med partner og barn. To venner og besteforeldre kun en tante til mannen min, vi har god kontakt med henne. Vi blir 20 voksne og 11 barn

Vi inviterer våre søsken med partner og barn. To venner og besteforeldre kun en tante til mannen min, vi har god kontakt med henne. Vi blir 20 voksne og 11 barn
Litt større familie enn oss dere da, skjønner jeg ;)

Hva med å invitere deres tanter og onkler på kakerester dagen etter?

Hva med å invitere deres tanter og onkler på kakerester dagen etter?
En god tanke, men for vår del vil det være snakk om 20 stk., og det har vi ikke plass til hjemme. Går selvfølgelig an å invitere til kaker litt senere på kvelden også :)

En god tanke, men for vår del vil det være snakk om 20 stk., og det har vi ikke plass til hjemme. Går selvfølgelig an å invitere til kaker litt senere på kvelden også :)
Det går også, men regner med dere blir veldig sliten av alt :P Ikke lett det der.

Hva med de nærmeste til middag også får resten komme når det er tid for kake? :P

Vi hadde det hjemme og var nærmeste fam. på hans side som vi hele tiden treffer og omgås med. Vi bor i samme by. Han har også mye familie i annen by og utlandet,men de ble ikke bedt.
På min side kun foreldre og søster+kjæresten. Altså de helt nærmeste. Bor forøvrig 9t unna. Vi var vel 25stk om jeg husker rett.

I stedefor å be alle på min side over til Bergen så lagde vi til et ekstra selskap når vi reiste hjemover til mams og de.

Det går også, men regner med dere blir veldig sliten av alt :P Ikke lett det der.

Hva med de nærmeste til middag også får resten komme når det er tid for kake? :P
Ja, det går an. Fetteren min gjorde det, men jeg følte det ble stress for oss som var gjester. Stryke bunaden for 2 timer i selskap er ikke såååå kult :P

Ja, det går an. Fetteren min gjorde det, men jeg følte det ble stress for oss som var gjester. Stryke bunaden for 2 timer i selskap er ikke såååå kult :p
haha :P Nei, kan jo se akkurat den da :P

Jeg ville ha flest mulig! Så det ble våre søsken, nieser, foreldre, alle våre onkler og tanter, pluss mine to kusiner med min ene kusines mann og barn. Ca. 25 var vi:)
Intimt er kjedelig. Jeg ville egentlig ha med mine venner også, men der satte sambo ned foten.

Jeg ville ha flest mulig! Så det ble våre søsken, nieser, foreldre, alle våre onkler og tanter, pluss mine to kusiner med min ene kusines mann og barn. Ca. 25 var vi:)
Intimt er kjedelig. Jeg ville egentlig ha med mine venner også, men der satte sambo ned foten.
Vi blir 21 uten foreldrenes tanter og onkler, så det blir ikke akkurat store forskjellen, tror jeg ;) Kommer vel kanskje an på hvor stor kjernefamilie man har.

Jeg hadde mine foreldre, min søster, 2 faddere og barnets 3 oldeforeldre. Min bror kom ikke.

Med neste blir det nok litt flere da det har blitt stor variasjon i familien siden den gang og de foreløpige planene er da: min mor og stefar, pappa, min bror og dama (føler jeg ikke har noe valg), min stesøster med mann og 2 barn, mulig ei venninne og hennes sønn og barnets oldeforeldre som mest sannsynlig er bare 1 eller 2 stk da... min mormor håper hun kan leve lenge nok til å møte det 7 oldebarnet men det er lite sannsynlig...

Vi innviterte min mormor, foreldre, tanter og onkler av barnet, faddere. Var 23 stk, 7 kkunneikke komme...

Nå har vi da altså invitert og hvis alle kommer blir vi 21 til bords. Det ble besteforeldre, oldeforeldre, tante med samboer, onkler, faddere med barn og én av mine tanter med mann.

Back
Topp