Gjest i bryllup

Ønskebebis

Flørter med forumet
Hei,
Jeg skal i bryllup neste helg når jeg er 7+0 på vei. Vi ønsker ikke å dele det så tidlig, men jeg blir usikker på hvordan vi skal løse det med maten. Noen som har vært gjennom det tidligere og har noen tips?
Burde man be om menyen og skylde på evt. allergier eller noe annet?
Min bekymring er at eksempelmenyen på stedet vi skal til inneholder rå fisk eller rått kjøtt til forrett. Noe jeg ellers ville spist.

Jeg har kronisk migrene som har vært forverret i vår, så det med alkoholen skal gå fint :)
 
Hei,
Jeg skal i bryllup neste helg når jeg er 7+0 på vei. Vi ønsker ikke å dele det så tidlig, men jeg blir usikker på hvordan vi skal løse det med maten. Noen som har vært gjennom det tidligere og har noen tips?
Burde man be om menyen og skylde på evt. allergier eller noe annet?
Min bekymring er at eksempelmenyen på stedet vi skal til inneholder rå fisk eller rått kjøtt til forrett. Noe jeg ellers ville spist.

Jeg har kronisk migrene som har vært forverret i vår, så det med alkoholen skal gå fint :)
Første bryllup jeg var i var tre dager etter at jeg testet positivt første gang. Da valgte jeg å kjøre bil sånn at jeg hadde en grunn til å ikke drikke. Rakk ikke si fra om maten, så byttet litt diskret med mannen (vi satt heldigvis sammen) sånn at han fikk ekstra kjøtt som ikke var stekt og jeg poteter. Kjipt bytte, men enkel løsning. I de andre bryllupene hvor jeg har vært i 1. trimester, men litt lenger på vei, har jeg sagt fra til toastmaster eller brudepar avhengig av hva som har stått i invitasjonen. Og samtidig sagt at det er tidlig og langt fra offisielt. Da har servitørene vært veldig diskrete med mat og drikke-bytter.
 
Takk for råd :Heartred
Tror jeg ender på å høre med bruden (i familie til samboer) om hva de skal servere. Så tar jeg en avgjørelse på om det er best å si fra til henne og evt. hovmester eller om vi kjører taktikken din på taktisk bytte av mat med samboer.
 
Back
Topp