Gjerrige Svigerforeldre?

KarHodn

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg venter en liten gutt i slutten av Oktober, og stor gleder meg, selvfølgelig :)
Vi har ikkje verdens beste råd, har bare en inntekt, og den dekker så vidt for meg og samboer. Holder på og krangler med NAV om penger.

Men, sån utenom, så vil jeg egentlig ha, tja, hva skal jeg si? En bekreftelse på at jeg ikke er storkrevende?
Vi har fått flere ting ifra mine foreldre, som stellematte, stellekommode, klær og masse andre små ting. Men, vi har ikke fått en døyt ifra svigerforeldrene mine, altså samboer sine foreldre. Dette synes jeg kanskje er litt rart?
Mine foreldre har ikke verdens beste råd dem heller, men dem kjøper og hjelper oss alt di kan. Foreldrene til samboer har langt over gjenomsnittet bra økonimi, men dem har ikkje hjulpet oss en døyt ;S
Jeg synes at dette er litt "frekt" på en måte. Forventer liksom og få noe fra begge sider ;S

Noen andre som har vært i en lignende situasjon?

Jeg personlig forventer ingenting av materielle gaver i noen som helst sammenheng. Jeg ser ikke helt logikken. Jeg skjønner jo at du tenker at det mest sannsynlig kommer gaver derfra, men det høres ut som at du går og nesten venter med å kjøpe ting fordi de burde betale? Alle gaver i livet er en bonus. Det er min innstilling. Enten baby, ferietur, eller hva som helst. Har jeg ikke penger til det selv, gjør jeg ikke disse tingene. Blir jeg spandert på, er det en bonus, og jeg kan bruke pengene på andre ting, eller spare.

Vel - siden du spør om meninger.. 

Jeg synest det er utrolig frekt å forvente seg å få ting til babyen. Han er jo ikke engang født? De har sikkert tenkt til å kjøpe en gave når han kommer til verden. 

Når det er sagt - så har vi fått diverse fra besteforeldre på begge sider. Det er veldig koselig det, men absolutt ikke noe vi forventet i det hele tatt. 

Er ikke det at jeg lavær og kjøpe ting, fordi jeg forventer og få fra andre :) Ting kan kanskje ha blitt litt misforstått der :)
Men tenkte da at det var nokså normalt og få vertfall kanskje en body eller noe fra de kommende besteforeldrene :)
Er jo helst før barnet kommer at vi trenger ting, og ikke etter på, tenker jeg :)

Er jo egentlig ikke så veldig mye vi trenger før barnet kommer.....

Dessuten er folk forsiktige med å gi gaver før barna er kommet til verden, det er ikke alltid det går bra, en vet aldri hva venning naturen tar dessverre... 

Men heldigvis går det stort sett bra 

Vi forventer heller ingenting av noen, har fått litt av min mor. Og ellers av svigers, mange meldinger og gode tanker, og det varmer mer en noe emoticon

KarHodn, du vil nok få mange gaver når barnet er født emoticon

Back
Topp