Gjerde

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har en nabo som ønsker å sette opp et gjerde mot hagen vår, slik at de kan slippe ut hundene sine. Det er hekk der nå og vi føler ikke behov for et gjerde. Men det er greit for oss at de setter det opp og det er også greit at de setter det i grensen, istedenfor på sin side, da det blir penest. Men de har ikke tenkt å kle gjerdet på vår side - det kunne vi gjøre selv. Altså både bestille og kjøpe materialer, kle det selv og beise det. Er ikke det litt frekt? Når man setter opp gjerdet så skal det jo stå med "finsiden" ut. At de ønsker å kle det pent på sin side også er jo greit, men ikke å sette det "feil vei" med stygg side mot oss. Og hadde det ikke vært for at de ønsker gjerdet så hadde ikke vi satt opp et. Det er jo de som ønsker gjerdet, ikke noe vi felles ønsker.

Sambo har hatt skulderoperasjon og har begrenset med bevegeligjet og skal ikke løfte og er sliten pga dårlig søvn pga smerter. Vi har en liten baby. Vi har ikke mye mulighet/tid til å sette opp et gjerde og har heller ikke lyst/mulighet til å bruke penger på dette.

Samboer, konfliktsky som han er, sa at det var greit. Så da er det jeg som i morgen må gå å si at det ikke er det allilevel. For jeg bør vel ikke finne meg i det?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er enig i det, og syns det høres utrolig sært ut å ville vise frem den mindre pene siden fra utsiden. Når det er de som ønsker å sette opp et gjerde, dere er snille som lar dem gjøre det slik i det hele tatt, så skal jo ikke det medføre arbeid for dere.

Er det ikke hekk der da? Eller skal den fjernes/byttes ut med gjerde. Så for meg at gjerdet skulle settes inntil hekken, og da gjør det vel ingenting.

Men når situasjonen er som den er synes jeg godt du kan si fra at det blir uaktuelt for dere å kle gjerdet på deres side, så enten må de gjøre det, eller så får de sette gjerdet i sin egen hage

Er det ikke hekk der da? Eller skal den fjernes/byttes ut med gjerde. Så for meg at gjerdet skulle settes inntil hekken, og da gjør det vel ingenting.

Men når situasjonen er som den er synes jeg godt du kan si fra at det blir uaktuelt for dere å kle gjerdet på deres side, så enten må de gjøre det, eller så får de sette gjerdet i sin egen hage

Enig.
Skal gjerdet stå på deres side av hekken? Forstod ikke det helt...

Hekken skal fjernes fordi gjerdet skal stå der istedenfor på deres side. Uansett så er hekken så liten at gjerdet synes godt så blir uansett stygt mot oss. Og hekken vil ikke trives i skyggen av gjerdet. Spiller egentlig ingen rolle om gjerde står i grensen eller på deres side - man skal jo ikke sette det med "styggsiden" ut.

Hekken skal fjernes fordi gjerdet skal stå der istedenfor på deres side. Uansett så er hekken så liten at gjerdet synes godt så blir uansett stygt mot oss. Og hekken vil ikke trives i skyggen av gjerdet. Spiller egentlig ingen rolle om gjerde står i grensen eller på deres side - man skal jo ikke sette det med "styggsiden" ut.

Ok, da forstår jeg. Da ville jeg bare sagt at jeg svarte ja med det i tankene, at pensiden kom til å være ut, men om det ikke er tilfelle vil jeg ikke ha opp gjerde likevel

Ok, da forstår jeg. Da ville jeg bare sagt at jeg svarte ja med det i tankene, at pensiden kom til å være ut, men om det ikke er tilfelle vil jeg ikke ha opp gjerde likevel
enig her!

aldri hvert borti noen som "snur" et gjerde heller!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Takk! Han viste en tegning med finsiden mot oss så det er jo det jeg sa ja til, så da ber jeg bare om bekreftelse på at det blir som på tegningen, hvis ikke er jeg ikke intr i å ha noe gjerde der :)

enig her!

aldri hvert borti noen som "snur" et gjerde heller!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

De som bodde i huset vårt tidligere gjorde det mot de naboene de var mest i konflikt med. Ser veldig rart ut...

Jeg vet ikke om du har så mye å si på det, men du kan jo nekte å sette det på grensen. Jeg forstår ikke hvorfor noen skal ha gjerde denne veien, det er jo ikke pent! Men vet flere av naboene her har lurt på dette også!

Hadde ikke funnet meg i å få tredd nedover hodet kostnader på noe slikt. Forlang at de tar all jobb og all kostnad.

Njei, altså vi satte opp gjerde sammen med naboen. Spleiset. Vi har "vrangsida" mot oss, å kle har aldri vært et tema. Synes det ser litt rart ut med gjerde som er kledd på begge sider, jeg da. Vi diskuterte det kjapt-slik tomtene er i gata, er det mest naturlig at det står den veien, synes vi.

Naboen har et gjerde på andre sida, som en annen nabo har satt opp på eget initiativ (og betalt selv). De har også satt det med "retta" mot seg selv. Ingen som ser problemet med det.

Den som setter opp gjerdet bør selvsagt beise på begge sider, da.

Back
Topp