Gjentatte uvi'er, hvilken hjelp er det å få?

Moshi girl

Elsker forumet
Mailykke <3
Før svangerskapet har jeg gått på antibiotika pga uvi x antall ganger, er blitt så mangen ganger at jeg ikke husker. Jeg har kun fått en utredning som var røntgen av urinveiene som de ikke fant noe på. Nå er jeg 12 uker, og har allerede hatt min 3/4 uvi som jeg går på medisin for. Jeg er så godt vandt at jeg kjenner symptomene med en gang. Var hos jm på tirsdag og da var urinen fin, på lørdag kjente jeg symptom og var på legevakta å fikk påvist uvi og medisin igjen ( jeg fikk penomax som viser seg at jeg tåler svært dårlig-til vanlig selexid)

Er ikke det mulig å få ekstra resept/tabl. som en kan ha, i stedenfor å springe ned legekontorene, og hvilken utredning kan jeg kreve?

Sent from my iPad using BV Forum

Hei.. Kan de ikkje senda in urinen din gör å Sjekke vad du e det för bakterier som hör att du har ofta uvi.. Eller va för antibiotika du er resistent mot.. Eller så e tranebärs juice bra å drikke för utinveien... Finns oxå noet som heter hiprex i pulverform som e förebyggande för uvi.. Men det e på resept de må du snakka me legen din om.. Nær eg var plagt me uvi veldigt ofta.. Avtalet eg å legen min att eg tog en urinstikks på jobb å ringde in visst det var utslag så kunde eg hæmta resepten på legekontoret.. Men det e væl upp till legen.. Men eg syns du skall spør legen din om evt alternativ..

Jeg hadde uvi som ikke gikk bort, så jeg gikk på 6 kurer etter hverandre, den forsvant ikke før jeg tok ut spiralen(!?) Men vet jo ikke akkuratt hva du som er gravid kan gjøre. Men du bør nok fortsette å purre på fastlegen, om en utredning, om ikke nå, så etter sv.skapet! Lykke til!

Har samme problem her. De finner ikke ut hva som gjør det. Men har problemer med at det ikke synes på urinprøve før utpå kvelden så legen trur ikke på meg. Har stått hjemme her med så store smerter at jeg ikke har visst hvor jeg skulle ha gjort av meg. Fæle greier det der. Selexid er det eneste som fungerer på meg i hvert fall

Sent from my iPhone using BV Forum

Tranebær juice hjelper.

Har også slitt med uvi før, hadde det konstant. Og til slutt gikk det bare rett på nyrebekkenbetennelse. Etter jeg var innlagt i fjor så begynte jeg med tranebærtab hver dag og etter det så har jeg ikke hatt noe. Så det kan jo være en ting å prøve?

Vil bare si at folk pleier å anbefale c-vitaminsjokk mot uvi, men når man er gravid bør man ikke gjøre det, da høye doser c-vitamin faktisk går som et kjerringråd for å starte abort. Så ville prøvd å ikke fått mer i kroppen enn det som er anbefalt dagsdose.

Jeg hadde 10 uvi på 7 mnd!! Begynte med hiprex(ufarlig medisin som gjør urinen syrlig) og har ikke hatt uvi på 3 mnd nå:-D får resept av legen

Spis tranebærkapsler. Kur ved uvi, ellers kan du ta en (halv dose) forebyggende hele tiden.

Bruk kun bommullstruser som du vasker på minimum 60 grader (kan også kjøres på 95 en gang i blandt ved uvi). Ikke g-streng!

Skyll underlivet godt med vann hver dag. La gjerne håret gro - det er der for å beskytte mot bakterier. Pass på å ikke få endetarmsbakterier fram mot urinåpningen når du tørker deg på do.

Gå på di både dør og etter sex. Hver gang du går på do så slapp godt av å få tømt hele blæren. Gå ofte nok på do - ikke hold deg.

Back
Topp