Gjentatte kjemiske graviditeter - hva bør jeg gjøre?

Babyønske19

Blir kjent med forumet
Hei,

Skjønner ikke hvor det går galt hver gang. Det er grei kvalitet på eggene tror vi, og ingen problem med sperm.
Det offentlige bruker ikke noe tid på å ta noen ekstra tester på oss.
Hva har vi krav på? Hva bør vi gjøre av tester privat?
Vil bare lufte ut litt her og oppsøke litt råd fra dere som vet litt mer :(

Setter pris på alle tilbakemeldinger :Heartred

Jeg får ut modne egg (over halvparten alle uttak), og de befruktes naturlig (uten icsi). De setter inn embryo, jeg ser svake streker på testene, blodprøvene bekrefter lav hcg, hcg øker ikke raskt nok, og jeg må stoppe medisiner.
Så de fester seg jo litt :(

Jeg får ut modne egg (over halvparten alle uttak), og de befruktes naturlig (uten icsi). De setter inn embryo, jeg ser svake streker på testene, blodprøvene bekrefter lav hcg, hcg øker ikke raskt nok, og jeg må stoppe medisiner.
Så de fester seg jo litt :(
Hvor mange kjemiske har du hatt? :Heartred

Hei,

Skjønner ikke hvor det går galt hver gang. Det er grei kvalitet på eggene tror vi, og ingen problem med sperm.

Vi fikk beskjed om at det var eggene som sluttet å utvikle seg. Satt alltid inn supre 5 dagers blasto, men endte alltid opp i kjemiske.

Kan jeg spørre hvilket sykehus dere er hos, og hvor mange forsøk dere har hatt? Jeg vet at enkelte blir satt på blodfortynnende for å hjelpe egget å feste seg. Ellers er jo kanskje hysteroskopi en mulighet for å se om slimhinnen og livmor ser ok ut?

Hei,

Samme problem her - utallige kjemiske (som regel svake tester som endte med veldig lav HCG), både etter ivf og på egenhånd. Vi hadde kjempefine blastocyster, men det funket ikke likevel. Vi fikk ingen oppfølging fra det offentlige, men gikk privat og ba om utredning for habituell abort. Vi testet også for DNA-skader på sperm og vannskanning for å sjekke livmor. Ingen funn. Siste alternativ var å sjekke for kronisk infeksjon i livmor - vi hoppet over testen og jeg gikk rett på antibiotikakur. Innsettet rett etterpå funket - er nå gravid 6+2 :woot: Det var innsett nummer ti :hungover: Aner ikke om det var antibiotikakuren eller om det endelig var embryoet som var mer levedyktig, det får vi sannsynligvis aldri vite heller :shifty:

Samme problem her - utallige kjemiske (som regel svake tester som endte med veldig lav HCG), både etter ivf og på egenhånd. Vi hadde kjempefine blastocyster, men det funket ikke likevel. Vi fikk ingen oppfølging fra det offentlige, men gikk privat og ba om utredning for habituell abort. Vi testet også for DNA-skader på sperm og vannskanning for å sjekke livmor. Ingen funn. Siste alternativ var å sjekke for kronisk infeksjon i livmor - vi hoppet over testen og jeg gikk rett på antibiotikakur. Innsettet rett etterpå funket - er nå gravid 6+2 :woot: Det var innsett nummer ti :hungover: Aner ikke om det var antibiotikakuren eller om det endelig var embryoet som var mer levedyktig, det får vi sannsynligvis aldri vite heller :shifty:

Hva slags kur var det?

Gratulerer med graviditeten :)

Jeg beholdt, etter 3 kjemiske på halvannet år, med blodfortynnende sprøyter og Lutinius i 14 uker.

Godt mulig at man ikke får nok progesteron i blodet. Det blir jo ikke målt her. Eller blir det? Ikke hos meg. På ingen av de 3 innsettene. Sjekk lenken:

https://www.remembryo.com/vaginal-o...al-trial/?mc_cid=372768e715&mc_eid=a843a24137

They looked at three different groups that made up over 1000 FET cycles:
➡️ Vaginal P alone (daily).
➡️ Vaginal P (daily) + intramuscular P every 3 days.
➡️ Intramuscular P daily.

The second group had a mix of intramuscular P AND daily vaginal P - they wanted to see if these women could get away with fewer injections.

The results were pretty impressive!
➡️ Decrease in clinical birth rates and live birth rates with vaginal P alone (by around 20%!).
➡️ Increase in biochemical and clinical losses with vaginal P alone (*half* of pregnancies were lost with vaginal P alone)
➡️ No difference between the combined vaginal+intramuscular P group and the intramuscular P alone group.

Back
Topp