Gjenoppta amming

Snuppelupp87

Elsker forumet
Marshmallows2021
Aprilspirene 2023
Noen her som har gjenopptatt amming etter uker/mnd siden ammeslutt ? Jeg har fortsatt melk og vurderer å begynne på igjen. Men det er jo ikke bare bare.. noen med erfaringer ? Sluttet forøvrig pga ammenekt.. så det kan jo bli ekstra vanskelig hvis han fortsatt ikke vil ta :depressed:

Du sier ikke noe om alder på baby.

Jeg sluttet å amme litt over en uke etter fødsel grunnet infeksjon, høy feber med innleggelse på sykehus. Vi gav flaske med mm og mme i 3 uker frem til baby var 1 måned +/-. Jeg trodde aldri det skulle gå. Jeg var kjempe sliten, og baby var hysterisk ved brystet og hadde brystvegring. Fikk lite om ingen veiledning på helsestasjonen.

Det som fungerte for meg var

1. MYE hud til hud kontakt. Bærte baby på meg uten bh flere ganger daglig. Roet han i ammestilling, men Uten å presse på med pupp. Jeg gikk mye og holdt baby i ammesstilling. Lot han oppdage brystet på nytt på en måte. Respekterte om han bøyde seg unna. Forsøkte å roe han og gi han følelsen av at brystet var en trygg plass, og at amming ikke var i hovedfokus.

2. Gi hen 30ML mme på flaske for så og skifte til puppen. Hvis baby er mottakelig for det. Slik at han ikke er skrubbsulten, men heller ikke mett.

3. Hvis baby er sugevillig på lillefinger. Forsøk å lure han litt. I ammestilling få ham til å suge på fingeren en stund, for så å bytte til puppen.

4. Hell litt mme på nippel før du legger baby til.

5. Fikk taki nesespray som påskynner utdrivningsrefleksen. Slik at baby ikke trenger å jobbe så masse for melka.

Det løsnet først ved at baby tok puppet kun imens jeg holdt ham og gikk frem og tilbake i leiligheten, og helst uten andre personer rundt. Og uten avbrytelser. Så løsnet det litt etter litt.

Back
Topp