Måtte gi opp ammingen da lille var en måned da han sleit veldig med vektoppgang. Delammer etter det, men de siste to ukene har det blitt med en til to amminger om dagen. Da med en hysterisk unge, han vet at flaska kommer virker det som.
Har pumpa et døgn nå og har fått ut 50ml tilsammen, finnes det håp?
Jeg gav meg grunnet lav produksjon og hadde da prøvd alt. Føler at jeg nå har en større ro over meg og er motivert til å prøve.
Hei!
Så flott at du vil fullamme igjen!

Det vil kreve hard jobbing, men det er absolutt mulig.
For det første er det viktig at du vet at det du får pumpet ut ikke er representativt for det du har av melk, og at mengden kan økes ved hyppig pumping og amming. Nattamming er bra for produksjonen, så prøv å amme babyen litt i halvsøvne.
Be legen din om å få nesespray for utdrivningen, det kan hjelpe i en overgangsperiode, og gjør det lettere å få babyen til å være tålmodig.
Du bør bruke langsom flaskemating og innføre hjelpebryst. Da vil babyen stimulere brystet, men allikevel få i seg, mat, så han ikke blir så utålmodig.
Lag deg en ammekurv, og sett av noen dager til amming. Ha mat og alt for hele dagen klart, så du bare kan slappe av med babyen. Masse hud-mot-mot, gjerne i sengen. Spis og drikk godt selv, og la partneren din/andre i din omkrets ta seg av alt annet om mulig.
Masse lykke til, dette greier du!! <3