Gjennombruddsblødning

Lotty

Glad i forumet
Jeg har gått på yasmin i mange år, og aldri hatt gjennombruddsblødning før. Men denne gangen vil det ikke avta. Begynte på ppillen k fjor, men etter 4 uker med mensen orket jeg ikke mer. Startet igjen nå for 3 uker siden, og det er brunlig utflod hver dag. Fastlegen sier det vil gå over, men jeg har lest at dette ikke er så vanlig med denne sort p-pille? Har normal syklus ellers.
 
Dette er det noen som opplever på p-pille. Hvis man ikke er fornøyd med det merket man bruker anbefaler jeg å skifte ganske raskt og prøve en annen type p-pille. Både en annen pille og p-plaster eller p-ring kan være noe å tenke på for deg.

Forøvrig er det en anbefaling fra både WHO og norske helsemyndigheter å anbefale såkalt LARC (=Long Acting Reversible Contaception) til både unge og eldre kvinner, både til de som har født og de som ikke har. I praksis er det da snakk om spiral eller p-stav. Det gir stor prevensjonssikkerhet og få bivirkninger. Og så er det jo ikke noe å tenke på hver dag - man slipper å bekymre seg for å glemme en pille.
 
Back
Topp