Gjenngrodd hull i navelen har sprukket opp igjen

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hadde jo piercing i navelen for mange herrens år siden. Typ 7-8 år. Grodd for lenge siden men når jeg var 5 mnd på vei sprakk den opp litt første gangen. Merket at det svei når jeg satt i dusjen og det ble rødt og irritabelt. Jeg renset det og satt på plaster.
I går kjente jeg huden sprakk opp igjen og jeg gjorde det samme men det er fortsatt irritabelt og vondt. Stikker og strekker når jeg rører meg - spesielt når jeg strekker meg.

Noen som har kloke råd? :(

Ville gjort som du. Renset det godt, men husk å gi det mye luft også. Min er så gammel at den har aldri sprukket opp, men hadde den ville jeg behandlet den som om den var helt ny. Rense, rense, rense:)

Venter nr 3 4. August:)

Samme her! Det begynte å bli ganske betent, men var bare flink å rense flere gang for dag med pyrisept, så ble det bra!:) brukte qtips for å komme godt til og lot det lufttørke, hadde ikke noe over det. Nå er det grodd igjen:)

Hadde skikkelig tynn hudflik på min som var grodd, og nå er den så strukket at den snart revner på midten. Foreløpig holder det med fuktighetsgivende olje siden det ikke er sår.

Pyrisept, Klorhexidin o.l. anbefaler jeg deg dog å unngå. Enhver piercer vil i dag anbefale deg å rense med sterilt saltvann, enten hjemmelaget eller kjøpt på apotek for en billig penge :)

Prøv også å unngå plaster, såret trenger luft :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Takk for svar. :) Det er litt bedre i dag (dag 3) så håper det er på vei til å lukke seg. Veldig vondt å ikke kunne strekke seg ordentlig uten å være redd for at hele navlen skal revne :P

Husker man fikk beskjed om å smøre med brulidine. Kjøpes på apoteket.

(Brulidin brukes som desinfiserende sårkrem til overflatiske hudinfeksjoner, sår og kutt, eller til behandling av seboreisk og mikrobielt eksem. Påsmøres 2-3 ganger daglig, eventuelt på steril bandasje.)

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Husker man fikk beskjed om å smøre med brulidine. Kjøpes på apoteket.

(Brulidin brukes som desinfiserende sårkrem til overflatiske hudinfeksjoner, sår og kutt, eller til behandling av seboreisk og mikrobielt eksem. Påsmøres 2-3 ganger daglig, eventuelt på steril bandasje.)

Venter ei lita frøken 8. Juli :)

Er vel så og si det samme som pyricept salve det da. :)

Er vel så og si det samme som pyricept salve det da. :)
Mye mulig. Jeg tror je hadde ringt en sjappe som driver med piercing i morgen og hørt med dem.
Men et åpent sår er jo et åpent så, uansett hvilken måte såret kom dit...

Venter ei lita frøken 8. Juli :-)

Samme her :-( utrolig vondt å stygt å se på!ImageUploadedByBV Forum1372453921.539159.jpg har ingen kloke råd :-/

Back
Topp