Gjenbruk

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Av tutteflasker, vaskekluter og gulpekluter? Bytter jo ut det som er blått med rosa mn det andre hva gjør dere? Kjøper nytt? Tenker både tutteflasker og kluter blir jo kokt?!

Jeg bytter ikke ut gulpekluter og vaskekluter. Det ville jo vært totalt unødvendig!!

Flaskene må få nye smokker, men selve flaskene får seg bare et oppkok..... :-)

Har ikke vurdert å skifte dem ut heller jeg!

Eg kjem til å bruke alt som er reint og heilt, uavhengig av farge. Hadde både blått, rosa og grønt til jentungen, så knøttet i magen får det samme, uavhengig av kjønn :)

Veldig stas å sjå i esker på loftet :)

Flasker har vi veldig lite av, siden vi ikke brukte det til gutta. Har kasta noen av klutene siden de eldste var gamle og fillete. (Eldstemann er 7.) Men noen etter minstemann er brukbare, så kommer nok til å bruke de selv om de er blå. Men kjøper nok noe nytt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Må nok spe på litt med gulpekluter, har ikke så mange igjen. og flasker forsvinner av en eller annen grunn, men bytter smokken på flaska så kan selve flaska brukes, om det blir igjen noen :p

Må innrømme at jeg gleder meg til å stupe oppi eskene og se på det vi har jeg!!!! Foreløpig lar det seg ikke gjøre, da vi har snekkere i hus og absolutt alt av "lagrede greier" er stablet inn på det ene soverommet (og her snakker vi stabling etter alle kunstens regler altså, fra gulv til tak), så kommer ikke til dem......... Siden de sier det er en liten gutt denne gangen også, så tror jeg vi har det meste... Men kan vel hende det må suppleres litt her også......

Jeg gleder meg til å stupe oppi eskene og se hva som finnes der jeg!!! :-) Akkurat nå lar det seg ikke gjøre siden alt av "lagra greier" er stabla inn på det ene soverommet (her snakker vi stabling med stor S, fra gulv til tak, ikke en millimeter til overs), så kommer ikke til noen ting. Så får smøre meg med tålmodighet til 2.etasje er ferdig........ Venter enda en gutt sier de, så vil tro vi har det meste... Men det kan vel måtte suppleres noe her også...... ;-)

Jeg kommer til å kjøpe nytt av akkurat slike ting. Det er jo 6 år siden det var i bruk, de har ligget og ventet altfor lenge.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi kommer til å bruke alt av kluter, gulpekluter osv:-) ser ingen grunn til å kjøpe nytt:-)
Hvis det blir jente blir det nokk en del nytt tøy, men strømpebukser osv etter storebror ser jeg ikke problemet med å bruke:-)
Vi må huske å tenke litt på miljøet også:-)

Her er storebror snart året og bruker flaske kun ved legging, så vi kommer til å gjenbruke alt. Bytter selvfølgelig smokker på flaskene, men etter en go vask og koking blir resten tatt i bruk. Det eneste lillebror skal få slippe og bruke er de kortarma bodyene...kan bli litt kaldt ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde det vært mange år siden det hadde vært i bruk og det hadde vært stuet vekk i kjeller/loft, så hadde jeg kastet smokker/tutter og kokt resten. Nå er det bare noen mnd siden lillemor brukte feks.de minste flaskene her, så kommer til å koke både flasker og tutter og bruke det igjen. Beboeren i magen kommer nok stort sett å arve det meste fra storesøster. :)

Alt blir brukt opp igjen, men flaskene får så klart nye tutter. :)

De vaskes og kokes, og ungene på sykehuset får jo ikke nye flasker de heller ;)
Alt av gulpekluter osv er stort sett i hvitt her, så det kokvaskes alt sammen :)

Bruker de samme gulpeklutene og vaskenklutene.. Flaskene får nye tutter, ellers så koker jeg bare opp de gamle flaskene, så er de så gode som nye :)

Back
Topp