Gjenbruk av utstyr...

Hannemoren

Flørter med forumet
Juligull2021
Det vaskes og sorteres i alt av utstyr fra storesøster. Heldigvis er det meste fint brukt og eg vasket det før eg pakket det vekk for 5 år siden og vasker alt en gang til nå.
Redebyggingen har virkelig slått til og eg føler at nå er alt på plass.

Men så kommer eg til lammeskinn, har vasket de flere ganger og gredd de etterpå, så de er myke og fine igjen, men litt misfarget i ulla. Og ble veldig usikker om det er greit å bruke de opp igjen ? eller lillebror skulle få nye de koster jo litt 1 stk og eg ønsker vertfall 3 stk så de kan vaskes.
Dere som har hatt barn før og bruker opp igjen hva gjør dere ? Og hva bruker dere ikke opp igjen av utstyr evt ?

Han får nytt bilsete da vi kjøpte brukt til storesøster og det ble for gammelt følte eg nå, alt for tungt og upraktisk .
 
Klær bruker vi om igjen, selv om se kanskje ikke lenger er så himla stilige. Vi har jo gitt bort mye også.
Lammeskinn kommer vi ikke til å bruke denne gangen. Bomull blir greia for babyen.
Bilstol har vi aldri hatt, så den saken er jo grei. Men hadde vi hatt det hadde vi nok uansett kjøpt nytt.
Vi bruker ikke madrasser om igjen heller. Det jeg ha nytt. Jeg har litt sånn krybbedød-angst, så jeg gjør det jeg kan for å kjenne på at jeg har gjort hva jeg kan i alle fall..
 
Det vaskes og sorteres i alt av utstyr fra storesøster. Heldigvis er det meste fint brukt og eg vasket det før eg pakket det vekk for 5 år siden og vasker alt en gang til nå.
Redebyggingen har virkelig slått til og eg føler at nå er alt på plass.

Men så kommer eg til lammeskinn, har vasket de flere ganger og gredd de etterpå, så de er myke og fine igjen, men litt misfarget i ulla. Og ble veldig usikker om det er greit å bruke de opp igjen ? eller lillebror skulle få nye de koster jo litt 1 stk og eg ønsker vertfall 3 stk så de kan vaskes.
Dere som har hatt barn før og bruker opp igjen hva gjør dere ? Og hva bruker dere ikke opp igjen av utstyr evt ?

Han får nytt bilsete da vi kjøpte brukt til storesøster og det ble for gammelt følte eg nå, alt for tungt og upraktisk .
Jeg har vasket et korthåret og et langhåret. De er myk og rene, men ser de ikke er ny da. Her i hus bruker vi alt omigjen sålenge det er i god stand, utenom madrass. Der kjøper vi ny :) Nå er det bare to år det vi har fra før så tenker det går fint den korte perioden det blir brukt.
 
Klær bruker vi om igjen, selv om se kanskje ikke lenger er så himla stilige. Vi har jo gitt bort mye også.
Lammeskinn kommer vi ikke til å bruke denne gangen. Bomull blir greia for babyen.
Bilstol har vi aldri hatt, så den saken er jo grei. Men hadde vi hatt det hadde vi nok uansett kjøpt nytt.
Vi bruker ikke madrasser om igjen heller. Det jeg ha nytt. Jeg har litt sånn krybbedød-angst, så jeg gjør det jeg kan for å kjenne på at jeg har gjort hva jeg kan i alle fall..
Madrass har ikke eg tenkt på :nailbiting: har du mer info om akuratt det med madrassen?
Eg har i utgangspunktet tenkt at seng og madrassen er helt nytt fra første man, og aldri vert uhell i med tissing eller oppkast. Kjøpte den beste madrassen med slike luftehull i. Har vasket trekket som var utenpå og tenkte at nå var det greit.
Har ny bedside crip med ny madrass så den er grei, grindseng vil ikke bli brukt før han vokser ut av den bedside crib.

Eg så trodde eg hadde tenkt på alt :rolleyes:
 
Bruker alt opp igjen , både lammeskinn, dyner og madrasser. Kjøper evt ett nytt lammeskinn til vogn dersom jeg føler det ikke blir rent nok.. Kjøpte ny bilstol siden den gamle var 7 år og brukt til tre barn totalt (i mitt hode mye slitasje på base og festemekanisme:p).
 
Vi har kjøpt ny madrass til lilleseng og kommer definitivt å kjøpe ny madrass til sprinkelsenga når minsten skal overta den etterhvert også. Men det er mest fordi førstemann var en storgulper og har tisseuhell stadig vekk (gøy å ta av bleia!), så de der madrassene blir nok aldri helt rene :wacky: Jeg er for redd for krybbedød til å bruke tisselaken også, så madrass får bare være forbruksvare.

Madrassene i vognene har vi derimot klart å bevare siden vi alltid har brukt vognpose i, så de beholdes :)

Ellers arves det meste tror jeg? Det er en del som har forsvunnet i flytting, så en del nytt har vi uansett måtte kjøpe. Bilstoler, vogner og bæreseler bruker vi om igjen.

Lammeskinn gjenbrukes her - jeg har en lammeskinnsvognpose som er fra 80-tallet og brukt av både meg og min søster, samt min datter, men den er helt fin etter rens. Har også et lammeskinnsunderlag til vogn som jeg har vaska. Ull er jo så selvrensende, så er ikke bekymret for det :) Bruker det bare i vogn da, så det er ikke noe som blir brukt i stykker.
 
Bruker alt om igjen.. madrassene er like fine som når vi kjøpte de, har alltid brukt beskyttelse under lakenet. Ikke hatt ett uhell (tiss/bæsj/oppkast)eller gulping da vi ikke hadde gulpebaby :shy::D

Noe tøy kastet vi om det var flekker på det, samt kluter etc. Ellers tenker jeg at gjenbruk på søsken er helt innafor :Heartred
 
Bruker alt på ny igjen som er helt og fint. Har gjemt på mye. Dilemma her i huset er heller er vi ferdige nå med nr tre eller skal vi se om det kommer enda en.

alltid sagt jeg vil ha tre barn men kjenner på tenk om vi aldri skal få livets under igjen kun som besteforeldre.

er vi ferdige skal alt ut hvis ikke vil jeg gjemme alt lengre.
 
Bruker alt om igjen bortsett fra madrasser og ting som går i munnen, flaskesmokker/smokker/ammeskjold osv. Babytepper og lammeskinn får de eget av, mest fordi jeg syns det er koselig at de har sine egne. Vognposer blir også nye, men det er fordi første fortsatt bruker sine daglig. Er 2år og 4mnd mellom
 
Madrass har ikke eg tenkt på :nailbiting: har du mer info om akuratt det med madrassen?
Eg har i utgangspunktet tenkt at seng og madrassen er helt nytt fra første man, og aldri vert uhell i med tissing eller oppkast. Kjøpte den beste madrassen med slike luftehull i. Har vasket trekket som var utenpå og tenkte at nå var det greit.
Har ny bedside crip med ny madrass så den er grei, grindseng vil ikke bli brukt før han vokser ut av den bedside crib.

Eg så trodde eg hadde tenkt på alt :rolleyes:
Ikke noe mer enn det man finner når man googler seg fram. Sjansen er jo himla liten, så du skal ikke være så bekymret. Beklager at jeg lot min angst slippe over på deg :HeartredJeg er bare en sånn worst case-tenker, så skalker de lukene jeg kan. Men alt i alt så kan man jo ikke kontrollere alt her i verden. Det som skjer, det skjer.
 
Ikke noe mer enn det man finner når man googler seg fram. Sjansen er jo himla liten, så du skal ikke være så bekymret. Beklager at jeg lot min angst slippe over på deg :HeartredJeg er bare en sånn worst case-tenker, så skalker de lukene jeg kan. Men alt i alt så kan man jo ikke kontrollere alt her i verden. Det som skjer, det skjer.
Eg måtte google og lese litt, og har konkludert med at eg kan bruke madrassen.
Nei ikke tenk på det, forstår godt du har angst for det! Det har nok alle i større eller mindre grad. Eg prøver å ikke la det ta for mye plass i tankene.
 
Back
Topp