Gjenbruk av hentesett

siljegulli

Forumet er livet
VIP
Vi hadde ett nydelig hentesett til jenta da hun kom. Svigermor som strikket. Dessverre var jeg så teit at dette ikke ble brukt noe mer.
Har så lyst på hjemmestrikka til nestemann også, men svigermor ville ikke strikke.
Så da lurer jeg, er det noen som har brukt samme hentesett til flere?
Synes det er så synd om det ikke skal bli brukt noe mer. Begynner også å tenke litt på at det ev kan gå i arv om tider og stunder.
 

Vedlegg

  • 1410948244830.jpg
    1410948244830.jpg
    66,4 KB · Visninger: 244
Syns godt du kan bruke det til fler ja, men selvfølgelig så blir det litt dumt ift arv...
Da må du isåfall velge å beholde det selv. Du kan jo ramme det inn feks. :)
Dumt at svigermor ikke ville strikke til nr to og :/
 
Hadde brukt det om igjen uten å fundere noe mer over det. :) Var ett nydelig sett da. Synd om det ikke blir brukt mer :)
 
Brukte samme på de to minste.
Spart på, og blir brukt på nestemann også (hvis jeg er så heldig å få flere)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Syns godt du kan bruke det flere ganger. Hentesettet til storebror her i huset var alt for stort, så vi brukte det hjem fra sykehuset også tok vi det frem da han var 8 mnd gammel for å bruke det når det faktisk passet :p Hadde det ikke vært så stort ville jeg ha brukt det til lillebror nå snart også, men han får et eget i mye mindre str i stedenfor. Kommer nok til å bruke storebrors hentesett på ham også når han blir noen måneder da ;)
 
Det jeg brukte til nr 1 brukte mamma på meg når de reiste hjem fra sykehuset med meg, det skal brukes til nr 2 også:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg ville brukt det til neste. Syns det er så synd at slike fine strikkatøy bare blir brukt en gang og ikke mer. Er jo lagt ned mye arbeid i det.
 
Syns det er ille at fine strikkeklær bare blir liggende ubrukt så jeg syns du skal bruke det. Her har vi valgt "vanlige" klær som hentesett. Disse har også blitt brukt etterpå, men jeg har lagt unna hentesettene slik at ungene våre kan få dem etterhvert når de blir voksne. Fine strikkeklær som de har fått har vi brukt så ofte som mulig :)
 
Syns godt du kan bruke det til fler ja, men selvfølgelig så blir det litt dumt ift arv...
Da må du isåfall velge å beholde det selv. Du kan jo ramme det inn feks. :)
Dumt at svigermor ikke ville strikke til nr to og :/
Tenkte på arv som at barnebarna kan bruke det også som hentesett:) litt sånn tradisjon. Slik som dåpskjoler f.eks.
 
Da tror jeg det blir brukt til neste også. Mener jeg nevnte det til noen (svigermor muligens, husker ikke), og da fikk jeg bare ett snøft tilbake. Så derfor tenkte jeg å høre med dere :) for fikk inntrykket av at sånt skal kun brukes til 1 unge.
 
Tenkte på arv som at barnebarna kan bruke det også som hentesett:) litt sånn tradisjon. Slik som dåpskjoler f.eks.

Ah, Sorry. Jeg tenker at man ikke trenger å bruke hentesettet kun en gang, så regna med ditt barn ville få det til sitt barn. Og da er d vanskelig å dele! Men ja, det syns jeg var en fin løsning. Koselig å ha noe som går på tradisjon.
 
Ah, Sorry. Jeg tenker at man ikke trenger å bruke hentesettet kun en gang, så regna med ditt barn ville få det til sitt barn. Og da er d vanskelig å dele! Men ja, det syns jeg var en fin løsning. Koselig å ha noe som går på tradisjon.
Det er såpass stort at jeg regner med det kan brukes i noen mnd. Men det blir jo ikke slitt av så lite bruk. For blir jo sånn "uttapå" klær bare.
Og det var jo strikket til eldste så sånn sett skulle hun ha fått det. Men synes det er trist at nestemann ikke får det sammen. Så kan det gå litt på rundgang. Men det må de jo få bestemme selv når den tid kommer. Jeg skal ikke være mormora som prakker på de masse rart :D
 
Her har begge gutta brukt samme :) blir nr 3 gutt blir det samme, men blir nytt hvis det blir jente :)
 
Min mor strikka et kjempefint hentesett. Ble mye brukt i de 3 mnd det passet :)
Selv om det kalles hentesett så kan man bruke det så mange ganger man vil, samt på flere babyer :) Ingen regel som sier "KUN 1 gang på 1 unge!"
 
Back
Topp