Gjemmer meg her inne

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Heisann sveisann.

På kontroll hos gyn på mandag kom Prøverør opp, av gyn selv. Hun foreslo at vi skal søke på det så fort som mulig, så neste kontroll, forhåpentligvis i September, så blir det søkt..
Vi har ikke prøvd lenge, kun siden Januar, men har veldig lange sykluser (5 mnd uten hormonhjelp) så har fått Letrozol for å prøve å få eggløsning. På den 3 runden med Letrozol fikk jeg eggløsning og en kjemisk graviditet.

På kontrollen på mandag så så hun ett egg som var der, som hun lurte på om ville slippes, men da var vi allerede på CD 48, og jeg hadde tatt Provera i håp om at jeg skulle få prøvd noe nytt noe og kunne begynne rett i.
På telefonen jeg fikk igår fikk jeg beskjed om å gå uten noe som helst fram til 10 September, i håp om å få en ny blødning etter denne "kunstige" er ferdig. Skal ringe inn om jeg får en blødning nr 2, og hvis ingenting skjer skal jeg ringe inn 10 September.

Må innrømme at det å få beskjeden om at gyn allerede nå ville søke meg inn til prøverør var tøff og få. Det var enda tøffere å bli bedt om å gå uten hormoner i en måned, hvilket vil si at praktisk talt ingenting skjer.
Eggene mine modnes jo, men veldig veldig veldig sakte, og da er det jo kanskje allerede ødelagt innen det slipper...
Det var en skikkelig knekk. Jeg har grått, drukket masse schnapps, bannet. Vært kjempelei meg.
Iblant så tenker jeg at det er mannfolkets skyld, fordi han hadde den typiske mannfolk holdningen om at det kom til å klaffe med en gang..

Så akkurat nå, og litt fremover, kommer jeg til å gjemme meg litt her inne, håpe å lære litt om IVF og selve prosessen.

Takk for at du gadd å lese, sikkert ikke veldig interessant. :)

Hei hei, og velkommen :)
Jeg har ikke vært her mer enn en måned selv. Men jeg skal i gang med første IVF forsøket nå i september.
Så er spennende tider.

Så greit å ha en gynekolog som tar tak. Jeg brukte halvannet år på å få søkt, for ingen av de fire (Kom til fire forskjellige :rolleyes:) ville sende meg videre uten å prøve det og det og det først... Hadde spart meg for masse tid og sorger...

Vil følge deg videre på ferden din. Synes IVF er spennende, selv om jeg aller helst, ville ha klart selv, på egenhånd...:oops:

Hei og velkommen hit!
Tøff beskjed å få ja, men nå er dere i alle fall i gang med prosessen og det er håp! Krysser fingre for at dere lykkes fort! Og ja, tror helt klart det oftest går mer innpå oss damene enn mennene. Sånn virker det i alle fall på de fleste her inne.

Vi hadde også håpet å klare det selv, men etter 7 måneder med bare venting på mensen går vi i gang med full hormonstimulasjon om en ukes tid i regi av fertilitetsavdelingen på sykehuset her i Danmark. Håper å slippe IVF, men nå får vi se.

Heisann sveisann.

På kontroll hos gyn på mandag kom Prøverør opp, av gyn selv. Hun foreslo at vi skal søke på det så fort som mulig, så neste kontroll, forhåpentligvis i September, så blir det søkt..
Vi har ikke prøvd lenge, kun siden Januar, men har veldig lange sykluser (5 mnd uten hormonhjelp) så har fått Letrozol for å prøve å få eggløsning. På den 3 runden med Letrozol fikk jeg eggløsning og en kjemisk graviditet.

På kontrollen på mandag så så hun ett egg som var der, som hun lurte på om ville slippes, men da var vi allerede på CD 48, og jeg hadde tatt Provera i håp om at jeg skulle få prøvd noe nytt noe og kunne begynne rett i.
På telefonen jeg fikk igår fikk jeg beskjed om å gå uten noe som helst fram til 10 September, i håp om å få en ny blødning etter denne "kunstige" er ferdig. Skal ringe inn om jeg får en blødning nr 2, og hvis ingenting skjer skal jeg ringe inn 10 September.

Må innrømme at det å få beskjeden om at gyn allerede nå ville søke meg inn til prøverør var tøff og få. Det var enda tøffere å bli bedt om å gå uten hormoner i en måned, hvilket vil si at praktisk talt ingenting skjer.
Eggene mine modnes jo, men veldig veldig veldig sakte, og da er det jo kanskje allerede ødelagt innen det slipper...
Det var en skikkelig knekk. Jeg har grått, drukket masse schnapps, bannet. Vært kjempelei meg.
Iblant så tenker jeg at det er mannfolkets skyld, fordi han hadde den typiske mannfolk holdningen om at det kom til å klaffe med en gang..

Så akkurat nå, og litt fremover, kommer jeg til å gjemme meg litt her inne, håpe å lære litt om IVF og selve prosessen.

Takk for at du gadd å lese, sikkert ikke veldig interessant. :)

Hei,

Det er kjempebra at du har en gyn som ser problemene og tar tak i de. Tenk deg hvor lenge og hvor mye frustrasjon du ville hatt om han ikke sa noen ting som helst?

Du har en som har tatt hånd om deg. Dere har en plan videre og det er veldig bra.

Det er ikke alltid ting skjer som man vil. Men det blir bra, veldig ofte, til slutt.

Her var deg langvarig prøving, så utredning, så laproskopi, så prøve selv, så bli henvist for ivf. Det ca 5/6 år før vi hadde ett barn.

Hei,

Det er kjempebra at du har en gyn som ser problemene og tar tak i de. Tenk deg hvor lenge og hvor mye frustrasjon du ville hatt om han ikke sa noen ting som helst?

Du har en som har tatt hånd om deg. Dere har en plan videre og det er veldig bra.

Det er ikke alltid ting skjer som man vil. Men det blir bra, veldig ofte, til slutt.

Her var deg langvarig prøving, så utredning, så laproskopi, så prøve selv, så bli henvist for ivf. Det ca 5/6 år før vi hadde ett barn.
Vel, jeg har allerede ventet 5-6 år på at mannen min skal bli klar for barn... Og syklusene mine har vært ustabile i årevis, så vi søkte vel egentlig hjelp før vi begynte å prøve grunnet det.. Så blir å søke..
Men denne måneden her blir ikke noe gøy, fordi det er bokstavelig talt null sjanse uten hjelp, ser det ut til.
Men får i det minste søkt...

Velkommen inn hit ❤️ Jeg husker også at den beskjeden var tung å få. Husk at nå er dere et skritt nærmere i riktig retning, og kanskje det ordner seg på vanlig måte istedenfor. Jeg gråt masse og gravde meg ned i sorgen.. Men nå sitter jeg her med en nydelig tass som kom på tredje forsøket.

Masse lykke til, håper det ordner seg fort for dere ❤️

Velkommen :) Dette vil gå bra :D

Back
Topp