Gjøvik eller ringerike sykehus??

Tiemi

Flørter med forumet
Noen her som har født på Gjøvik eller ringerike sykehus? Jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken av de jeg skal velge så hadde vært fint om noen har erfaringer å dele? :)

Jeg har født på Gjøvik. KJEMPEFORNØYD. Hadde familierom i 3 dager, gull verdt! 

Noe spesielt du lurer på? Så skal jeg prøve å svare 

Er egentlig ikke noe spesielt jeg lurer på, men er førstegangs gravid så aner ikke hva jeg skal se etter heller? :) bor 35 min unna begge, så sånn sett er det det samme.

vet ikke hvordan ringreiket er, men gjøvik var virkelig toppers syns jeg. flotte rom og ikke minst hyggelige og gode jordmødre.. =) brukte selv gjøvik på første mann men med snuppa som kom som nr 2 ble det sandnessjøen grunnet vi bodde der oppe, og fy som jeg lengtet hjem når jeg fødte og lengtet til gjøvik sykehus. kunne ikke kommet meg fortnok ut derifra i sandnessjøen.. jeg vil deff anbefale gjøvik etter mine erfaringer der, men om ringeriket har prematur avdeling vet jeg ikke, for gjøvik har ikke det og da blir man sendt til lillehammer. så det kan jo være lurt å tenke på at om barnet kommer før uke 36 så velger du det sykehuset som kan ta deg i mot som ligger nermest, men om du går over 36 uker kan man si med lege/jordmor at da vil jeg til det stedet du bestemmer deg for.. =)

Jeg fødte på Ringerike i desember 2010 og det var helt topp. Stille og rolig, jeg så ingen andre de første tre dagene og fikk topp pleie. Fikk være der fra 3 cm og masse jordmødre og barnelege sto parat for oss. På nettene tok de gjerne babyen for meg opp til 4 timer for at jeg skulle få hvile. Kjempekoslige de som jobbet der, bare positivt å si om dem.
Fordi det er så rolig der på den tiden av året fikk vi tremannsrom alene i 4 dager, og fikk bli så lenge vi ville.

Sikkert veldig bra på Gjøvik også, jeg anbefaler deg å ringe begge sykehusene for å be om et bli-kjent-besøk. Vi var på det, og det var veldig ok.

Back
Topp