Gjøreliste/utstyrsliste til nr 2??

**Nurket**

Flørter med forumet
Sitter her å prøver tenke over hva jeg må ordne før nr. 2 kommer. Ikke lenge igjen nå, men til nå har jeg ikke hatt tid til å gjøre noe som helst. Vi står midt oppe i flytting til ny leilighet, så hode er ikke helt med på annet en å komme seg inn og i orden før nurket ankommer.. Så sitter jeg her da for å lage en gjøreliste i forhold til nurk, men kommer ikke på annet en at jeg må vaske klær og sengetøy + kjøpe ny seng. Kommer ikke på NOE annet. Helt blank!! emoticon

Så hva var/er deres gjøreliste før fødsel? Hva trengte dere ekstra av utstyr til nr 2?

Mini blir 21 mnd når neste kommer, så vi trenger en del ekstra

Det vi trenger:
- søskenvogn
- sprinkelseng + madrass + laken
- lekegrind
- ullklær i mindre størrelse siden vi fikk sommerbarn sist
- bilstol 9 mnd +
- vognpose
- lammeskinn
- bilspeil
- bleier

Det vi skal gjøre:
- vaske og sterilisere alt av plasker
- vaske klær + sengetøy
- ordne vugga inne på vårt rom
- se over bilstolen og vogna, vaske om nødvendig
- ordne hentesett

Det jeg kom på i farta, er sikkert mer ;p

Takk for svar! Det hjalp veldig (kopierte med mesteemoticon , hehe.. ) Snakk om hjerneteppe altså..!! :p

Hører gjerne fra flere :)

Har du sett gjennom alle utstyrslistene som ligger på nett? Kan sikkert være til mye hjelp. En del har dere sikkert fra før, mens andre ting trenger dere å skaffe på nytt.

Her er storesøster 2 år og tre mnd når mini kommer.

Vi har kjøpt:
* søskenvogn
* ny dyne og pute siden storesøster bruker sin i vogn enda
* litt klær, men har det meste fra før og kommer til å ønsker oss litt i barselgaver

Gjøreliste:
* Vaske og gjøre klar vugge, vogn og bilstol
* Vaske klær
* Finne fram badebaljen og vaske den

Tror ikke jeg kommer på noe særlig mer jeg...

*LillMi* skrev:
Har du sett gjennom alle utstyrslistene som ligger på nett? Kan sikkert være til mye hjelp. En del har dere sikkert fra før, mens andre ting trenger dere å skaffe på nytt.

Sitter å gjør det nå ;)

Litt utenom, men,  Gratulere så mye med neeeeeeeeeeeeeeeesten nådd vektmål!! Utolig bra! :D Gru-gleder meg til jeg skal igang snart ;)

ASG skrev:
Her er storesøster 2 år og tre mnd når mini kommer.

Vi har kjøpt:
* søskenvogn
* ny dyne og pute siden storesøster bruker sin i vogn enda
* litt klær, men har det meste fra før og kommer til å ønsker oss litt i barselgaver

Gjøreliste:
* Vaske og gjøre klar vugge, vogn og bilstol
* Vaske klær
* Finne fram badebaljen og vaske den

Tror ikke jeg kommer på noe særlig mer jeg...

Det med badebaljen var fint du nevnte siden jeg nå kom på at vi ikke fant proppen før vi pakket den vekk sist.. Så da blir det en telefon til Babyshop ;) Tusen takk for svar :)

Nå er jeg akkurat rundet 12 uker, men dette er min to do liste enn så lenge:

Ordne søskenvogn og fikse simo duoen så jeg kan ha den når lillesøster er i barnehagen
Kjøpe seng til storesøster, slik at babyen kan overta hennes
Finne frem og sortere alle baby klærne etter storesøster og se hva jeg mangler i de minste størelsene
Kjøpe stellebord til å ha oppå badekaret
Så må jeg få meg en lekegrind
Ny bilstol til babyen
Sette bestemor til å strikke hentesett+et par vogntepper
Finne fram badebalja og vaske den
Kjøpe noe ulltøy i 50/56

monaogmini skrev:
Nå er jeg akkurat rundet 12 uker, men dette er min to do liste enn så lenge:

Ordne søskenvogn og fikse simo duoen så jeg kan ha den når lillesøster er i barnehagen
Kjøpe seng til storesøster, slik at babyen kan overta hennes
Finne frem og sortere alle baby klærne etter storesøster og se hva jeg mangler i de minste størelsene
Kjøpe stellebord til å ha oppå badekaret
Så må jeg få meg en lekegrind
Ny bilstol til babyen
Sette bestemor til å strikke hentesett+et par vogntepper
Finne fram badebalja og vaske den
Kjøpe noe ulltøy i 50/56

Takk for svar :)

Her er storesøster 17mnd når lillesøster kommer, men har ikke kommet så langt til å ordne noe enda.. Burde vel kanskje gjøre det. Så jeg følger med på denne tråden til jeg får ræva i gir og får planlagt litt :P

Dramadama skrev:
Her er storesøster 17mnd når lillesøster kommer, men har ikke kommet så langt til å ordne noe enda.. Burde vel kanskje gjøre det. Så jeg følger med på denne tråden til jeg får ræva i gir og får planlagt litt :P

Hehe.. Godt det er fler :p

LilleLavendel skrev:
tror vi bare kjøpte nye flasker og smokker, og så klær da:)

Hehe.. Nr 2 blir litt billigere enn nr 1 ja :p

Back
Topp