Gjøre ting klart hjemme?

PetiteMoi

Glad i forumet
Hei, er det noen som har begynt å gjøre ting klart til den lille? Jeg er i dag 23+1 å har den første vasken med klær i maskinen. Etterpå skal de pakkes fint ned i en eske å vente til etter jul. Alt til den lille ligger snart fin oppi vugga som skal brukes. Men på grunn av plassmangel og jul kan vi ikke gjøre barnerommet klart før etter jul.
 
Jeg er 24+4 i dag, og vi venter en god stund til før vi gjør klart. Jeg er mer bekymra denne gangen enn jeg var forrige graviditet, og vil nødig risikere at noe skjer og så står alt babyutstyret fremme. Har to venninner som mista i hhv uke 35 og 37, så jeg klarer liksom ikke helt slappe av før babyen er ute. Stellebordet har vi fortsatt i daglig bruk til storesøster, så der må jeg bare omorganisere og lage plass til lillebrors klær. Vi arver bedside crib og sprinkelseng, og de har vi ikke fått i hus enda. Vogna står på et av gjesterommene der vi parkerte den når storesøster fikk større sovevogn, og blir stående der til den må tas fram når lillebror er født. Må bare pakke bagen ut av plasten, lufte og legge på laken så er den klar. Alle klærne etter storesøster ble vasket før de ble pakket ned i tett plastkasse, så der må jeg også bare lufte og sortere ut det lillebror skal bruke. Tipper jeg gjør det når jeg gjør klart fødebagen, for jeg vil ha med egne klær til ham på føden.
 
Ikke begynt. Stellebordet bruker vi iblant til storesøster.
 
Har kjøpt inn det meste, bortsett fra bilsete, men har ikke satt opp noe ennå. Skal pusse opp barnerom i januar, baby kommer midt i mars :) 22+2 idag :)
 
Har arvet det meste vi trenger, så har omtrent alt i hus, litt tidligere enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet. Holder også på å bygge på huset, så når det er klart tenker jeg at det er greit å gjøre klart rommet med en gang:)
 
Kun bilsete som er bestilt, ellers mangler vi alt og det stresser meg litt nå:schocked028 22+2 idag, med forrige fødet jeg 32+0. Så nå kjenner jeg at jeg begynner å få dårlig tid:p
 
Vi har kjøpt inn litt klær, men det er stort sett det! Tenker vi venter til januar med å kjøpe inn vogn og bilsete, vi vet akkurat hva vi skal ha, så håper på januarsalg :p Vi skal flytte i desember, så alt står litt på hodet akkurat nå, men satser på vi har god tid til å komme i orden etter jul :happy:
 
Ikke begynt.. Forutenom å se over litt hva vi har fra storesøster. Begynner ikke før over nyttår.
 
Vi har akkurat startet med planlegging av innkjøp, sett på barnevogner blant annet. Jeg tenker at vi for det meste har veldig god tid fortsatt, og januarsalg hadde jo ikke vært så dumt. Likevel prøver vi å få unna valg og lange handleturer i fysiske butikker nå, og sjekker leveringstid på de forskjellige innkjøpene, så tenker vi å bestille senere. Ideen er vel helst at det sikkert er morsommere med lange handleturer i uke 20 enn i høygravid tilstand. Det er vårt første barn, så det er i grunnen mye som må kjøpes inn og ordnes! Barnerommet er ikke påbegynt, men hun blir vel boende inne hos oss den første tiden uansett slik at det ikke er krise om ikke alt er helt på plass når hun kommer.
 
  • Liker
Reactions: KML
Ikke begynt enda,for mye annet som må gjøres og ordnes først
 
Har ikke begynt enda. Har bilsete etter storesøster og stellebordet brukes fortsatt. Må etter hvert se over klær og se om vi har noe nøytralt ettersom vi venter en lillebror. Mer klær, bedside crib og bag + ståbrett og adapter til vogna (emmaljunga nxt90) slik at den kan brukes som søskenvogn skal vi kjøpe etter jul, forhåpentligvis på januarsalg :)
 
Vi får bilstol til jul av foreldre og svigerforeldre. En ting mindre å tenke på :)
 
Har det meste fra før, det lille som må ordnes tar vi på nyåret, januar pleier å være lang, så greit å ha noe å fylle dagene med da:)
 
Vi har begynt å handle inn det vi trenger og tar det egentlig litt etter litt. Det er heldigvis endel mindre å handle denne gang siden hun kan arve mye fra storebror, men litt klær etc skal hun få nytt :) Planen er at hun skal sove hos oss første året, så barnerom lager vi ikke til enda.
 
Har det meste etter storesøskene, men gjør ingenting klart før etter jul. Om jeg ikke rekker å få alt i orden, så vet jeg at sånne ting ordner seg uansett. Da første ble født, så hadde vi ingenting annet enn vogn på plass, siden han kom litt for tidlig. Det gikk helt fint det også:) er forberedt på fødsel i fra slutten av januar og utover, siden de tre andre har kommet i uke 33-34. Så skal ihvertfall prøve å få orden på klærne innen da:hilarious:
 
Har stort sett alt vi trenger men ikke her hjemme. Mamma har våga vi skal ha, hjemme hos pappa står sprinkelseng senga. Stellebordet skal vi arve av ei venninne som vi kanskje får i februar en gang. Vogna skal svigermor kjøpe, å den er ik kjøpt enda. Har noe nye klær som er vasket å lagt i en ledig hylle i ett skap. Barnerom ordner jeg ikke før jeg er ferdi med natt amming (ca når baby’n er rundt 7mnd) da skal han få flytte inn hos store bror, så blir d gutta krutt rommet :)
 
Vi har alt etter storesøster. Har ryddet alle hennes klær ut av stellekommoden i gangen og inn på hennes rom og lagt alle klær str 50-56 i kommoden. Lillebror får ikke eget rom på minst et år, vi må flytte først. Bilstol og vogn står i boden, jeg må bare se igjennom at det ser bra ut.
 
Back
Topp