Gjøre selv

lykkelita*

Forumet er livet
Jeg lurer bare på hvor mye der lar barna gjøre selv? TB vil helst gjøre alt selv, og han får også gjøre det meste! Han kler av og på seg, han ordner do-setet og setter seg på do selv, vasker hendene sine, smører maten sin, henter vann osv. Det meste må han jo gjøre med meg tilstede, om ikke annet så for å se til at han faktisk klarer det selv og så hender det jo at han må be meg om hjelp[;)] Men jeg må si at det overrasker meg hvor mye han faktisk får til på egen hånd nå! Hvordan er det hjemme hos dere?

Hun gjør ikke så masse selv. Kan kle av og på seg, men gidder sjelden selv. Jeg følger henne å do, potta går hun på selv.
Smøre mat har vi prøvd flere gsanger, hun bare griser og tuller med maten så hun får ikke lov. [;)]

vesla ønsker å gjøre alt selv, og får lov til mye. Veldig ofte kan jeg forberede henne først ved å si "si i fra hvis du trenger hjelp" og da slipper vi krangingen om hvem som skal gjøre hva for hun ser selv hva hun får til og ikke. Hun ber om hjelp når hun ikke får til.

Får lov og vil gjøre mye selv her også.
Kan kle på seg det meste, men vil ofte ha hjelp og være litt "baby"[8D]
Vil smøre og skjære ting selv og det er krise om ikke hun også får kniv og gaffel eller pinner om vi har det.
Vil også åpne og lukke igjen ting - som bokser, dører, flasker osv
Er ikke helt med på at hun skal tømme juice og biola selv, siden begrepet stopp ikke er helt inne enda...[&:] Med vann får hun øve fritt

han gjør svært lite selv, han kan men vil ikke!

Hun gjør ganske mye selv ja. Men, jeg liker å sjekke at det er gjort etterpå[:)]

Esther får gjør mye selv men ofte vil hun ha litt hjelp siden lillsesøster får det hehe
men noen dager skal hun vise hvor flink hun er til Cornelia og da gjør hun alt selv
Hun er meget flink til å rydde men noen ganger må hun få ett lite push

Hun får lov til å dekke bordet vist hun vil. Har vi vært ute å handlet så skal hun bære inn bleier,
dopapir og tørkepapir. alt som skal opp bærer hun opp og setter på rett sted..

Back
Topp