Gjøre alt klart

MStavanger94

Andre møte med forumet
Februarbarna 2023
Som førstegangsfødende er det mye uvisst man skal sette seg inn i. Så lurer derfor litt på når er det på tide/lurt å begynne å gjøre alt klart?

For eksempel: vaske klær, dyner, sterilisere tutt/flasker, montere å sette klar seng og stellebord osv.

Er i uke 34 nå.
 
Som førstegangsfødende er det mye uvisst man skal sette seg inn i. Så lurer derfor litt på når er det på tide/lurt å begynne å gjøre alt klart?

For eksempel: vaske klær, dyner, sterilisere tutt/flasker, montere å sette klar seng og stellebord osv.

Er i uke 34 nå.
Vi har begynt å gjøre ting i stand nå :) jeg er 31+6 i dag.

Har vasket og lagt på plass alle klær i str 50 og 56. Skrudd sammen sengen og redd opp, men ikke satt den på soverommet enda. Vognen står klar i gangen. Mangler å kjøpe stellebord og tripp trapp stol. Ellers er alt i hus. Har også begynt å handle bleier i str opp til nr 4 mtp at prisen kanskje stiger over nyttår.

Nå er vi bortreist til 3 januar så når vi kommer hjem er det 5-6 uker til jeg blir satt I gang. Jeg orker heller ikke så mye om dagen så derfor er det greit å gjøre i stand litt og litt :) fødebaggen pakker jeg i slutten av januar.
 
Vi har begynt å gjøre ting i stand nå :) jeg er 31+6 i dag.

Har vasket og lagt på plass alle klær i str 50 og 56. Skrudd sammen sengen og redd opp, men ikke satt den på soverommet enda. Vognen står klar i gangen. Mangler å kjøpe stellebord og tripp trapp stol. Ellers er alt i hus. Har også begynt å handle bleier i str opp til nr 4 mtp at prisen kanskje stiger over nyttår.

Nå er vi bortreist til 3 januar så når vi kommer hjem er det 5-6 uker til jeg blir satt I gang. Jeg orker heller ikke så mye om dagen så derfor er det greit å gjøre i stand litt og litt :) fødebaggen pakker jeg i slutten av januar.
Takk for svar! Jeg lurte selv på om det gjerne var litt tidlig. Så takk da kan jeg trygt begynne i det små
 
Jeg har gjort det meste klart i uke 30/32 fordi formen min bare har gått nedover siden uke 24. jeg visste at jeg ikke kom til å ha energi til å få alt på plass nå sent i svangerskapet ;)
 
Uke 34 og alt er klart.
Både fødebag og alt av klær og ting til lille ble ferdig nå for et par dager siden.
monterer bilsetet i bilen om et par uker. Man vet aldri;)
Aldri for tidlig, gjør det som passer deg :Heartpink
Om du er 9 uker eller 39 uker , det er heeelt opp t deg.
Lykke til :smug:xsmile5
 
Uke 35+5 og har nesten ikke gjort noen ting klart. Har hatt masse annet å tenke på de siste ukene og har ønsket meg en del ting til baby til jul, så har ventet med pakking av fødebag til etter jul. Har selvsagt kjøpt inn det aller mest nødvendige, men har ellers tatt det helt med ro. Tenker å pakke fødebaggen ila de neste dagene :happy:
 
Har pakket klart alt til lille, og er nesten i mål med det jeg tenker jeg trenger. Blir satt i gang om 17 dager, så det er ikke så lenge igjen :) er 34+4 idag.
 
Kona vasket og stryket alle klær og lagt de på plass. Vognen står klar i stua under laken så det ikke blir mye støv. Nå er det bare å sette i stand sengen og ikke minst pakke fødebagen. Vi vet hva vi skal pakke men hver gang vi skal sette pakking i gang så blir vi helt fortvilte og så det legges til sides :D vi er 34+2 så det er på høytid :D
 
36+2 og har ikke gjort noe som helst :joyful: Har blitt treigere og treigere for hvert barn (dette er nr 3). Men vi har jo alt vi trenger i kjelleren, så det er jo mindre styr for hvert barn også. Begynner med klær og sånt nå rett over jul - og bør vel tenke på fødebagen snart også
 
36+2 og har ikke gjort noe som helst :joyful: Har blitt treigere og treigere for hvert barn (dette er nr 3). Men vi har jo alt vi trenger i kjelleren, så det er jo mindre styr for hvert barn også. Begynner med klær og sånt nå rett over jul - og bør vel tenke på fødebagen snart også

Sniker fra januar 23 og kjenner meg veldig igjen! Har vasket noe tøy, men det henger fortsatt til tørk. Har sett over litt utstyr, men ikke satt det sammen. Planen er å gjøre klar senga i dag..men uff.. er så sliten. Orker ikke stresse med det:hilarious: er nr 3 her også å kjenner stressnerven er mer rustet denne gang, men er 37+3 her så bør vel få litt mer oversikt og orden. -kanskje på tide å pakke en liten fødebag og...

Ps: vi var i samme termin gruppe januar 2020 ser jeg! Gøy å se at flere derifra venter småsøsken i disse tider
 
Sniker fra januar 23 og kjenner meg veldig igjen! Har vasket noe tøy, men det henger fortsatt til tørk. Har sett over litt utstyr, men ikke satt det sammen. Planen er å gjøre klar senga i dag..men uff.. er så sliten. Orker ikke stresse med det:hilarious: er nr 3 her også å kjenner stressnerven er mer rustet denne gang, men er 37+3 her så bør vel få litt mer oversikt og orden. -kanskje på tide å pakke en liten fødebag og...

Ps: vi var i samme termin gruppe januar 2020 ser jeg! Gøy å se at flere derifra venter småsøsken i disse tider
Haha, høres kjent ut! Her skrudde liksom hjernen seg inn på babymodus en uke før jul, men da måtte jeg jo tenke på jula i stedet. Har endelig begynt å planlegge litt for hvordan vi gjør det med soveløsning (har foreløpig et rom for lite), ellers står det på stedet hvil :angelic:

Så gøy at vi er flere fra januar 2020 som får baby igjen nå :) Jeg har jo egentlig termin i januar denne gangen også, men ble værende her i februargruppa siden jeg først trodde jeg kom til å ha termin tidlig i feb. Masse lykke til med siste innspurt og fødsel!
 
Haha, høres kjent ut! Her skrudde liksom hjernen seg inn på babymodus en uke før jul, men da måtte jeg jo tenke på jula i stedet. Har endelig begynt å planlegge litt for hvordan vi gjør det med soveløsning (har foreløpig et rom for lite), ellers står det på stedet hvil :angelic:

Så gøy at vi er flere fra januar 2020 som får baby igjen nå :) Jeg har jo egentlig termin i januar denne gangen også, men ble værende her i februargruppa siden jeg først trodde jeg kom til å ha termin tidlig i feb. Masse lykke til med siste innspurt og fødsel!
Takk, det samme! Nyt innspurten med litt ro og forberedelser før den nye hverdagen slår inn :dance018 :hilarious::Heartred
 
Med førstemann var alt klart ved uke 35, for da hadde jeg allerede vært innlagt med premature rier så var greit å ha alt på plass tilfelle.
Denne gangen er vi på flyttefot rundt termindato, og er nok fornøyd så lenge jeg har 2-3 ferdigvaskede plagg og et par bleier og bind klart til vi kommer hjem fra sykehuset..
Ville gjort klart så mye som mulig, for de siste ukene synes jeg var veldig tunge. Hadde nok med å komme meg ut døra en gang om dagen.
 
Heisann. Ca 2 uker til termin her og i innspurten med klargjøring, inkl. vask av babytøy, gjøre klar soveplasser, stellebord med utstyr etc. Men noe av tøyet er så delikat, redd for at jeg har klart å krympe det, noen tips og triks?

F.eks har jeg kjørt Laken i 40x90cm fra barnas hus på 60grader+tørketrommel (til Troll bedside crib og troll vugge). Tisselaken i bambus står også at de kunne vaskes på 60, og de har jeg lufttørket. Prøvd å strekke og dra i de litt, men det var etter de var nesten tørre. Madrassene ser jo ut som en banan når jeg har lagt det på. Har lagt bøker oppi nå for å prøve å flate ut. Omslagsbodyer i ull fra Lillelam sto at skulle tåle 40grader maskinvask, og jeg vasket de på 30grader ullprogram, men de ser bittesmå ut etterpå :p De var ganske dyre og har ikke flust med andre klær. Håper det passer likevel eller at de går seg litt til tilbake i form og at jeg slipper å kjøpe nytt :p
 
Back
Topp