Gjør mennene deres noe husarbeid?

Krølla82

Forumet er livet
åhhhhhhhhhh jeg kan bli så fly forbanna på typen for han klager på rot, og søppel som ikke blir kasta,papp og papir som ikke blir kasta og oppvask som ikke blir rydda bort og klær som ikke er rene og lista bare fortsetter og fortsetter, men han gjør ikke noe med det.

Er oppvaksmaskina full så setter han bare fra seg glasset på benken og går og tar et nytt.Hvis glasset i det hele tatt kommer seg fra stua til kjøkkenet.Han setter ikke på vaskemaskina.Han kan se at det ligger masse skittentøy på badet,men setter han på vask,neida.Han kjefter og klager på alt jeg ikke gjør,ser ikke det jeg gjør. Og han ser ikke det at han selv ikke gjør en dritt.Han gjør ikke noe husarbeid i det hele tatt. Innimellom når jeg blir så sint at jeg holder på å sprekke så sier jeg i fra til han, men jeg har prøvd så mange ganger før. Så jeg har heller begynnt å heller bruke energien på husarbeidet enn først å kjefte på han for så å måtte gjøre all jobben selv,da blir jeg jo bare dobbelt så sliten.

Han har 5 min til jobben og er hjemme fra jobb 2 timer før meg hverdag, jeg pendler 12 mil om dagen og er aldri hjemme før kl 17. Da må jeg innom butikken og handle for så å lage mat til han også drive med husarbeid. Jeg rekker ikke alt og det hender det hoper seg opp,det innrømmer jeg.Jeg er langt i fra perfekt. Og jeg liker også å sette meg ned og slappe av etter jobb og middag.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Det jeg lurer på er hvis mennene deres er som min og var slik før dere fikk barn.Åssen ble det da etter dere fikk barn,måtte dere da ta dere av barnet og gjøre alt husareidet i tilegg da også i tilegg til å bytte bleier,mate, bade og ta dere av ungen.For slik det er nå så tenker jeg at åssen i alle dager skal jeg orke å ta meg av en unge midt oppi alt dette andre.Åssen klarer dere det???

huff ble litt lang, men måtte få ut litt frustrasjon. Takk for at du leste og takk for alle svar som måtte komme.[:)]

Her er gubben kjempe flink [:)] Han støvsuger, vasker klær, bretter klær, vasker vinduene og gulvene.. Ja, er som regel han som ser møkka og rotet [8D]

Har litt det samme, blir ikke akkurat bedre etter at vi fikk unger. Jeg handler og lager middag så å si hver dag. Tar klesvasken (stort sett må jeg hente hannes klær på soverommet fo rå få de vasket) og oppvaskmaskinen. Husvasken har vi satt bort så vi trenger bare rydde før vaskedama kommer hver 14. dag.

Åååååååå.kan min gå på kurs hos dere....hehe

Han lager ikke mat eller noe, i går ba jeg han sette på steikeovenen så den var varm til jeg kom hjem,men da jeg kom inn døra lå han på sofaen og så på tv og hadde ikke slått på steikeovnen engang...da koker det oppi hodet mitt...

Vi jobber begge 100% og jeg jobber som sagt et stykke unna og må pendle hver eneste dag.Men alikevel har jeg også 100% annsvar hjemme.Det eneste som mangler er at jeg må kle på han,mate han og tørke han på do.[&:] hehe....huff...jeg blir så oppgitt, men jeg er jo så glad i han.Skulle bare ønske han kunne bli voksen og ta litt annsvar.

ORIGINAL: r1mellem

Har litt det samme, blir ikke akkurat bedre etter at vi fikk unger. Jeg handler og lager middag så å si hver dag. Tar klesvasken (stort sett må jeg hente hannes klær på soverommet fo rå få de vasket) og oppvaskmaskinen. Husvasken har vi satt bort så vi trenger bare rydde før vaskedama kommer hver 14. dag.

Vaskedame kunne jeg ønske meg noen ganger også...her har jeg sagt klart i fra at havner ikke klærne på badet så blir de ihvertfall ikke vaska.Han trodde ikke på meg i begynnelsen,men fant fort ut at jeg ikke tulla så nå havner de på badet gitt.[8D]

ORIGINAL: Lille Bea

Åh, så frustrert jeg hadde blitt. Her deler vi på det. Han har ansvar for oppvaskmaskin og renhold på kjøkken, bad og toalett, i tillegg til alt som gjøres ute med hus, hage og bil. Jeg vasker klær og holder resten av huset rent, handler mat. Middagslaging deler vi på, men i hverdagen er han som regel hjemme før meg, så da lager han mat. Jeg pleier å hjelpe til med oppvaska da, men den er grei siden han har endel å gjøre ellers. Sønnen vår ta vi begge vår del med, av legging, skift, mat og stell. Veldig godt[:)]

Jo en ting gjør han, han vasker bilen utenpå ved å kjøre den i vaskehall....oiiii...skikkelig vanskelig,jeg må vaske den innvendig. Jeg må ta meg av gressklipping,luking i bedd,vanning av planter ol ute og snømåking om vinteren.[&:]

min har støv på hjernen, tror han er kjærringa og jeg mannen i dette forholdet... det er i alle fall han som klager på meg[&:]

Han er så flink atte. Han gjør alt han blir bedt om, og mere til, og gjerne på eget intiniativ.

Sånn, nå leser han ikke bak ryggen min mer. Det tar tid, men det blir gjort, som regel. [:D]

Ja, han kan når han vil, men jeg kan bare si fra til han så gjør han det [:)]

Kan ikke annet enn å skryte av min samboer[;)]
Gjør ting uten at jwg må spør, og han er jevnt over flink til husarbeid.

....Men en og annen gangen må jeg minne han på at det kunne vært greit om han ryddet kjøkkenet eller støvsuge....Men da gjør han det uten å syte og klage[;)]

ORIGINAL: ~Lucky~

Ja, han kan når han vil, men jeg kan bare si fra til han så gjør han det [:)]

Sånne mannfolk som din samboer Krølla82 finnes det mange av har jeg forstått. Heldigvis er ikke min mann en av dem.

Men det jeg alltid har lurt på når det gjelder slike mannfolk (og jeg tror det er flertall av dem) hvorfor tar de for gitt at det er kvinnen som skal gjøre nesten alt ??? Er det den oppdragelsen de fikk? er det det deres mor også gjorde?
Er det ikke opp til oss som foreldre å lære sønnene våres at de også må vaske hus, vaske klær etc???

Krølla82: har du prøvd å IKKE rydde, vaske etc i en lang periode (bortsett fra det DU bruker)???
JEg har forstått at du har sagt fra mange ganger, men som du selv ser så funker det ikke, så kanskje du bør gå så langt å slutte å rydde etter han, ikke vaske hans klær og ikke vaske tallerkenere, kopper osv som han ikke har giddi å putte i oppvaskmaskinen (fordi den var full og han ikke gadd å sette på maskinen eller rydde ut av maskinen) for da når han klager, så klager han faktisk på seg selv!!!!! GENIALT egentlig.hehehe

Og jeg tror neppe han hadde vært såååå lat hadde han bodd med en romkamerat...jepp det er mitt råd til deg faktisk.

Prøv...bli som han rett og slett...Bare gjør det du føler du MÅ, slik som å vaske dine egne klær, rydde opp etter kun deg selv..La støv være støv..la søpla hope seg opp (du kan alltids kaste søppel som du har brukt i en anne pose som du gjemmer. ehhehe) og la det blit tomt i kjøleskapet..Seriøst..så ser han at dere må begynne å jobbe som et TEAM!!! NÅR/Hvis han oppdager at han er skyld i rotet han også,,la han ordne opp ALT..ikke nok med at han innrømmer, men han må også FYSISK gjøre alt selv..vaske klærne, støvsuge, vaske huset, tømme søpla.handle inn mat... Kanskje først da forstår han hvordan du har hatt det og hvor ego han har vært.

jEpp, informer hvordan det går-.

ORIGINAL: sas

Sånne mannfolk som din samboer Krølla82 finnes det mange av har jeg forstått. Heldigvis er ikke min mann en av dem.

Men det jeg alltid har lurt på når det gjelder slike mannfolk (og jeg tror det er flertall av dem) hvorfor tar de for gitt at det er kvinnen som skal gjøre nesten alt ??? Er det den oppdragelsen de fikk? er det det deres mor også gjorde?
Er det ikke opp til oss som foreldre å lære sønnene våres at de også må vaske hus, vaske klær etc???

Krølla82: har du prøvd å IKKE rydde, vaske etc i en lang periode (bortsett fra det DU bruker)???
JEg har forstått at du har sagt fra mange ganger, men som du selv ser så funker det ikke, så kanskje du bør gå så langt å slutte å rydde etter han, ikke vaske hans klær og ikke vaske tallerkenere, kopper osv som han ikke har giddi å putte i oppvaskmaskinen (fordi den var full og han ikke gadd å sette på maskinen eller rydde ut av maskinen) for da når han klager, så klager han faktisk på seg selv!!!!! GENIALT egentlig.hehehe

Og jeg tror neppe han hadde vært såååå lat hadde han bodd med en romkamerat...jepp det er mitt råd til deg faktisk.

Prøv...bli som han rett og slett...Bare gjør det du føler du MÅ, slik som å vaske dine egne klær, rydde opp etter kun deg selv..La støv være støv..la søpla hope seg opp (du kan alltids kaste søppel som du har brukt i en anne pose som du gjemmer. ehhehe) og la det blit tomt i kjøleskapet..Seriøst..så ser han at dere må begynne å jobbe som et TEAM!!! NÅR/Hvis han oppdager at han er skyld i rotet han også,,la han ordne opp ALT..ikke nok med at han innrømmer, men han må også FYSISK gjøre alt selv..vaske klærne, støvsuge, vaske huset, tømme søpla.handle inn mat... Kanskje først da forstår han hvordan du har hatt det og hvor ego han har vært.

jEpp, informer hvordan det går-.

Jeg har prøvd alt...latt det bli så store hauger med klær at jeg har måttet ta det fordi det bare hopa seg opp...han regarte ikke engang..sier bare at han ikke vi ødelegge klærne, og med mat så sitter han og venter til det kommer mat på bordet gjør det ikke det bestiller han seg mat. Jeg har bedt han om å rydde bort pappen og han sa ja da, så jeg begynnte på en haug med pizza esker og andre kartonger som jeg stabla oppåhverandre og venta på at han skulle fjerne det, i dag så nådde den opp i taket og enda da prøvde han å presse en karton inni blandt de andre for å få det enda høyere. Da ble jeg så rasende at jeg rev ned hele papp tårnet jeg hadde laget, stappa det i søpple sekker og kasta det i uteboden...vi bor i borettslag og må kjøre papp til en søppeltomt litt unna her så må ta med en del av gangen...men det forsvinner vel heller ikke fra boden før vi har problemer med å få lukket igjen døra der.

Jeg vet at det er oppdragelsen som gjør at han er slik,for faren hans gjorde heller ikke noe i huset,var kun moren som gjorde alt og de satt bare og tok i mot.Jeg skal ihvertfall lære mine unger til å hjelpe til hjemme det er helt sikkert.

Jeg får vel bare innse at han er ikke typen til å gjøre noe i huset og bare gjøre det som skal gjøres.For da blir det ihvertfall ikke noe bråk ang det.

ORIGINAL: Krølla82

åhhhhhhhhhh jeg kan bli så fly forbanna på typen for han klager på rot, og søppel som ikke blir kasta,papp og papir som ikke blir kasta og oppvask som ikke blir rydda bort og klær som ikke er rene og lista bare fortsetter og fortsetter, men han gjør ikke noe med det.

Er oppvaksmaskina full så setter han bare fra seg glasset på benken og går og tar et nytt.Hvis glasset i det hele tatt kommer seg fra stua til kjøkkenet.Han setter ikke på vaskemaskina.Han kan se at det ligger masse skittentøy på badet,men setter han på vask,neida.Han kjefter og klager på alt jeg ikke gjør,ser ikke det jeg gjør. Og han ser ikke det at han selv ikke gjør en dritt.Han gjør ikke noe husarbeid i det hele tatt. Innimellom når jeg blir så sint at jeg holder på å sprekke så sier jeg i fra til han, men jeg har prøvd så mange ganger før. Så jeg har heller begynnt å heller bruke energien på husarbeidet enn først å kjefte på han for så å måtte gjøre all jobben selv,da blir jeg jo bare dobbelt så sliten.

Han har 5 min til jobben og er hjemme fra jobb 2 timer før meg hverdag, jeg pendler 12 mil om dagen og er aldri hjemme før kl 17. Da må jeg innom butikken og handle for så å lage mat til han også drive med husarbeid. Jeg rekker ikke alt og det hender det hoper seg opp,det innrømmer jeg.Jeg er langt i fra perfekt. Og jeg liker også å sette meg ned og slappe av etter jobb og middag.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Det jeg lurer på er hvis mennene deres er som min og var slik før dere fikk barn.Åssen ble det da etter dere fikk barn,måtte dere da ta dere av barnet og gjøre alt husareidet i tilegg da også i tilegg til å bytte bleier,mate, bade og ta dere av ungen.For slik det er nå så tenker jeg at åssen i alle dager skal jeg orke å ta meg av en unge midt oppi alt dette andre.Åssen klarer dere det???

huff ble litt lang, men måtte få ut litt frustrasjon. Takk for at du leste og takk for alle svar som måtte komme.[:)]

kjenner mej veldig igjen her ja... vi hadde en periode der han rydda stua og vaska og hang opp klea og la en unge kvar og ej gjor resten og d fungerte kjempe bra.. men så plutselig orka han ikkje meir for han såg ikkje vitsen i og rydde for d blei jo like fort rotete igjen... ja klart d bli rotete når mann bor to unga og to voksene ilag...
og enda klage han no på at ej ikkje gjør mer.. ej som he vore fole plaga me kvalme trøtthet og bekkenløsning...
orke ikkje han og vare me tar ej berre d ej makte og må for at ej og ungane skal ha d me trenge og ha d bra så får han finne d ut av sej sjølv når han ikkje he fleire reine klea at...[:@]

og d e oppdragelsen her au.. svigerbror min me e slik... og ej he sagt i klar tekst til svigermor kosen sønn hennes e pga d...
og ho he faktisk sagt ifra til han at han må hjelpe mej heime... og etter ei stund når han ikkje he reine klea at så vaske han faktisk sjølv igjen...

men ej he heldigvis en sønn som nesten alltid gjerne hjelpe til me og rydde da... samme ken d e sitt rot... for han veit d at mamma kommer ikkje til og begynne og lage mat (middag) til nokken før kjøkken og stue ser ok ut så jo fortere han hjelps til jo fortere blir d mat... og så må han seff rydde sine eia leika og slikt da[:)]

Hva med å ansette en hushjelp og la ham betale for det? Selv om du blir mer hjemme hvis/når dere får barn, så betyr det ikke nødvendigvis at du får så mye mer overskudd....

Ja her gjør mannen like mye husarbeid som meg. Skulle bare mangle når vi begge er i jobb.[:)]

nja han gjør jo d men d er for kone poeng[&:] vinn vinn  hehe men er ikke altid han får bruke de konepoengene når han vil

Min er flink han! Lager mye mat, er generelt ryddig av seg, og flink til å ta klesvask (som er noe av det verste jeg veit..) Men noen ting gjør han konstant ikke, som å re opp senga, enda han alltid står opp sist, eller setter inn i oppvaskmaskinen.. Men jeg klager ikke, syns han gjør mer enn nok..

Er klart det har med oppdragelsen å gjøre. Jeg kommer fra et hjem der jeg og mamma gjorde alt (mamma var hjemmeværende, så greit nok) men broren min har jo blitt håpløs! Leiligheten hans ser ut som et jævla reir... stakkars kona hans hvis han noen gang blir gift!
Jeg er veldig klar på at mine eventuelle sønner skal lære akkurat det samme som søstrene sine, de må jo lære det for å kunne ta vare på seg selv når de blir voksne!

Å fy søren det der hadde jeg aaaldri funnet meg i altså!!! Høres ut som du bor med en liten drittunge!
Jeg ville tatt en alvorsprat med han og fått han til å forstå at du mener alvor! Eller bare slutte å gjøre alt hjemme en liten stund, så får det bare hope seg opp. Kanskje han skjønner da at han må gjøre noe!

Vi deler egentlig på alt husarbeid. Han gjør sin del, og jeg min!

Back
Topp