gjør det vondt å bæsje?

LadyOnHeels

Elsker forumet
jeg har ingen rifter i 2eren, men likevel gruer jeg meg sååå mye til den dagen nr.2 melder seg.. gjør det vondt eller er det som normalt? 

fikk skikkelig vondt forrige gang og da hadde jeg ks så det var nok pga hormonene, men det kan jo skje igjen :/ 

va ikke akkurat så veldig behagelig nei

Viktig å spise mat som gjør at magen ikke blir hard, i tillegg til å drikke mye vann. Det gikk greit for meg denne gangen, men husker det var et mareritt de to første gangene. Føltes som om stingene skulle revne... (noe de ikke gjør, men det føles slik)

Jeg har ikke hatt rifter bak noen av gangene, men jeg har, etter en stund (kanskje 14 dager?), blitt sinnsykt hard i magen og det har vært helt insane vondt å bommelibomme, det er i hvertfall helt klart at mitt fordøyelses system får problemer etter fødsel. :-(

Husker jeg gruet meg skikkelig sist gang, men da gled den jo bare ut! Denne gangen kjentes det helt normalt ut, så trenger ikke være vondt :)

Sniker litt fra juni ;)

Jeg vet ikke hvordan det vil være jeg, når man ikke har revnet bak.

Jeg har bare erfaring med nesten totalruptur, og det var et helvete. Fikk avføringsmiddel for å ikke bli hard i magen.

Men, et tips iallefall: På helsekosten finnes det noe tabletter som heter frukt & fiber. De er helt suverene, og ikke er de farlige heller. Er bla fiken i dem. De smaker ikke supergodt, men jeg ville heller ha i meg disse enn å få hard mage. Kan jo bare spise eller drikke noe annet rett etterpå for å få bort smaken.

Gjor ikke noe vondt å bommelibomme nei:)
Men det er vel kanskje individuelt:)
Men grudde meg litt.men gikk bra:)

Lykke til med din første bommelibom:) hihi

Her har det ikke gjort vondt, men det er vel pga bivirkning fra antibiotikaen :P
MEn jeg kjenner følelsen, gruet meg jeg også :P

Gruer meg til det... Det var nesten som å føde på nytt forrige gang... Har allerede vært på apoteket og kjøpt Lactulose som står klar. Det var redninga sist! ANBEFALES!

uff, er snart en uke siden fødsel, men tror jeg gruer meg sånn at kroppen min har bare stoppet opp systemet : / 

lactulose, hva er det? 

Lactulose er en søt, oljelignende mikstur mot treg mage - kjøpes reseptfritt på apoteket. Jeg hadde en del rifter og klipp sist, og fikk lactulose på barselhotellet da det hadde gått to dager siden jeg hadde fått vært på do...hjalp veldig! Fikk i hvertfall gått på do, uten å være redd for å revne på nytt... Tror jeg brukte lactulose daglig den første uka etter fødselen.

fikk gått pittelitt på do i går, og det gikk bra. men det kjennes ut som noe er der konstant nesten. tørr ikke presse for mye.....

Jepp, skikkelig vondt! Har gått greit den første uken, men i dag.... Jeg har heldigvis ingen rifter der bak, og kun ett sting rett ved inngangen til skjeden. Mitt problem er noen sinnsyke hermorider. Blitt litt bedre siden fødselen, men må nok innom apoteket i morgen etter noe som kan hjelpe mot hard mage. Kjipt når man gruer seg til å gå på do...

Back
Topp