Gjør dere noe spesielt ut av første skoledag

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Gutten min har første skoledag i morra ;) blir spennende! Vi skal følge han på skolen begge to, og så tenkte vi at vi skulle ut å spise på kvelden :D

Gjør dere noe/ gjorde dere noe spesielt på første skoledag?

Tja, det kan vel hende det blir når den tid kommer. Men det er jo spesielt nok i seg selv tenker jeg? Og så får de jo bøker og bokbind og pennal og alt mulig nytt som de fleste syns er veldig gøy, og det er mye å oppleve og mange inntrykk den dagen. Jeg tenker at det holder vel til markering, etterpå er det kanskje godt med en god middag og kosekveld hjemme?

Mi begynte i 1.klasse i fjor. Da var vi på kafe med bestemor for å spise is, og så fikk hun en bok av bestemor.
Hjemme grillet vi og jeg hadde laget hjemmelaget is til dessert. Og så la vi på bokbind.

I morgen er det 2.klasse her. Tenker å lage boller når vi kommer hjem, og kanskje lage en tradisjon med hjemmebakte boller hver første skoledag? Hørt noen som hadde den tradisjonen med skoleboller, og syntes det hørtes veldig koselig ut. Mi liker ikke skoleboller, derfor vanlige boller.

Termin 1.februar 2014

Her gjør vi det litt stas før skolestart. Vi kjøper nytt tøy som henger klart i skapet sånn at han er helt ny i tøyet 1.skoledag. Nå var det jo 1.klasse og,så da fikk han velge ut sekk,pennal,matboks og drikkeflaske sjøl. 1.skoledag så spiser vi ekstra god frokost og gjør alt ekstra kos og spesielt :)

Nå er det lenge til lillemann i magen begynner på skolen. Men vi skal ta med oss videre en tradisjon de har i Tyskland, der mannen min er fra. I hvert fall i området han bodde, så pleier barna å få store kremmerhus med tegnesaker og godteri oppi på første skoledag. Og da snakker man store kremmerhus! På bildene fra da gubben var liten, så er det så vidt han klarer å holde rundt det. Så svigers skal kjøpe med sånne kremmerhus fra Tyskland til oss, også skal han få et sånt den dagen han starter skolen.

Hun fikk velge sin egen fisk til akvariet;) Hihi.. Det synes hu var veldig stas:) Ellers hadde vi en kosedag der hu var i full fokus:D Hu hadde sin første skoledag i torsdags:)

Her er første skoledag på kvelden. Så da er det rett hjem å legge seg etterpå før vanlig skoledag dagen etter.

Vi bestilte mat vi da og koste oss masse hjemme. Nå har han starta i 5 klasse og er hos faren denne uka men skal ta en dag neste uke som han er hjemme hos meg og kose oss.

Jeg hadde fri i dag og tok oss god tid i morges ( de starta kl 11.30). Og etter skolen gikk vi til byn hvor hu valgte hvor vi skulle spise, så handla vi mat, kjøpte nye blyanter og slikt til å ha hjemme. Så valgte hu middag og så en film. Skikkelig kosedag etter hennes ønsker.

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using BV Forum mobile app

Back
Topp