Gjør dere noe spesielt i adventstiden?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Her prøver vi å legge inn mye kos med teater, kino, kakao og spill, leser en adventshidtorie hver kveld , baking osv

Prøver å få tiden til å strekke til....

Nei. Altså vi har frem serviset som ungene liker

Tenner lys.

Leser en adventsbok som har 24 kapitler som de liker veldig godt.

Ser julefilmer og lager julepynt og julegaver

I tillegg til at det med en i koprs og musikkskole blir julegrantenning adventskonsert og enda en adventskonsert. Lucia i bhg og juletrefest på skolen og baking og pynting og alt der der.

Veldig lite. Altså, det blir baking og opplegg i barnehagen selvfølgelig, og laging av julegodt. Men jeg kunne tenkt meg å laget en tradisjon på å se et juleteater eller noe.

Vi har pleid å gå i pepperkakebyen, og på BKK sin gratis julekonsert i Johanneskirken i Bergen. I tillegg er det baking, inkludert pepperkakebaking hos mine foreldre. Jeg vokste opp med å lage pepperkakehus, har lyst å ta det opp igjen.

I år blir det også julemarked, helt nytt i byn :)

Mye juleverksted, baking, pynting, julegrantenning, pepperkakebaking hos farmor ( bare barna), leser adventsbok med 24 kapitler, ser mye på gamle julekalendere. ( jul i Skomakergata, amalies jul, blåfjell OL) elsker adventstiden!

Tja blir mindre og mindre egentlig. Men vi baker da ihvertfall [emoji4]

Her er det juleverksted, luciafeiring, julefrokost i barnehagen, julegran tenning, barnebursdag[emoji2]

Juleverksted, baker pepperkaker.
Men det blir mye reising hit og dit med gaver, så mange helger går.bort i adventstiden...

Back
Topp