Gizom!

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvordan gikk vekstestimeringen? :)

Takk for omtanken- vi er ikke blitt så mye klokere gitt men humøret er oppe;)

det er ikke til å bli klok av disse legene;) han brukte EVigHeter på å ta målene-og hodet målet hadde stupt MYe, 3cm! Han mente han skyldtes fordi babyens hode allerede ligger i klem?!?!? Dette påvirker beregingen av babyen og han trodde derfor at babyen nå er større enn de 3650 som maskinen regnet ut.... Fått time på termin dato for ny vurdering.....

Vi håper nå bare hun kommer av seg selv før det;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Øøøøh....Den legeduden høres ut som en dott.
Var han spesialist?
Godt du har fått nu vurdering :-) Og ja: Håper hun kommer ut litt før det!

-"Min" lege ved forrige svangerskap var IKKE spesialist. Bommet med 1,2 kg!!!
Sa ungen kom til å bli ca 4500.
Theo var 3200 da han ble født i uke 39+2. Hehe..

-"Min" lege ved forrige svangerskap var IKKE spesialist. Bommet med 1,2 kg!!!
Sa ungen kom til å bli ca 4500.
Theo var 3200 da han ble født i uke 39+2. Hehe..
Da håper jeg de bommer sånn med meg å!

Merkelig! Jordmødrene som tok mål av baby på tirsdag for meg sa at det var veldig vanskelig å estimere nøyaktig vekt nå det er så sent i svangerskapet. Noen få millimeter feil på målingene kan gi store utslag på vekstestimeringen f.eks. Krysser fingrene for at baby ikke er så kjempestor, og at det blir normal fødsel FØR termin (på oss begge) :)

Før sist fødsel måtte vi sjekke tulla.. fikk beskjed om ca 4000g-4100g.. Hun veide nesten 3400g når hun kom... Så en bommert der... Aner ikke hvordan di klarer å måle inni der.. Er jo bare en stort bylt... hmmm...

Håper di finner ut litt mer nøyaktig på deg:)

Før sist fødsel måtte vi sjekke tulla.. fikk beskjed om ca 4000g-4100g.. Hun veide nesten 3400g når hun kom... Så en bommert der... Aner ikke hvordan di klarer å måle inni der.. Er jo bare en stort bylt... hmmm...

Håper di finner ut litt mer nøyaktig på deg:)
Vi har hatt samme jordmor som har målt meg de siste mnd, igjen har fått jevnt høye mål. Fikk en ny lege o dag fordi hun var på ferie;( Det var bare hodet som fikk et kjempe avvik i dag, mage og lår økte like mye som vanlig....

Vel vel vi kan ikke annet enn håpe at hun kommer før og at jeg slipper en kjempe baby på styrt igjen;) men jeg blir mer og mer bekymret.

Tror det er vanlig å bomme for vi har gått til UL annenhver uke nå siden uke 28 og da fikk vi disse tallene:

uke 28 - 14 % mindre enn normalt
uke 30 - 3 % mindre enn normalt
uke 32 - 8 % over normalt
uke 34 - 6 % mindre enn normalt
uke 36 - 6 % over normalt

spent på neste uke. Alle målingene er gjort av overleger på gynokologen.

Men gizom, de kan vel ikke være veldig bekymret om de lar deg gå til termin og begynne av deg selv osv? Er jo stor sjanse for at du ikke går til termin mener jeg!

Back
Topp