gisper etter luft

M*

Forumet er livet
VIP
jeg vet at det er normalt at små babyer slutter å puste innimellom..men jeg synes det er forferdelig ekkelt[:(] nesten så jeg sitter å våker over han.. kan ligge i sengen å høre på han.. først puster han normalt,og så er det en pause hvor han ikke puster,og deretter gisper han etter luft..og sover like fint videre.. skikkelig ekkelt!!![:(]
 
hører dere at deres av og til gisper etter luft?
 
åh,som jeg bekymrer meg[:(] han er jo det kjæreste jeg har,så er kanskje ikke så rart..men er jo fryktelig slitsomt å bekymre seg så masse[&o]
 
ORIGINAL: oktoberbarnventes

har ikke lagt merke til at maja har gjort det...

men i en periode var hun sånn at når hun hostet så mistet hun pusten på en måte... hev etter pusten liksom...

skikkelig ekkelt, og det skjedde flere ganger for dag... men nå er det heldigvis gått over[:)]

 
uff,nå ble jeg bare enda mer stressa over at Teo gjør det[&:][:(]
 
Jeg legger ikke særlig merke til det lengre jeg..
Tror jeg er hakket roligere med slikt nå med nr 2..

men når han hoster til han brekker seg og det blir stille rett etterpå er jeg rett på for å sjekke han..
Godt det skjer sjelden!
 
ta det med ro monjen, jeg spurte hs om det der fordi jeg trodde det var noe galt med henne...men, det er helt normalt[:)]hjernen er fortsatt umoden, så de glemmer å puste litt, og da er det naturlig at det kommer et laaaaangt og dypt sukk etterpå[:)]
 
Jenta mi gjør det hver gang hun sover! Hun har en liten pustepause, og så trekker hun pusten skikkelig etterpå så det høres ut som hun gisper. Det er visst helt naturlig at babyer puster så ujevnt fordi hjerte-lunge kretsløpet ikke er skikkelig utviklet enda, så er nok ikke noe å bekymre seg over! Men vet at det ikke er noe kjekt å høre på[;)]. Skjønner hvordan det er å bekymre seg så mye, for jeg har det samme problemet selv...forferdelig slitsomt ja![:o]
 
Ja det har hendt her også flere ganger.

Jeg var sånn til jeg var rundt 3 år. Jeg husker enda at jeg syns det ble så stille og deilig i kroppen uten denne konstante pustelyden. Så etter noen sekunder måtte jeg puste igjen.
 
Da Heid lå på sykehuset hadde ho en monitor som målte avstanden mellom to pust. Da kunne det gå hele 20 sekunder mellom to pust før den reagerte. Det var visst helt vanlig å ha pustestopp opp mot 20 sekunder, men det var jo nyfødte.
 
Gutten min gjør det ofte,er helt vanlig da lillesnuppa også pleide det iblandt[:)]
 
 
Back
Topp