Giraffens ventetid <3

En tråd i 'Dagbøker' startet av Giraffen, 11 Okt 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Så ble det dagbok på meg også her;)
    I påvente av 2. ferskforsøk er det greit å samle litt tanker og så skrive ned hva som skjer når vi kommer i gang igjen. Hvem vet hvor lenge det tar før det klaffer, så fint å ha det samlet et sted:)
    Hvis noen titter innom kan jeg fortelle hva som er historien hittil, greit å oppsummere litt om første forsøk for meg selv også: Vi er begge i starten av 30-årene, og vært sammen siden tidenes morgen:p Ingenting galt funnet med noen av oss, og har nå prøvd i to og et halvt år, siden våren 2013. Har aldri sett en eneste positiv test, så dette har vært en lang og vond ventetid som dessverre enda ikke er over.
    Vi hadde vårt første forsøk på Riksen i august 2015. 16 egg ut, men kun 4 befruktet med IVF. Bare ett embryo delte seg videre til innsett, og det festet seg heller ikke. Gikk da på Synarela nesespray i litt over 3 uker (ekstra lenge pga sommerferie), deretter også Bemfola sprøyter i 11 dager før Ovitrelle eggløsningssprøyte to dager før uttak. Brukte Crinone gel fra uttak til rugedag 12 (14dpo), da tok jeg siste om morgenen før beskjed om negativ blodprøve. Mensen kom to dager etter Crinone-slutt, så fikk da 15dagers lutealfase mot vanligvis rundt 11-12 dager.
    Nå venter vi på neste forsøk, og må starte helt på nytt igjen siden vi ikke fikk noe på frys sist. Har stått på venteliste for å starte litt tidligere, men siden jeg ikke har hørt fra Riksen enda blir det nok uttak først i midten av desember. Det vil si en hel måned til før medisinstart! Denne gangen blir det antageligvis menopur og ICSI, så må bare håpe det gir bedre uttelling!
    Gleder meg til å ringe inn mensen så jeg kan få dato for medisinstart og noe konkret å forholde meg til og håpe mot igjen - det trengs i disse ventedager:D

2. Maramo Gift med forumet Novemberbarna 19 ❤ Oktoberbaby 2016 ❤

Gratulerer med dagbok :) blir spennende å følge deg videre:D

• Liker Liker x 1
  3. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Takk:) Ser du ruger for tiden, så spennende! Lykke til med testing;)

• Liker Liker x 1
  4. satine Forumet er livet

Gratulere med dagbok :D
    Blir nok godt å komme i gang igjen. :) Nå skal den sitte :D

5. Hvitveisen Forumet er livet Sensommerbarna 2016

Gratulerer med dagbok, giraffen!
    Blir spennende å følge deg! :)

6. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Takk:D Ja det blir bra med ny runde snart! Hvem hadde trodd man skulle glede seg til å begynne med medisiner og sprøyter som gjør deg gal hehe;) Denne gangen skal det gå for oss alle!

• Liker Liker x 2
  7. Starbucks Forumet er livet

Gratulerer med dagbok! :D Blir spennende fremover nå:)

8. LeneB Forumet er livet Marsboere 2020 Oktoberskatter 2014

Gratulerer med dagbok :) blir spennende å følge med på fremgangen :)
    Masse lykke til! ❤️

9. Vidorra Forumet er livet ♡Junigull 2016♡ Assistert-jentene

Gratulerer med dagbok :) Blir spennende å følge deg.

10. Knask Elsker forumet

Gratulerer med dagbok!:)
    Blir spennende å følge deg :D

11. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Takk! Håper på tidenes beste julegave i år:D:)

• Liker Liker x 1
  12. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Tok meg en tur til fastlegen i dag:) Ville ta en sjekk av nivåer av jern og vitaminer osv, siden jeg vet jeg har ligget litt lavt på noen ting tidligere og vil være sikker på at jeg ikke mangler noe når jeg skal i gang med nytt forsøk snart. Får vel svar på blodprøvene om noen dager!
    Snakket også litt om eventuell sykemelding under neste forsøk, og fikk direktenummeret så jeg kan ringe istedenfor å måtte få egen time i så fall. Godt og slitsomt samtidig å snakke om alt sammen, og tårene sitter jo løst som vanlig på dette temaet. Har heldigvis en veldig hyggelig lege som skjønner at dette er en tøff tid:)
    Ellers er jeg litt av og på her på bv for tiden alt etter humøret som går litt opp og ned:p
    Nå må tr bare komme om noen dager så jeg kan få ringt inn og få datoer;)

• Liker Liker x 2
  13. Emiliemor Forumet er livet

Gratulerer med dagbok ❤️ blir spennende å følge deg :)

• Liker Liker x 1
  14. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Da blir det spraystart 13.november:) Venter på resepter i posten. Godt å vite at det nærmer seg etter det som føles som uendelig lang venting etter forrige forsøk:p

• Liker Liker x 1
  15. satine Forumet er livet

Så bra at du har en dato å forholde deg til, og nå er det ikke så lenge til :) Ventiden sucks!

• Liker Liker x 1
  16. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Ja blir lettere å holde ut når man kan telle ned! Har ventet nok for et helt liv nå føles det som hehe;) Hjelper at vi plutselig fant ut at vi skal en uke til varmere strøk rett før det også! Håper litt avslapping og ekstra sol hjelper på å gjøre kroppen klar for ny runde:D

17. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Ja blir lettere å holde ut når man kan telle ned! Har ventet nok for et helt liv nå føles det som hehe;) Hjelper at vi plutselig fant ut at vi skal en uke til varmere strøk rett før det også! Håper litt avslapping og ekstra sol hjelper på å gjøre kroppen klar for ny runde:D

18. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Jøss, dobbelt-post der tydeligvis, selv om jeg trykket bare en gang;)

19. satine Forumet er livet

Det blir nok veldig godt å få ladet batteriene før start :)

• Liker Liker x 1
  20. Giraffen Elsker forumet Assistert-jentene

Før pleide jeg alltid å ikke ringe for å mase på folk når ting tok tid, men nå har jeg lært at når det tar tid er det ofte fordi noen ikke har gjort jobben sin:p Så når jeg ikke fikk brev med resepter i posten fra Riksen i dag heller fant jeg ut at jeg måtte ringe, siden jeg skal til utlandet om noen dager og må ha medisin klart.
    Og godt var det at jeg ringte, for etter en halvtime i telefonkø (som vanlig, blæh) kunne sykepleieren fortelle meg at ops, de hadde visst ikke registrert noe av min forrige samtale med dem. Tydeligvis skjedd en glipp, virker som de er ganske stresset der for tiden stakkars. Heldigvis fikk vi ordnet opp i det nå, så da blir det spraystart som jeg fikk beskjed om forrige samtale, og jeg skal dra innom og hente reseptene direkte på avdelingen i morgen.
    Har blitt syk med feber og det hele nå også, så håper jeg blir bedre til ferie og i god tid før medisinstart. Ikke noe særlig å starte denne prosessen med en sliten og syk kropp! Får bare krype under dynen og prøve å sove meg frisk;)

Del denne siden