Gir snart opp :O

Snart2BarnsMamma2016

Andre møte med forumet
2 dager på overtid, og merker absolutt ingen antydning til fødsel!
Ingen kynnere, maserier eller noen ting….

Er det håp om at det plutselig kan skje?
Var på sykehuset for kontroll for et par dager siden, og da sa hun at det var litt igjen av livmortappen (?) og at hun fikk inn 1 finger. hva betyr dette egentlig?

Det kan skje plutselig, ja:) Livmortappen er vel ca 4 cm i utgangspunktet, så flates den ut etterhvert som du modnes. At den er blitt kortere er derfor positivt:) Livmormunnen blir mykere og tappen sentreres når den modnes, så derfor får hun nå en finger inn i åpningen (som etterhvert blir 10 cm når du er klar til å føde).
Sånn jeg har forstått det i alle fall:D

Jeg hadde absolutt ingen forvarsler sist, plutselig gikk vannet og tassen var ute på noen få timer. ☺️
Fikk rier med 1 min. mellomrom med en gang, og hadde full åpning i det vi ankom sykehuset. Denne gangen er jeg derfor advart om styrtfødsel.

Livmortappen er flere centimeter tykk og hard. Før fødselen må den bli myk og trekker seg tilbake/avflates. Når den er helt flat så kan den begynne å trekke seg til side, og da kan de snakke om hvor mange centimeter åpning man har. Her ser du en illustrasjon hvor det på første bilde er hard og umoden livmortapp, på andre bilde er den myk, avflatet og det er 1 cm åpning, på tredje bilde er det 5 cm åpning og på siste bilde er det 10 cm åpning.

ImageUploadedByBV Forum1462462847.586922.jpg

Huff, føler med deg! Forferdelig kjedelig å gå på overtid!! Håper noe skjer for deg snart!

Back
Topp