Gir snart opp ammingen

martar80

Betatt av forumet
Tror jeg. Føles slik akkurat nå, iallfall. Han er ti uker, og det har bare vært pes hele veien. Først var det ammeskjold, egentlig helt frem til nå, faktiskt. Og så har jeg gjort meg avhengig av cozyfix'en min, så greier ikke å amme uten (ikke så lett å ta med seg den digre ammeputen over alt, så må planlegge ganske nøye, slik at jeg er hjemme eller iallfall ikke i en butikk eller på tur når han blir sulten), så har han begynt å bare ville ha fra høyre bryst, og bare skriker når jeg legger han til på venstre. Har vært/er redd han får for lite mat, for han har hatt en treg vektoppgang. Har begynt å gi ekstra med mme, men han hyler uansett hvor mye/lite han får når flasken er tom. Får ikke noe melk ut når jeg pumper lenger, og det gjøre satans så vondt når han setter gommene sine i brystvorten min (der får jeg igjen for å ha brukt skjold så lenge).

Så for å summere opp elendigheten, så tror jeg at jeg er i ferd med å miste melken, alt er bare kaos inni hodet mitt, jeg går nesten og gruer meg til hvert måltid, for hvordan vil han få det nå, vil måltidene bli en stressfaktor for han også, ikke minst hvordan vil det gå med tilknytningen mellom oss, for han gråter og jeg gråter og føler meg rett og slett ubrukelig i matsituasjonen.
Han er en kjempeskjønn gutt, og han blir stadig lengre, han babler og smiler, men jeg ser også at han har flere alvorligere øyeblikk enn før.

Så nå har jeg gitt meg selv to uker til. Da er han tolv uker, og det er greit å gi opp. Dessuten var vi hos manuellterapeut på mandag, som bekreftet mistanken min om KISS. Så jeg håper at behandlingen for det ordner litt slik at han greier å spise fra venstre bryst også. (Var forresten på ammepol i dag, og da drakk han selvfølgelig som en helt fra det brystet...) Til slutt har han vært tett i nesa og forkjølet helt siden han var født, jeg spyler med saltvann hele tiden, men han er ikke blitt så veldig mye bedre. Dette har jo også mye å si for spisingen og teknikken hans.

Det tar litt gleden fra nyfødt-tiden, og det føles heller ikke så godt. Det er litt slik at jeg gleder meg til at han sover, og håper han sover lenge, men da får jeg dårlig samvittighet for at han ikke får nok mat, og så blir alt bare en skikkelig dårlig sirkel. Usj, dette ble mye og langt, men jeg trengte å tømme meg litt, kjenner jeg.
Takk for at du leste!
 
Å nei, dette høres slitsomt ut! Hvis ammingen bare er stress så er det nok best for alle å slutte. Mye bedre for han å ha en opplagt og fornøyd mamma enn en sliten og frustrert mamma:)

Jeg er fostret på mme og det ble folk av meg og;)

Lykke til videre! Jeg heier på deg:))


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Man skal ikke fortsette amminga for en hver pris, vist du har bestemt deg for å slutte så gjør du det. Dette er bare ditt valg, og jeg tror du får det mye bedre når du bestemmer deg og får slutta :)
Vi har en datter med Kolikk, så vi har hatt våre kamper vi også med mating, bleiebytter osv med hyling og skriking. Så skjønner frustrasjonen over å ikke ha en perfekt småbarns tid. Her også må nøye planlegging til når man skal ut, og ofte blir det til at man bare blir hjemme for man orker ikke å dra rundt på butikker og besøk med et barn som bare gråter. Men det er viktig å ta vare på de gode øyeblikka innimellom <3
Lykke til med valget ditt <3

Klem klem
 
Høres ut som vi er i samme bås.
Her har det vært et helvete fra dag 1, melk som kom sent, lite melk, bare ville ha høyrebryst, så bare med skjold og siden lørdag har hun ikke villet hat pupp.

Så nå har jeg ikke ammet siden lørdag. Hvis hun ikke vil, hvorfor skal jeg tvinge henne da?

Pumpet en gang siden da, fikk ut 20-30ml mot 50-60ml før. Trenger ikke å bruke ammeinnlegg lengre.

Lykke til med valget, vi er flere som sliter!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Høres ut som oss! Jeg gav meg når tulla var 2 mnd, fordi jeg kjente at hele kosen med babytiden forsvant, og jeg gruet meg til hvert måltid og turte ikke å gå noe sted i frykt for at hun skulle bli sulten og skrike. Hun ville ikke ta venstre bryst og etterhvert streiket hun på høyre også. Jeg må bare si at hverdagen vår er så mye bedre nå! Snuppa spiser og legger endelig på meg, vi koser oss mer, hun sover bedre og er mye blidere. Så jeg er glad jeg til slutt gav meg, man skal ha det bra alle sammen!! Men jeg sørget et par uker for at det ikke gikk, og kjente på nederlagsfølelsen. Men nå ser jeg at det er helt greit, det blir finfine folk av mme-bebier også :)
 
Bare nevner at min har fått mme fra dag 3. Hun er en blid og fornøyd unge som legger riktig på seg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Altså, jeg unner ingen å føle slik på det som jeg gjør, men jeg må bare si hvor trøstende det er å se at det ikke bare er jeg som sliter med dette her!! Tusen takk for at dere deler!!! :)

Jeg tok et lite oppgjør med meg selv mens han sov og jeg skrev ut frustrasjonen og sorgen min i sta. Vi gikk en god tur, og jeg fant ut at nok var nok. Ikke mer grining på verken Syver eller meg nå. Så ved det neste måltidet, før leggetid, blandet jeg ferdig 200 ml mme, og satte meg klar. Og pjokken spiste til det var tomt både på høyre og venstre, var ikke mett for jeg har helt klart mindre melk enn tidligere, men jeg hadde jo redningen for hånden, og vips drakk han opp 150 ml til. Og nesten uten gråt!! Vi skiftet bleien, sang so ro lillemann, sa natta, og dett var dett. Han sov godt kl 20, og sover ennå.
Så nå er planen klar, vi kjører mer strukturert delammimg, jeg er klar i forkant med ferdig mme, og tvinger verken han eller meg gjennom ammingen hvis det ikke går på akkurat det måltidet. Prøver igjen på det neste. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg fullammer, men jeg kan bare si helt klart at hvis jeg hadde grudd meg til hver amming hadde jeg gitt opp for lenge siden!
Tenkt at du har holdt ut så lenge, er imponert jeg. Hadde blitt sprø hvis jeg måtte planlagt hver amming, vil jo ut av huset.
Man kan jo bli deprimert av mindre, og når man har født er det jo ekstra stor sjanse for det. Nei, ikke noe galt i å gi mme altså!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hadde samme problem som deg. Ammet med skjold, var mye styr! Av og på, urolig unge. Ga mme på siden, han fikk til han ble mett.

Tilslutt begynte han å nekte å ta puppen, da orket jeg ikke mer.
Orket ikke å fortsette med pumping da han nektet å ta puppen selv om der var melk å pumpe! Nå er det kun mme. Han er 3 mnd.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Altså, jeg unner ingen å føle slik på det som jeg gjør, men jeg må bare si hvor trøstende det er å se at det ikke bare er jeg som sliter med dette her!! Tusen takk for at dere deler!!! :)

Jeg tok et lite oppgjør med meg selv mens han sov og jeg skrev ut frustrasjonen og sorgen min i sta. Vi gikk en god tur, og jeg fant ut at nok var nok. Ikke mer grining på verken Syver eller meg nå. Så ved det neste måltidet, før leggetid, blandet jeg ferdig 200 ml mme, og satte meg klar. Og pjokken spiste til det var tomt både på høyre og venstre, var ikke mett for jeg har helt klart mindre melk enn tidligere, men jeg hadde jo redningen for hånden, og vips drakk han opp 150 ml til. Og nesten uten gråt!! Vi skiftet bleien, sang so ro lillemann, sa natta, og dett var dett. Han sov godt kl 20, og sover ennå.
Så nå er planen klar, vi kjører mer strukturert delammimg, jeg er klar i forkant med ferdig mme, og tvinger verken han eller meg gjennom ammingen hvis det ikke går på akkurat det måltidet. Prøver igjen på det neste. :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Synes dette høres ut som en god plan :) Da får han de verdifulle antistoffene i morsmelken samtidig som dere får en mindre slitsom og stressende hverdag, som også er veldig verdifullt!
 
Jeg sender deg en diger klem, den trenger du og har velfjortjent.

Vi gav oss for nesten 4 uker siden, da var snuppa 7 uker. Var sårt å måtte gjøre det, men var for det beste for hele familien. Jeg er til tross 3-barnsmor. Nå har vi det bra alle sammen. Hun får mme på dagen og mm på natta :-)

Det du har funnet fram til høres ut som en grei løsning som gjør hverdagen bedre for dere alle. Kos deg med delamming og den nye hverdagen :)
 
Back
Topp