Gir opp!!!

Ritamor 26

Betatt av forumet
Har en liten en her som bare skriker. Han har kanskje sovet en time sammenlagt siden 06.30 i dag... vr hos kiropraktor i går å fikk vite at han har låsninger i nakke og rygg..så da er det noen behandlinger som skal til. Men hun trodde at det var noe jeg hadde spist, som gjorde han så urolig. Jeg gir litt erstatning til kvelds ( ca 40 ml) slik at han blir fornøyd. Men nå hjelper ikke det lenger hel... Ga han 2 ml paracet i går, og da sov han i 5 timer ( Det var godt) [;)] Men jeg tørr snart ikke  spise noe annet enn brødskive med leeverpostei...har fått beskjed om å holde megunna melkeprodukter også... uff! Lurer på om jeg skal slutte å amme, men har ikke lyst! Er så sliten nå, kjenner jeg kunne trengt noen timer uten han.... men han er så avhengig av pupp, så det går dårlig. Gir snart opp!!!! Gir minifom dråper og fennikel te...hadde bare noe hjulpet??? Bare jeg kunne fått sovet en time.....[:o]

ORIGINAL: Ritamor 26

Har en liten en her som bare skriker. Han har kanskje sovet en time sammenlagt siden 06.30 i dag... vr hos kiropraktor i går å fikk vite at han har låsninger i nakke og rygg..så da er det noen behandlinger som skal til. Men hun trodde at det var noe jeg hadde spist, som gjorde han så urolig. Jeg gir litt erstatning til kvelds ( ca 40 ml) slik at han blir fornøyd. Men nå hjelper ikke det lenger hel... Ga han 2 ml paracet i går, og da sov han i 5 timer ( Det var godt) [;)] Men jeg tørr snart ikke  spise noe annet enn brødskive med leeverpostei...har fått beskjed om å holde megunna melkeprodukter også... uff! Lurer på om jeg skal slutte å amme, men har ikke lyst! Er så sliten nå, kjenner jeg kunne trengt noen timer uten han.... men han er så avhengig av pupp, så det går dårlig. Gir snart opp!!!! Gir minifom dråper og fennikel te...hadde bare noe hjulpet??? Bare jeg kunne fått sovet en time.....[:o]

Off vet hvordan du har det..
Men var en tråd her om fennikel te, at det faktiskt bare gjorde det verre, så prøv sukkervann istede [;)]

Huffda og stakkars dere. Kanskje du skal forsøke å gi han MME et døgn eller to (mens du pumper/håndmelker deg), for å se om det har noen effekt?
Du trenger ikke å gi opp ammingen mens du tester ut MME så lenge du bare holder opp produksjonen din.

Er du alene eller har du mann eller kanskje noen andre i familien din som kan gi barnet ditt flaske? Så kan du pakke ørepropper i ørene dine og sove litt? Kanskje gå en tur eller treffe noen venninner?

Når barnet gråter så mye i strekk så trenger man hjelp for å klare stresset.

Håper du finner noen som kan avlaste deg litt - det er lov å gi seg selv en pause iblant :)

stor klem og det går over... få noen til å gå en tur med han i vogn eller noe også sover du litt... da kan du ikke høre om han eventuelt skriker og om han får mat rett før han går ut så er det ikke mat han trenger den neste timen... da burde i hverfall en snokk holde

Nå har han sovet i 4 timer...helt utslitt stakkar! Og jeg har fått sovet i to[:D] Nå har han fått erstatning igjen, og det fikk han før han sovnet også...Så håper vi på at han ikke MÅ ha pupp til kvelds! Joda har samboer, men babyen bir helt hysterisk hos han, klarer ikke å roe han ned. Har tenkt å prøve med bare erstatning ett døgn nå, å se om det blir bedre. Hvis det gjør det, blir det ikke mer pupp på han[&:] Stakkar gullet til mamman sin[:)] Hadde ikke noe morsfølelse for han den første tiden heller, så hjelper ikke på så mye med en unge som bare skriker hele tiden! Føler jeg er en dårlig mor, når jeg får han til å skrike sånn[:o] Men, men....da har jeg fått tømt meg litt, og det var godt! Takk for at noen ville "høre" på meg[;)] 

20% av kolikkbarna blir bedre dersom mor ikke spiser melkeprodukter. Da må de selvfølgelig ikke få kumelk (mme) direkte heller. Hva i alle dager er vitsen med å begrense ditt eget kosthold dersom du gir babyen mme? Jeg ville nok prøvd noen dager uten melkeprodukter, men det forutsetter at det er mulig å fullamme de dagene... Hvis du bare gir 40 ml mme så burde det være mulig å kutte det ut noen dager. Så lenge det ikke er sult han gråter for, så er det greit å huske at mme er en av de vanligste årsakene til kolikk.

Alt det andre som mytene vil ha det til at gir babyer magevondt ville jeg bare begynt å spise igjen. Du ser jo selv at alt det du har prøvd å kutte ut hittil ikke hjelper, det er bare å begynne å spise det igjen.

Håper dere får det bedre snart, og at du får hvilt litt. Babyer gråter jo gjerne litt ekstra når mamman er sliten også.[&:]

Har holdt meg unna melkeprodukter 1 uke nå....Men nå fikk han flaske 16.30, sov til 21, fikk flaske igjen da, g sovnet 23, og sover enda...uten skrik[:D] Så får vi se hva natten bringer.... bare jeg får lagt meg nå så...bare sette på en vaskemaskin, vaske flasker og pusse tenner[;)] Natti natt! ( skal hvertfall prøve dette nå først...skal høre hva kiropraktoren sier på mandag)

Back
Topp