Gir opp hele greia...

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg sliter så innmari med faren til eldstejenta mi. Han interesserer seg overhode ikke, hører aldri fra han, annet enn de fredagene hun reiser dit.
Har alltid måtte mase på han for å opprettholde kontakten mellom han og datteren. Det har blitt mye verre nå etter at han ble pappa igjen, jeg føler at jenta mi ikke blir prioritert. Å det blir hun heller ikke. Hun nekter å besøke han (hun er 3.5år), å hun snakker ikke om de lenger. Ikke om lillesøsteren sin engang!!! Han har ikke besøk oss siden han ble pappa igjen i september, å avtalen sier at han skal besøke henne minst en gang i mnd.

Nå sendte jeg snap til han i går, bilde av jenta som ikke er i form. Han har sett bildet, men hverken ringt eller sendt melding!
Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre?? Jeg vet datteren min er veldig glad i familien sin der, men når hun nekter å reise dit, å han ikke viser noe tegn til å bry seg? (Det er ca 2.5 timer unna her).

Hva skal jeg gjøre?:(
Får skikkelig vondt av jenta mi!

Stakkars ♡ Har du forsøkt å si til ham det du skriver her; at jenta deres lider under dette og at han risikerer å støte henne fra seg?

Jeg vet ikke hvor mange meldinger, og telefonsamtaler jeg har hatt til han, for å forklare hvordan det er her, og at han risikerer å måtte bryte alt. Jeg har trua med det ene og det andre, prøvd å forklare etter beste evne og mening, men det nytter ikke. Å jeg aner ikke hva jeg skal si til jentungen, når hun, en sjelden gang, spør etter faren sin. Hun er der egentlig annenhver helg, men forrige helg nekta hun å bli med han. Å da sa jeg til han at jeg ikke gidder å besøke noen som aldri besøker meg, for å spille litt på samvittigheta hans, men det hjalp ikke det heller.. Så nå er jeg rådvill..

Hvis han har fått ny dame, og ny familie så skjønner jeg at han kan syntes det er litt vanskelig å komme hjem på besøk til dere. Kanskje du kan foreslå samvær uten at han må komme hjem til deg? Men slik jeg tolker det så har han datteren sin annen hver helg? At det du egentlig er sur for er at han ikke kommer hjem på besøk til dere? Og hva mener du med at du truer han med å bryte alt, hva er alt? alltid flere sider av en sak. Håper det ordner seg for datteren deres.

Hvis han har fått ny dame, og ny familie så skjønner jeg at han kan syntes det er litt vanskelig å komme hjem på besøk til dere. Kanskje du kan foreslå samvær uten at han må komme hjem til deg? Men slik jeg tolker det så har han datteren sin annen hver helg? At det du egentlig er sur for er at han ikke kommer hjem på besøk til dere? Og hva mener du med at du truer han med å bryte alt, hva er alt? alltid flere sider av en sak. Håper det ordner seg for datteren deres.

Så når den nye familien kommer så rykker barna man hadde fra før av bakover i køen:o
Altså barnet er da like mye hans som det nye barnet, barn nummer 1 bør prioriteres på lik linje som det nye barnet. Ble litt sjokkert å lese dette jeg.

Men til Ts, jeg hadde ikke kjempet sånn. La han være, og selvfølgelig sårt for barnet ditt. Men til slutt blir dette hans tap da hun blir stod nok til å se dette selv :( Trist at man glemmer barna sine når man får ny familie :(

Om de har i avtalen at han skal besøke de så kan man ikke bare kutte det ut for man får ny familie.

Jeg skjønner ikke hvorfor du bruker så mye tid på en som ikke er interessert. Har du prøvd å ikke ta kontakt over en periode? Altså litt mer enn 1-2 dager? Hørte du noe fra han da? Sender du dattera di til faren selv om hun ikke vil? Hvis du ikke gjør det, reagerer faren da?

Så når den nye familien kommer så rykker barna man hadde fra før av bakover i køen:eek:
Altså barnet er da like mye hans som det nye barnet, barn nummer 1 bør prioriteres på lik linje som det nye barnet. Ble litt sjokkert å lese dette jeg.

Men til Ts, jeg hadde ikke kjempet sånn. La han være, og selvfølgelig sårt for barnet ditt. Men til slutt blir dette hans tap da hun blir stod nok til å se dette selv :( Trist at man glemmer barna sine når man får ny familie :(
skriver jeg at barnet skal ryke lenger bak i køen? Hvis du leser det jeg skriver uten å tolker i hytt og pine så ser du at jeg skriver at jeg skjønner at han kanskje ikke syntes det er så kjekt å dra hjem til henne, men kanskje de kan finne en annen løsninger der han slipper å dra hjem til henne på besøk.

Skulle likt å hørt bf sin versjon oppi dette, for det er alltid to sider av en sak.

skriver jeg at barnet skal ryke lenger bak i køen? Hvis du leser det jeg skriver uten å tolker i hytt og pine så ser du at jeg skriver at jeg skjønner at han kanskje ikke syntes det er så kjekt å dra hjem til henne, men kanskje de kan finne en annen løsninger der han slipper å dra hjem til henne på besøk.

Skulle likt å hørt bf sin versjon oppi dette, for det er alltid to sider av en sak.

Altså hvorfor skal ikke far like å besøke barnet sitt etter han har fått ny familie?

Altså hvorfor skal ikke far like å besøke barnet sitt etter han har fått ny familie?
er ikke barnet jeg skriver at han ikke vil treffe, men at han kanskje ikke vil treffe hun som har laget denne tråden (moren til barnet). han har jo barnet annen hver helg så det sier jo seg selv at han vil treffe barnet sitt!

er ikke barnet jeg skriver at han ikke vil treffe, men at han kanskje ikke vil treffe hun som har laget denne tråden (moren til barnet). han har jo barnet annen hver helg så det sier jo seg selv at han vil treffe barnet sitt!

Det er dette jeg ikke kan forstå skjønner du! Man har fått ett barn med noen hver voksen å gjør det du må for barnet ditt. Ingen unnskyldning for å ikke bry seg!

Kan du ikke bare gå "rundt" tullingen? Hvis ikke han bryr seg men datteren din trives med familien kan du jo sende mld til besteforeldre/onkler og tanter/ andre og si at hun gjerne vil ha kontakt og at de bare må si i fra når de vil se henne :)

Bare vær deg for jenta di, bruk gode nære mennesker dere har rundt dere og skap ett godt og trygt liv hjemme hos deg! :) far for ta ansvar selv for hvor godt forhold han vil ha til henne... Kjempe trist ja, men det er ikke ditt ansvar.. :(

Det er vel ikke vanskelig å prioritere datteren sin en gang i måneden fordi han har fått ny familie? :o hilsen hun som ble glemt bort når faren fikk ny familie.. Det er alt annet enn gøy :(

Og nei, det er ikke greit å ikke ville forholde seg til x'n heller.. Har man barn sammen så har man barn sammen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Greia er at faren hennes har vært på besøk hos oss, flere ganger, også etter at han fikk ny dame. Hun har også vært hos oss, det har aldri vært noe problem. Men etter de fikk baby, har alt forandret seg, da er det plutselig ikke så farlig lenger. Tror det er hun som nekter han, rett og slett. Men nå skal jeg prøve å ikke si noe som helst, bare la det gå, se om han tar kontakt.. De har dåp for denne babyen snart, men tror ikke vesla mi har lyst til å bli med der..

Greia er at faren hennes har vært på besøk hos oss, flere ganger, også etter at han fikk ny dame. Hun har også vært hos oss, det har aldri vært noe problem. Men etter de fikk baby, har alt forandret seg, da er det plutselig ikke så farlig lenger. Tror det er hun som nekter han, rett og slett. Men nå skal jeg prøve å ikke si noe som helst, bare la det gå, se om han tar kontakt.. De har dåp for denne babyen snart, men tror ikke vesla mi har lyst til å bli med der..

Kanskje de har litt mye å styre med nå som de har en nyfødt baby.
Far har jo datteren sin annenhver helg, sier du. Men han har ikke tid til å besøke deg akkurat nå som babyen og datteren krever sitt.

Virker som du er litt bitter og sjalu?

Sjalu? Jeg har mann og barn med han, så nei, det er i overhode ikke sjalusi fra min side. Dette handler om vår felles datter, at hun ikke blir prioritert av faren sin, i det heletatt. Før han fikk ny baby, var det aldri noe problem med levering/besøk, men etter babyen kom, har han ikke vært her å besøkt eldste. Det er en del av avtalen, for at de ikke skal bli så ukjente for hverandre til hun skal være der.
Hun nekter jo å reise til han, så jeg lurer på hva som foregår der når hun ikke vil besøke søsknene sine, og faren sin.

Kanskje de har litt mye å styre med nå som de har en nyfødt baby.
Far har jo datteren sin annenhver helg, sier du. Men han har ikke tid til å besøke deg akkurat nå som babyen og datteren krever sitt.

Virker som du er litt bitter og sjalu?

Faren min ga f i meg da han fikk ny baby. Og ja, jeg er bitter for det og det syns jeg faktisk det er lov til å være. Jeg var 17 da jeg mista faren min, og det er faktisk skikkelig trist å få følelsen av at faren din er død, men i realiteten bare ikke får liv til å bry seg.

Om bf ikke klarer å ta seg av de(n) ungen(e) han allerede har bør han ikke lage flere.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp