gir opp denne grøten!

mammatilverdensbeste

Glad i forumet
nå gir jeg opp!
hun l\nekter å spise grøt.. har prøvd alt!
det gjikk kjempe bra i 2 uker så plutsli så streiker hun..
bare skriker når hun skal spise grøt!! noen tips?
hun er jo sulten me, men nekter å spise..

Regner med du har prøvd en annen smak/type? Hva med å ha litt fruktmos oppi? Kanskje den er for tynn/tykk/klumpete? Noen barn vil ikke ha grøt hvis de er plaget av tannfrembrudd, har jeg hørt...

min lille vil ikke ha hvis den er litt for tykk... måtte også prøve med fruktpure eller litt banan oppi for at hun skulle begynne å like det!

kanskje gi ho grøt på et annet tidspunkt på dagen !? vi slet med å få i Lukas grøt på kvelden men endra seg drastisk når vi bytta til et tidspunkt der han ikke var "SÅ" sulten^^

har gitt opp grøt her åsså..
Anna på 6 mnd..HATER grøt,så her gir vi kun brødskive å det fungerer greit.[:)]
brødskive m leverpostei,prim,aprikos/blåbærsyltetøy osv...i tillegg til vann å frukt.
hun spiser nå 1 skive morran,lunsj og kvelds[:D]

har prøvd alt dere skriver..fruktmos,banan,sviskemos,tykk grøt,tynn grøt, kveld, morgen..
det fungerte i nesten 2  uker før hun plutsli slutta å åpne munnen:S hun nekter plent å åpne munnen sin.. griner og snur seg unna! det jeg synest er så rart er jo at det fungerte en stund liksom.. jeg vet jo da at hun har likt det før..
så vet ikke hva jeg skal gøre jeg..
muligens bare kutte ut grøt en stund å prøve igjen senere??

:S:S

blir så frustrert fordi vi hadde fått så fine rutiner både på mat og søvn, men nå går jo ikke de:S

grøt er ikke det viktigste i livet nei :)

Jeg vet at det finnes folk som aldri gir grøt som babymat overhodet, og heller ikke puré, men heller mykkokte store biter av grønnsaker og frukt som kan gnages på, riskaker de kan sutte på osv.

Resultatet da er ofte at de spiser penere litt raskere, siden de har begynt å øve tidligere på å styre maten inn i munnen, så jeg prøver dette med vesla nå, men hun forstår enda ikke forskjellen på å sutte og svelge, så det er bare mos hun får ned.

Vi mistenker at grøt står bak de daglige hyletoktene hennes, så vi skal ikke gi det på noen dager, kun andre ting.

men viss jeg velger å kutte grøten for en stund.. hva skal jeg gi da og hvor mange måltid?

for nå er hun jo vant til 2 grøtmåltid

Har hatt problemer her også, grøten gikk ned til å begynne med men så nektet hun. Forstår det godt også med tanke på at det ikke smaker noe som helst[&:]
Prøvde sviske/eple purre oppi, og det gikk litt bedre. Men det som ser ut til å bli vinneren her (ihvertfall i går og i dag) er fruktmos (mellommåltid av fersken, mango og eple) sammen med grøten. Har litt mer fruktmos enn grøt på skjeia, og det ser ut til å falle i smak[:D]
Har også fått tips om å klemme ut litt saft fra ei appelsin over grøten, har ikke prøvd det selv ennå, men det kan kanskje fungere...[8D]

Har forresten ikke fått så gode rutiner her heller, men forsøker å gi grøt på samme tid morgen og kveld (ca. 1 time før hun legger seg for da er hun ikke så sulten og grøten går faktisk bedre ned da). Men vi må fortsatt opp ihvertfall 3 ganger om natta for å få melk, og da drikker hun myyyyye. Lurer på når det skal stabilisere seg og at hun skal sove gjennom natta.....[&o]

Vi har samme problem, og jeg sliter noe voldsomt med å finne ut av dette.
Holder på å bli SPRØ!!!!!!!

Her er skje totalt uaktuelt, fingeren går til dels ann, men det siste som vi har fått litt til er å mate han med sprøyte..
Har akkurat snakket med hs ang dette problemet og hun anbefalte;
-lag stort hull i en flaskesmokk, og gi tynn grøt
-drikke fra kopp
-spise med sugerør (dette krever trening da, siden de ikke kan det ennå..)
Om ikke dette funket, så anbefalte hun å prøve med litt brød/skorper, eller hipp kjeksen..

Jeg har akkurat prøvd å gi med flaske, gikk litt, men ikke mye..-men kopp var litt mer morsomt.
Tenkte jeg skulle prøve å gi han litt etter hver amming nå, for han trenger virkelig mat, han er så sur og grinete hele dagen..
Har også kjøpt et middagsglass for å se om det kanskje går ann

Sånn var det her og. Snuppa storspiste grøt i 2 uker. Digga det!
Men, plutselig ville hun ikke ha... bere fresa og spytta ut det vi i det heletatt fikk inni munnen. Men vi prøvde hver dag vi og plutselig etter over ei uke så er det visst stas med grøt igjen.. merkelig[8|]

ORIGINAL: mammatilverdensbeste

nå gir jeg opp!
hun l\nekter å spise grøt.. har prøvd alt!
det gjikk kjempe bra i 2 uker så plutsli så streiker hun..
bare skriker når hun skal spise grøt!! noen tips?
hun er jo sulten me, men nekter å spise..

Teo har vært sånn noen ganger. Har funnet ut da at det er rett og slett fordi han er så sulten at han ikke orker å vente på at grøten skal mette, at matingen rett og slett går for treigt.. da har jeg gitt han halve flaska med melk først,og deretter grøt. da spiser han godt,fordi da er han ikke såå sulten,og når han har spist opp grøten drikker han opp det lille som er igjen i flaska :)

merkli asso, nå spiste hun plutslig grøt til kvelds.. men da laget jeg den suppe tynn og hadde mer fruktmos enn grøt oppi.. da slurpet hun i seg.. :)
så er spent på hvordan det går i morga:)

Back
Topp