Gir jeg for mye mat???

Bizarre

Glad i forumet
Noah har den siste tiden blitt mye grinete på dagtid igjen, og er vanskelig å legge for duppene sine på dagen (han har hatt en lang periode der han stort sett har vert blid og fornøyd og sover godt).
Han har nå 3dupper hver dag, men våkner som regel etter 30min hver gang.
Jeg synest dette blir for lite da han ofte er sur kort tid etter at han blir tatt opp.
Men....over til poenget :P
Jeg har prøvd å gi mer mat for å se om han blir mer fornøyd og sover bedre da (begynte idag, så litt tidlig å si om det virker ennå), og dagene ser nå slik ut:

07.00 - 200ml mme
10.00 - 150ml grøt + 70ml mme (litt sviskemos)
13.00 - Et beger fruktmos + 100ml mme
16.00 - Et helt middagsglass + 70ml mme
18.00 - 150ml grøt + 70ml mme og litt sviskemos

Jeg synest det høres MYE ut, men han spiser jo opp og gulper ikke etterpå så da ser det ut til at han trenger det.
Vil jo gjerne at han skal bli mett og fornøyd, men vil ikke overfore han heller!
Hvor mye gir dere de små (Noah er 6,5 måneder)??

Har ikke oversikt over hvor mye O får på en dag, men vi har ca like mange måltider ser det ut som.

Her sliter jeg med at hun våkner kort tid etter at hun har lagt seg også, og nå har jeg begynt en ny greie! Om hun skal sove på dagen er det kun i vogna ute, og om hun våkner etter sine 40 min, vugger jeg vogna eller triller den til hun sovner, om det tar 2 min eller 20, så fortsetter jeg, og i dag funka det, hun sov 2 timer, og da var hun bli´og fornøyd i 3 timer etterpå ! perfekt ! håper dette kanskje kan hjelpe deg ?

Syntes ikke det virker som for mye mat. Tror heller på at du må jobbe mer med sovingen. Kanskje du må trille lenge en periode for å lære han til å sove lenger av gangen. Så kan du etterhvert korte ned på trillingen igjen før han klarer å sove lenge av gangen selv.

Jeg synes ikke det så så mye ut. Det er nesten det samme som jeg gir til knerten. Bortsett fra at han får vann til alle måltider og spiser litt brød.
Sånn gjør jeg det:
180ml mme når han våkner
1/2 skive (ca.) med brød (leverpostei, prim eller skinkeost) og 1 porsjon grøt til frokost
1 beger fruktmos og 180ml mme til lunsj (har begynt å gi litt brød også)
180ml mme ved behov
1 middagsglass
1 porsjon grøt til

Helsesøster sa til meg at en skulle regne et grøtmåltid som melk, fordi de er melkebaserte. Ikke at jeg bryr meg nevneverdig om det, for hun sa at han fint skulle få vann hvis han masa innimellom måltidene. Hallo! Er ungen sulten skal han ha mat, tenker nå jeg. Og hvis en ser på anbefalingene fra staten, skal en gi mye morsmelk/mme.

Så lenge gutten virker fornøyd og veksten er som den skal, gjør du sikkert riktig emoticon

Back
Topp