Gir du til noe veldedig i julen?

Papillon

Elsker forumet
Eller ellers i året også, for den del. Jeg er litt inspirert av den tråden om hvor mye penger man bruker på gave til partneren... Hvis man kjøper gave til 5000 - 10000 kr til en samboer som har "alt", så lurer jeg bare på hvor mye man gir til andre enkeltpersoner eller organisasjoner som kanskje trenger det mer. Ligger ingen kritikk i dette, bare nysgjerrighet. Vi bruker også en god del tusenlapper på julegaver til familie og venner. I tillegg kjøper jeg inn noen ekstra julegaver til barn og voksne som jeg leverer på frivillighetsentralen her vi bor. 

moren min tjener bra på å jobbe på julekvelden, så det har hendt jeg og søstern har jobbet frivillig for rødekors og stelt i stand julefeiring for de som ikke har noen andre. og så har vi feiret jul første juledag istedenfor. kan egentlig gjøre det annenhver jul nå som jeg er alenemor og har sønnen min kun annenhver jul.

ellers i året leverer jeg brukte klær og leker og så har jeg fadderbarn...

en utrolig fornuftig tråd detta!! jeg gir hvert år sånne gaver som en geit eller en gris eller slike ting til noen hver jul.. syntes det der å gi dyre gaver til hvernadre i et land hvor vi har alt,så skulle det da bare mangle at vi gir litt til andre land også i disse kommende juletider!!

Her treffer du samvittigheten min rett i hjertet. For jeg er altfor dårlig på det!
Det blir gjerne til at det blir med tanken. 
Men, i år skal jeg ta meg sammen!

Vi gir ikke til noen organisasjon, men en "kompis" av mannen min (som ikke fungerer i samfunnet  og som ikke har noe eller noen) kommer og feirer jul med oss hvert år fordi han syns julen er en litt tøff tid.

Skulle gjerne gjort det, men de årene jeg har feiret jul har økonomien vært så rævkjørt at vi ikke engang har hatt mulighet til å kjøpe julegaver til familie.. Jeg støtter unicef og leger uten grenser ellers.

Jeg gir penger om vi har. Så kjøper vi den juleboka til =Oslo som noen julegaver. Ellers er jeg nok altfor dårlig på det... Desverre. 

I samarbeid med skolen til jentungen, gir vi gaver til barn i distriktet som lever under fattigdomsgrensen.
Jeg handler velgid mange julegaver på unicef.no sin nettbutikk.
Og det havner altid litt penger til frelsesarmeen.

kunne sikkert gjordt mere også, men dette er det vi gjør i år iallefall.

Vi har nok med oss selv og familien. De dyre gavene er ting vi har spart til gjennom hele året, og selv da spiser de godt av budsjettet.

prøver alltid å lære barna at om man har råd så kan man hjelpe og gi litt til andre også. Gir alltid til frelsesarmeen når de står rundt omkring. Gir også gaver under treet til frelsesarmeen. Ellers støtter jeg de foreningene som ringer å spør....

Det havner alltid noen kroner i julegryta som står i markens her i byen. Noen ganger havner det mer enn andre år, avhengi av økonomien det året. 

Snuppa gor også alltid av egne oppsparte penger til julegryten. Det er jeg kjempestolt av henne for! :)

Vi leverer klær til fretex jevnt gjennom året og kjøper gatemagasiner flere ganger i året, så det er ikke bare i julen vi tar ett krampetak.

Gir ikke spesielt i julen, men gjennom hele året til SOS barnebyer. Har dessverre ikke økonomi til mer ettersom jeg er alene med barnet mitt. Gir til Frelsesarmeen når jeg går forbi noen som samler inn samt at jeg kjøper magasiner rusmisbrukere selger (de gangene jeg har kontanter tilgjengelig og har råd). Skulle gjerne gitt og gjort mye mer, men hverken tid, økonomi eller helse spiller helt på lag, dessverre.

Kjøper =Oslo og har fadderbarn. Før vi drar fra Tyrkia kjøper vi opp finfine gensere i ulike str og farger, disse tar vi med til Norge pakker inn og gir til fattighuset som igjen gir de til barn med foreldre under fattigdomsgrensen. Jeg jobber også frivillig når jeg kan for gatebarnas far og klær og leker nadde har vokst fra gis bort til et barnehjem i nærområdet her i Tyrkia. Nå har noen naboer ogjeg startet en innsammlingsaksjon i samaebid med folk og bedrifter i området der vi bor, vi samler inn dyner, tepper, klær, vann og kjeler til de jordskjelvrammede i Van. Vi har sendt en lastebil og håper på å sende en til innen onsdag.

Vi støtter og gir gaver til barn under fattigdomsgrensa. Ellers får Røde Kors en del av oss både i penger og en hel del frivillige timer. Dette er da hele året :)

Jeg støtter når jeg har råd... men jeg har desverre ikke den beste økonomien... men jeg ga noe til bøssebærerene for Tv-aksjonen i det minste så jeg fikk bidratt litt

Vi har gjort hvert er å pakke inn en gave til gutt og ei jente som er da i samme alder som barna her i huset. Som oftest har vi i noe klær og en leke. Som vi da gir til frivilighetssentralen som videre formidler de gavene til familier som ikke har det enkelt

gir klær til uff  gjennom hele året =D     gir ikke noe spesielt med penger.

Back
Topp